Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Via schijfbeheer. Rechtermuisklik op Computer icoon, kies voor schijfbeheer.

Rechtermuisklik op (Deze) Computer, klik Beheren en dan in het linker menu op Schijfbeheer.

Je klikt met je rechtermuisknop op de schijf die je wilt verkleinen, dan kies je voor volume verkleinen en in het venstertje wat omhoog komt geef je aan met hoeveel MB je het volume wilt verkleinen.
Voor exact 40GB wordt dat dus 40 x 1024 = 40960 MB
Voor 120GB dus 120 x 1024 = 122880 MB
Enzovoort.

Dat kan eventjes duren. De ruimte die je vrij hebt gemaakt wordt weergegeven als niet toegewezen ruimte. Formatteer deze als NTFS en klaar ben je.

Wat is me dus nog afvraag is moet ik windows niet opnieuw installeren nadat ik al me componenten opnieuw heb geïnstalleerd?
En ik heb een kant en klare computer dus geen windows cd:(

(ik heb trouwens al besteld, afgelopen woensdag)

Theoretisch hoeft het niet.
Ik zou het alleen wel aanraden.

Je hebt geen windows cd... hmm. Das ingewikkeld.
(het gaat om de pc van je broertje -> jij hebt alleen een nieuwe videokaart dus dat is geen probleem).
Het makkelijkste wat je kan doen is op internet een cd zoeken van dezelfde windows-versie als waar jij een licentie voor hebt.
Dus heb je XP Home OEM, dan een OEM XP Home in dezelfde taal downloaden.

Daarna kan je op de microsoftsite vinden hoe je je eigen licentiekey erin kan zetten.
Volgens mij moet het ook lukken als je gewoon een XP Home in je eigen taal vind.

Ik zou alvast gaan zoeken, want het is vaak lastig om zo'n versie te vinden.

Okee, ben druk aan het zoeken!

Heb je toevallig ook niks aan een vista cd die ik op mijn computer heb gebruikt?

Ik heb er 1 gevonden, maar ik weet niet of ik de link op dit forum mag plaatsen om hem door jou te laten controleren?

Als je wat meer info zou geven wellicht wel.. Wat voor bestand is het?

En doet hij het dan of moet er nog meer gebeuren? En er zit ook een crack bij is dat misschien handig?

En ik hoef niks meer met die licentiekey te doen?

En doet hij het dan of moet er nog meer gebeuren? En er zit ook een crack bij is dat misschien handig?

En ik hoef niks meer met die licentiekey te doen?

Ja wel. Met oude bedoel je toch?
Daar moet je wel wat mee doen.

Heb je de spullen al binnen?

Nee, ik vind het echt heel slecht van azerty, maar ik had hem vorig week woensdag bestelt:(... maar ik weet niet of tnt op zaterdag leverd, want dan krijg ik hem morgen;)

Ja ik weet niet of ik een oude heb, maar jij zij dat ik er 1 kon opvragen bij windows ofzo.

Ja, maar die is pas vanaf morgen geldig: Let op dat de code pas te traceren is namiddernacht in verband met verwerkingsachterstand van de TNT.

Dat bericht kreeg ik vanochtend:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan