Upgrade of een Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar is het moeilijk om zo'n vierde core te activeren of kan ik dat wel?... en het is me nog steeds niet duidelijk of het risico meebrengt. Een extra koeler hoeft dus niet:D.... maar is het een grote kans dat ik er eentje krijg die ik kan omtoveren tot een quad core. En hoe kan dit eigenlijk want waarom doet AMD dit dan niet gewoon, en wat heeft het moederbord er dan weer mee te maken:O

Het gaat via een instelling op het moederbord.
Veel risico levert het niet op. Hooguit kan je computer instabiel worden (als de 4e kern echt slecht is): in dat geval moet je de kern weer uitschakelen.
De optie zit maar op enkele moederborden. Dit is het goedkoopste moederbord dat dit kan.
De andere zijn veel duurdere 790X en 790FX-chipsets.

AMD verkoopt processors waarvan 1 kern niet helemaal goed is als x3.
Alleen heeft AMD af en toe een tekort aan slechte processors:p, dus dan verkopen ze gewoon goede x4-processors als x3.

Maar maakt het dan ook nog uit wat voor prijsklasse moederbord je hebt?

super raar, maar okee. is het grote kans dat je zo'n x4 krijgt?
en welke x4 processor van AMD krijg je dan eigenlijk?

Laatst bewerkt:
das de vraag... Hoe beter hun productieproces, hoe minder fout, hoe groter de kans dat je een goede in handen krijgt.
Het is de gok die je voor een paar euro kan nemen. Waarom niet, zou ik zo zeggen. :cool:

Maar je zij dat als ze er te weinig x3 maken en er meer vraag naar is ze er maar x4 in doen met 1 kern uitgeschakeld. Maar dan hebben ze tegenwoordig die productieachterstand toch wel ingehaald (oftewel meer x3 geproduceerd) of is een x3 gewoon een x4 met 1 kern uitgeschakeld. Of snap ik het nu helemaal verkeerd?

ze maken geen x3's.
Alle x3's zijn mislukte x4's...

Althans. Zo werd het altijd aan de buitenwacht verkocht. Alleen mislukken er te weinig om aan de vraag te voldoen.

Okee, nu snap ik het:thumb:... en met de techniek van tegenwoordig zit er best dikke kans in dat ik zo'n x4tje krijg:D

is trouwens een s-ata brandertje handig?

Zouden jullie trouwens ook een upgrade kunnen samenstellen voor €400 en €450 omdat het budget miss. wordt opgekrikt. Of is het upgraden tot zo'n bedrag overbodig?

Wat raad jij aan? en 4gb hoefde niet;)...

En waarom dat andere moederbord?

Laatst bewerkt:
hoeft niet. Kan wel.
Je bent dan in elk geval zeker dat je niet te weinig geheugen hebt.

Wat zou ik doen...
Ehh. Wat voor monitor heb je? (misschien heb je het wel vertelt hoor)
Kleiner dan 22 inch? Dan zou ik voor een betere processor kiezen.
Videokaart kan je altijd in de toekomst nog upgraden.

20 inch;)... kom dan op dit uit: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[35577]=1&product[213072]=1&product[212233]=1

Maar is die voeding niet een beetje duur? En als je naar de 400 moet waar kan er dan wat af?

En heeft dx11 zin als je windows xp heb?
Nee, maar misschien ga je wel eens een keer iets anders draaien... :D
Hoe dan ook zal een dx11 kaart ook in dx9 sneller zijn dan de huidige kaarten. Ik heb nog nooit gehoord dat nieuwe generaties kaarten langzamer zijn, dan de vorige generatie.

Wil je naar de 400 euro, dan kan je alsnog die eerdere voeding nemen, of toch dat asrock-moederbord en x3 720-processor.
(raar: eerst heb je het over 450 euro en nu wil je weer 400 euro...)

Dat heb ik ook nog nooit gehoord en verwacht ik inderdaad ook niet. Om dit wel te kunnen doen zal je die zwaardere voeding wel nodig hebben denk ik? Ik had gevraagd een samenstelling van 400 euro en 450 euro gevraagd om te kijken of dit veel kwaliteits verschil opleverd;)

Maar wat is het verschil tussen die moederborden? En is het die 50 euro prijs verschil waard?

En Is dit anders ook wat: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[212233]=1&product[35577]=1&product[47465]=1

of: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[212233]=1&product[35577]=1&product[47465]=1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan