Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij is gister om 2 uur geleverd. Die avond nog in elkaar gezet en alles doet het:thumb:

Alles erin en opstarten, toen vroeg hij gelijk of ik windows opnieuw wou activeren, omdat er veel veranderingen hadden plaats gevonden. Gelijk internet aangesloten en hem opnieuw geactiveerd, had dus helemaal niet die CD nodig:D

Ook mijn 275 mogen ontvangen, en wat een beest is dat, ontzettend groot dus moest al me kabels verleggen, maar okee dan heb je ook wat. Kreeg er ook nog een gratis tomb raider underworld spel bij:D en dit vond ik natuurlijk heel erg:p


Alleen er is 1 probleem op de computer van me broertje doet het geluid het niet, en daardoor kan hij heel veel spellen niet opstarten:(... weet iemand hier iets van en hoe ik dit op kan lossen.


Nu alles het ongeveer doet zou ik wel willen weten hoe je stapsgewijs die 4e core kan activeren?
 
De pc van je broertje.. Heeft hij de audio drivers van zijn moederbord wel geinstalleerd?
Laat hem even in apparaatbeheer kijken (rechtermuisklik op (Deze) Computer, Beheren, Apparaatbeheer).
Geef even door of er uitroeptekentjes staan.
 
heb je wel alle drivers gedeinstalleerd?
Dat moet je sowieso doen voordat je de nieuwe gaat installeren.
 
De pc van je broertje.. Heeft hij de audio drivers van zijn moederbord wel geinstalleerd?
Laat hem even in apparaatbeheer kijken (rechtermuisklik op (Deze) Computer, Beheren, Apparaatbeheer).
Geef even door of er uitroeptekentjes staan.

Heb 2 cd's gekregen bij het moederbord, en 1 geïnstalleerd omdat ze naar mijn weten allebei hetzelfde waren.

Net even gekeken naar het apparaatbeheer:

1 uitroepteken bij SCSI/RAID host controller.


2vraagtekens bij : 1. ethernet controller 2. Audioapparaat op de bus voor High Defenition Audio
 
heb je wel alle drivers gedeinstalleerd?
Dat moet je sowieso doen voordat je de nieuwe gaat installeren.

Uhhh nee, denk het niet. Maar waar zou je dat moeten doen dan? En heb zoiezo al zijn bestanden enz. erafgehaald!


Heb nu iets van c-media audio driver erafgegooid, en hopen ga nu allebei de moederbord discs erin doen, kijken wat hij zegt;)
 
Laatst bewerkt:
Op die andere cd stonden de drivers, dus alles doet het nou weer:D


Alleen nou wil ik graag weten hoe ik die 4e core activeer:cool:
 
Zorg er eerst voor dat je er 100% zeker van bent dat de pc goed en stabiel draait, voor je aan dat soort dingen gaat denken.

Wordt de processor goed weergegeven in de bios?
Haal je acceptabele scores in 3dmark en andere testen?
Blijven de temperaturen stabiel: HEEEEEEL belangrijk, want ik heb ergens het gerucht gelezen dat door activering van de 4e kern de automatische restart bij te hoge temperaturen uitgeschakeld wordt. Dit las ik overigens pas een paar dagen geleden.
 
Zorg er eerst voor dat je er 100% zeker van bent dat de pc goed en stabiel draait, voor je aan dat soort dingen gaat denken..

Hoe kan ik weten of het stabiel draait?

Wordt de processor goed weergegeven in de bios?.

Hoe kan ik dit zien en waar?

Haal je acceptabele scores in 3dmark en andere testen?.

Hoe kan ik deze test draaien? en moet dit tijdens het gamen?

Blijven de temperaturen stabiel: HEEEEEEL belangrijk, want ik heb ergens het gerucht gelezen dat door activering van de 4e kern de automatische restart bij te hoge temperaturen uitgeschakeld wordt. Dit las ik overigens pas een paar dagen geleden.

De temperaturen idle van mijn cpu is rond de 30 graden
van mijn harde schijf 51 graden
mijn graka is idle 56 graden
 
Hoe kan ik weten of het stabiel draait?
Een tijdje testen

Hoe kan ik dit zien en waar?
Google eens naar 'bios'...

Dus je zet je computer aan. Dan krijg je een scherm in beeld. Zwart scherm. Daar staat oa de processor vermeldt en bijv de hoeveelheid geheugen, harde schijf e.d.
Zo niet, dan dan heb je een groot asrock-logo in beeld. Dan zie je wel ergens onderin op welke knop je moet drukken om in de bios te komen.

Meestal DEL. Druk daar dan op en dan opent de bios.
Dan moet je even zoeken naar de processorgegevens. Zolang je niet saved kan je doen wat je wilt in de bios.
Het is vast wel ergens te vinden.

Hoe kan ik deze test draaien? en moet dit tijdens het gamen?
Nee. Gewoon als je niets hebt draaien en gewoon alleen in windows zit.
Maar je kan ook flink gamen en kijken of de boel een beetje lekker draait.


De temperaturen idle van mijn cpu is rond de 30 graden
van mijn harde schijf 51 graden
mijn graka is idle 56 graden
Das goed. En als ie flink belast wordt?
 
Heb net eens flink gegamed... de gpu 81 graden:eek: :shocked:

CPU netjes onder de 50, maar dan moet het koelertje wel maar liefst 5000 rpm maken:eek:

Voor de rest draait het tot nu toe allemaal erg stabiel:thumb:

Maar over die temperaturen maak ik me zorgen
 
81 is nog wel te doen voor een GPU na intensief gamen. Dat gebeurt wel vaker, en een GPU kan ook wat meer hebben dan een CPU. Is wel hoog, en als het lager kan zou dat goed zijn maar het is niet prioriteit 1 naar mijn mening.

Hoeveel casefans zitten er in de kast en heb je ze zo geplaatst dat de warme lucht er bovenaan uit wordt geblazen, en de koude er onderin in wordt gezogen? Een cpu die met 5000rpm nog steeds 50 graden wordt is wel een beetje verontrustend denk ik..
 
Ik heb maar 1 fan en die zit achterin bovenin en die blaast er lucht in.

Wat zou ik dan met de CPU, moeten doen? Of is het toch handig om nog een grotere beter doorstroomde kast te kopen?
 
Heb je geen plaats voor een casefan ergens onderin die lucht je kast in blaast, zodat je diegene achterin naar buiten kan laten blazen? Dat geeft tenminste een goede doorstroming, koude lucht onder in, warme lucht boven uit.
 
Er zit wel iets, maar de voorkant van me kast is gesloten dus daar zal waarscheinlijk weinig lucht bij kunnen.
 
Je moet in elk geval die fan omdraaien.
Warme lucht stijgt op (dat zegt ronald ook ongeveer: in elk geval bedoelt hij dit) dus moet je afvoeren, ipv weer naar beneden drukken.

Ik denk dat je zo de temperatuur beter in balans kan houden. Ook je gpu-temp.
En de voorkant van je kast lijkt gesloten, maar ik denk dat er genoeg door de kieren gaat.
 
Ja klopt dat bedoel ik. Ik schat alleen dat Nick voldoende kennis van natuurkunde heeft om te weten dat warme lucht opstijgt :p
 
Ja, 3e klas, bijna 4e klas VWO, dus dat moet wel lukken:p... Maar is het dan nog noodzakelijk om nog zo'n fannetje te kopen?
 
Draai eerst die ene achterin maar om en kijk hoe het dan gaat.
Mocht dat nauwelijks schelen kun je er inderdaad een fan bijkopen die je in de voorkant van de kast kunt plaatsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan