Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fannetje omgedraaid, en weer gegamed. Gpu 75 graden

CPU 40 graden, maar met 5600 rpm :eek: ik wordt daar weggeblazen!

Ja, dan zit hij rond de 2500/3000 rpm maar het duurt wel effe voordat hij weer op die stand draait.

Je was al een beetje bang met die kast he?

Ik neem aan dat je koelpasta hebt gebruikt die al op de koeler zat (althans: ik neem aan dat op de phenom II-koelers ook al pasta zit, net als bij eerdere amd-processors en intel-processor)
Eventueel zou je de resultaten nog een beetje kunnen verbeteren door de koelpasta te vervangen door Arctic Silver. (misschien ergens in je omgeving ergens te kopen).

Kijk of je de kabels nog een beetje beter weg kan werken: kan ook weer luchtdoorstroming beinvloeden.
An sich vind ik de scores zo slecht nog niet. Immers: kleine kast, met slechte koelmogelijkheden. Dat de koeler dan wat harder moet werken is niet zo erg. Alleen is deze dan wat luidruchtiger. Misschien over een paar maanden toch eens de kast vervangen. Maar dat moet je zelf weten.
HOud de temperaturen nog een paar dagen in de gaten. Blijft het zo max 40-45 graden tijdens gamen, dan kan je eens kijken of je de 4e kern stabiel kan krijgen.
Ik dacht dat je daarvoor wel de bios moet updaten...

Okee, nou dan kijk ik nog wat we met de draden kunnen doen, en dan kijken we hoe de temperaturen worden.

En hoe kan ik zo'n BIOS update doen?

Voorin kan nog een 80 mm of een 92 mm. Alleen ik heb alleen nog maar 70 mm fans thuis liggen:(

Scheelt het veel als je er zo'n fannetje bijplakt?

Als je zorgt dat die ene fan koude lucht in je kast blaast kan het veel schelen ja. Maar dat is een beetje afhankelijk van de plaatsing van de kast en hoeveel hardware er in de weg zit tussen die fan voorin en de fan achterin.

Ja er zit veel hardware in een klein kastje hé:p... dus ik weet niet of het dan juist veel of weinig scheelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan