Upgrade Gigabyte Geforce GT630 2gb ddr3

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb hem besteld maar nog niet in huis:D

ik meld het wel als hij binnen is en hoe hij het doet;)

denk niet dat mijn q9550 een bottleneck is:d

Dat verwacht ik ook niet.

Overigens, dit is de juiste volgorde die je moet hanteren bij het verwisselen van de kaarten (voor als je dat nog niet wist):
1. Oude drivers van de videokaart verwijderen
2. Stroom van de pc af, kaarten verwisselen
3. Pc aan en nieuwe drivers installeren

dat weet ik inderdaad, ik gebruikte hiervoor ook al een andere gpu (q35 express chipset family, echt crap als je het mij vraagt, bijna net zo erg als de geïntegreerde i815 gpu van mijn compaq deskpro en) dus dat weet ik wel:cool:
(sleutel al vaker met computers dus voor mij niet de eerste keer dat ik een uitbreidingskaart in een pc zet)

stroom van de pc af lijkt mij nog wel logisch, snap niet waarom er mensen zijn die zo dom zijn om dat niet te doen :rolleyes:

misschien weten jullie een tool waarmee een cpu is te overclocken op een optiplex 755, heb setfsb al uitgeprobeerd maar dat lukt niet helemaal:confused:

Laatst bewerkt:
hij is nu (eindelijk) binnen en hij werkt perfect:thumb:

de koeler zit alleen wel tegen een capacitor aan, weet niet of dit een groot probleem is:confused:

bedankt nog voor alle hulp:thumb:

ik heb nog een vraagje...

weet iemand hoe je een cpu kunt overclocken op zo'n dell optiplex, want ik kan niks in de bios vinden en software is er ook nauwelijks.:(

heb setfsb al uitgeprobeerd maar dat werkt niet helemaal (kan mijn pll chip niet vinden).:confused:

de code die op mijn pll chip staat is: spl505yc256bt

alvast bedankt voor de hulp:thumb:

Laatst bewerkt:
Grappig dat we het over dit onderwerp hebben, ik heb zojuist vandaag een nieuwe videokaart erin en dat is de 750 Ti.

De 750 ti Single Slot is ongv net zo krachtig als de Twin Frozr, maar toch ben ik voor de twin frozr gegaan.

Tot nu toe bevalt ie me echt :D

Het voordeel van de zo'n grote koeler is inderdaad dat hij stiller is en dat hij hoger zou kunnen worden geoverklokt:)

als ik ruimte voor een msi twinfrozer had,en ook een krachtigere voeding had, dat had ik waarschijnlijk ook een andere kaart genomen
(nvidia gtx 660 ti of een ati radeon r7 265 etc.):rolleyes:

Sommige gtx 750 (ti)'s hebben wel een 6 pin connector, niet omdat ze niet zonder kunnen, maar voor meer stabiliteit tijdens het overklokken.

De redenen dat ik voor de deze kaart ben gegaan (galax/kfa2 gtx 750 ti slim OC) is omdat ik al een wat oudere pc heb met een core 2 quad q9550, mijn voeding geen 6 pin connector heeft en ook maar 305 watt is, en omdat een double slot kaart fysiek niet past door een andere formfactor (BTX ipv. ATX).:P

Ik had ook voor een minder krachtigere kaart kunnen gaan, maar dat was het niet echt een upgrade geweest van mijn gigabyte geforce gt 630.

Dus voor iedereen die een wat oudere pc heeft met een core 2 quad/ 1e en 2e gen core i etc. een geen ruimte en power heeft voor een grote krachtige kaart, maar toch een kaart wil waarmee lekker te gamen valt, dan raad ik de gtx 750 (ti) ten zeerste aan.:thumb:

En natuurlijk is deze kaart prima voor iemand die alleen een vga aansluiting heeft en geen behoefte heeft aan een adapter.:p

Mijn kaart had trouwens ook low profile brackets mee geleverd, alleen had ik deze niet nodig, maar dus wel handig voor iemand die low profile desktop heeft, let er alleen wel op dat de koeler wel 2 sloten in besalg neemt (dit alles geld alleen voor de galax/kfa2 gtx 750 ti, want de meeste zijn dual bracket en niet low profile).;)

En mijn antwoord voor computer12 is dat twinfrozer (en een andere double slot versie van een ander merk) een betere keuze is omdat ie niet alleen koeler en en beter overteklokken is, maar ook omdat ie wat stiller is en iets goedkoper dan de single slot gtx 750 ti van galax/kfa2, dus de enige reden waarom je voor een single slot versie zou willen gaan is als je gewoonweg geen ruimte heb voor een double slot versie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan