Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moederbord:
Zelfde chipset en prestaties zullen ook wel gelijk zijn.
Het ATX-bord heef een 2e PCIe x16-poort. Dus kan je een 2e HD4850 plaatsen, mocht je dat willen. Verder is alles gelijk, alleen zit het op het mATXbord wat dichter bij elkaar (immers moet hetzelfde op een kleiner bord geplakt worden)

Overclocken met 4e kern actief wordt afgeraden. En sowieso is dat niet verstandig met een stock (standaard) koeler.

Het geheugen van 30 euro (of dat van jou, of het HyperX geheugen) is juist geschikter om te overclocken. Gewoon omdat het geheugen ook sneller gaat 'draaien' als je de processor overklokt. Dus als je geheugen hebt die geen hogere snelheid aan kan, dan lukt heel het overclocken niet.
Dat is dus het nadeel van het goedkopere geheugen. Ga je niet overclocken, dan kan je net zo goed het goedkopere Kingston value geheugen kopen.

QVL is een lijst met geheugen waar de moederbordmaker heeft getest.
Ze kunnen dat min of meer garanderen dat het geheugen gaat werken op het moederbord.
Dat betekent niet dat alleen getest geheugen werkt: alleen heb je dan dus geen zekerheid voor je het hebt geprobeerd.
Maar in het algemeen werkt het gewoon.

Okee, dan ga ik voor dat andere moederbord, en dan ga ik nog even overleggen welke kast hij nou neemt.

Toch twijfel ik over de voeding, welke voeding zou geschikt zijn als je meer toekomstgericht kijkt, of heeft een 500w voeding dan ook niet meer voordeel, omdat videokaarten in die tijd toch veel meer gaan vragen? de voeding hoeft trouwens ook niet modulair te zijn, de kasten zijn dicht, en daar betaal je alleen maar voor, of heeft het buiten mooier en minder kabels nog een voordeel?

Laatst bewerkt:
Okee, dan ga ik voor dat andere moederbord, en dan ga ik nog even overleggen welke kast hij nou neemt.
ATX-bord betekent ATX-kast...

Je kan dan 100% geen mATX-kast meer gebruiken.

Toch twijfel ik over de voeding, welke voeding zou geschikt zijn als je meer toekomstgericht kijkt, of heeft een 500w voeding dan ook niet meer voordeel, omdat videokaarten in die tijd toch veel meer gaan vragen? de voeding hoeft trouwens ook niet modulair te zijn, de kasten zijn dicht, en daar betaal je alleen maar voor, of heeft het buiten mooier en minder kabels nog een voordeel?

Je komt dan echt in een andere prijscategorie:
http://www2.azerty.nl/winkelmandje/...t[35577]=1&product[204333]=1&product[58761]=1

Met die CX400 kan je echt makkelijk dit systeem draaien.

Die 500W stealthstream heeft nadelen tov de corsair:

1 x 20+4-pin ATX
1 x 4-pin CPU
1 x 6-pin PCI-E*
3 x SATA
4 x Peripheral
1 x Floppy

tov de CX400:
1 x 20+4-pin ATX
1 x 8-pin CPU (dus beter)
1 x 6+2-pin PCI-E (iets beter)
6 x SATA
6 x Peripheral
2 x Floppy

Verder heeft de Stealthstream een gecombineerde +3,3, 5 en 12V-lijn van 481,5W.
Stel dat je de +3,3 en +5V volledig belast (zal in praktijk niet gebeuren)
Dan houdt je maar 329W over.

De CX400 heeft 130W voor de +3,3 en 5V
En los nog eens 360W voor de 12V-lijn.

Dat brengt mij tot de conclusie dat de voedingen gelijkwaardig zijn. De CX400 is alleen goedkoper.

De andere voedingen zijn wel beter, maar ook duurder.

Ja me broertje hecht geen waarde aan mooiheid en grote, het moet gewoon het beste voor het minste geld:P.. hij is net 12 dus ja;)

Lees net op tweakers.nl dat dx11 eraan komt:S... betekent dit dan niet dat ik over een 1/2 a 1 jaar weer een nieuwe videokaart moet kopen met directx 11 om de nieuwste spellen te blijven spelen, anders is mijn investering in de 275 erg zonde, want dan kan ik straks mijn systeem weer gaan omgooien. En ik kan me portomonee niet blijven plunderen:( (was het maar zo'n feest:P)

wil nog het volgende weten graag:

Lees net op tweakers.nl dat dx11 eraan komt:S... betekent dit dan niet dat ik over een 1/2 a 1 jaar weer een nieuwe videokaart moet kopen met directx 11 om de nieuwste spellen te blijven spelen, anders is mijn investering in de 275 erg zonde, want dan kan ik straks mijn systeem weer gaan omgooien. En ik kan me portomonee niet blijven plunderen (was het maar zo'n feest)

En die grote kast is al een jaartje of 7 oud zijn de schroeven dan nog steeds wel op dezelfde plek?

Ik zou me voorlopig maar niet zo'n zorgen maken om dx11.
Laten we nou eerst maar even afwachten of het echt zo snel komt als ze zeggen, en gamemakers kunnen het zich niet veroorloven een spel niet backwards compatible te maken met dx10, net als videokaartmakers dit zich ook niet kunnen veroorloven.

Wie dit namelijk wel doet, verzekert zichzelf namelijk van heel veel negatieve publiciteit..
Wat betreft je kast; 'meten is weten'.

Ik neem aan dat de kast een atx-kast is.

Dat is al de standaard sinds 1994.
Controleer wel of het geen BTX (alles precies andersom) of mATX (een kast kan wel groot lijken: hij moet ook groot zijn) is.

En verder moet de videokaart erin passen. Maar dat lijkt me geen probleem met een HD4850.
Past de gtx275 wel in jouw kast?

Okee, Ik ben toch maar gewoon voor het kleine moederbord gegaan, omdat mijn broertje pas over 2 jaar of meer een nieuwe videokaart gaat kopen, en een 2e 4850 dan weinig zin heeft dan kan je naar mijn weten veel beter een goede single gpu kopen.

Okee dan wordt het de 275.

Wil trouwens op het nieuwe systeem van me broertje windows 7 rc laten draaien, kan dit zomaar? en in maart 2010 vervalt het volgens mij, krijgt hij zijn windows xp dan wel weer terug?

Wil trouwens op het nieuwe systeem van me broertje windows 7 rc laten draaien, kan dit zomaar? en in maart 2010 vervalt het volgens mij, krijgt hij zijn windows xp dan wel weer terug?
Ik neem aan dat je broertje nu een legale versie van XP heeft?

Ik zou dan aanraden om XP te installeren, en deze na installatie te activeren.
Als dat helemaal goed is gegaan pas Windows 7 installeren.
Volgens mij wordt er namelijk info over je computer opgeslagen op de microsoft-server. (anders begrijp ik niet hoe die checks van microsoft werken)

In dat geval kan je makkelijk terug.

Je kan ook een dual boot nemen van XP en Windows 7. Moet je alleen wel minimaal 2 partities voor hebben.

Hij heeft nu XP maarja, geen cd want het is een kant en klare acer:(.... en partities daar heb ik geen verstand van maar hij heeft maar 160gb dus ik weet niet of dat zin heeft:o

Och desnoods maak je 1 partitie van 120 GB en 1 van 40 GB.
Kun je al je bestanden en windows 7 RC kwijt op de partitie van 120 GB en XP op de partitie van 40GB.

Met 160 GB kun je perfect partitioneren. Met 20 GB is het een ander verhaal.. :p

Och desnoods maak je 1 partitie van 120 GB en 1 van 40 GB.
Kun je al je bestanden en windows 7 RC kwijt op de partitie van 120 GB en XP op de partitie van 40GB.

Met 160 GB kun je perfect partitioneren. Met 20 GB is het een ander verhaal.. :p

Ik zou het andersom doen. 120GB voor XP en bestanden en 40GB voor Windows 7.
Werkt Windows 7 niet meer, dan formateer je de 40GB-schijf.

Doe je het andersom, dan kan je maximaal 40GB van de 120GB bewaren. Anders kan je die 120GB schijf niet formateren.

Och dat kan ook allemaal hoor marsmannetje. Ik schetste alleen maar snel even een situatie :rolleyes:
Ben wel met je eens dat 40GB voor Win7RC en 120 GB voor WinXP het beste is om te doen.

En hoe maak ik een partitie? En is het dan handig om alle bestanden weg te gooien behalve me windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan