Upgrade pc budget 200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dect 520

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo,

Budget - 200
Doel - Gamen (BF3 / MW 3) Internetten en Word
Omgeving - Liefst zo stil mogelijk
Assemblage - Zelf

Besturingssysteem - Aanwezig, hoeft niet voor gezorgd te worden
Opties / randapparatuur - Aanwezig, hoef niet voor gezorgd te worden

zoals hierboven staat wil ik graag mijn pc een kleine update geven. Ik wil mijn oude pc (E6500 / P5KPL-AM / 6770) een kleine upgrade geven

Momenteel heb ik niet het geld om en de videokaart en de processor te vernieuwen, maar wil wel graag BF 3 spelen. Ik wil dus graag alleen de processor vernieuwen.

Omdat een nieuwe processor waarschijnlijk niet op mijn oude pc past, heb ik dus voor 200 euro een nieuwe processor en moederbord nodig
zelf dacht ik aan de volgende 2 onderdelen:

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Asrock 870 Extreme3 R2.0

HDD is nog snel genoeg, en beeldscherm is ook nog niet zo oud. Verder is de voeding 600 Watt, en dus ook nog voldoende denk ik. Het gaat dus alleen om een processor en moederbord. Zijn er nog betere processors en moederborden voor 200 euro, of niet?

bedankt!

Ik snap niet waarom dat je een ander cpu + mobo wilt.
Je kunt bv makkelijk een 2de hands Q6600 of een Q9*** variant pakken. Deze zitten tussen de 60 en de 120 eurie in.

Dan kun je het overige geld steken in een andere graka. Want de 6770 is gewoon een refurbished 5770. een kaartje waar je BF3 wel mee kan draaien maar niet super.

Bv pak een Q6600 Rond de 60,- en neem een 2de hands 6870 tussen de 100 / 130 eurie ben je onder de 200 klaar en kun je weer ff vooruit.

ps Een nieuwe 6870 hangt op 145,-
http://tweakers.net/pricewatch/268678/powercolor-hd6870-1gb-gddr5.html

Dit omdat je graka het zwaarst weegt bij het spelen van games

Edit: Tevens heb je ander geheugen nodig wil je dat AMD moederbord. Hier heb je DDR3 nodig ipv je huidige DDR2

Laatst bewerkt:
oke dat kan ook
maar is mijn moederbord geen belemmering dan? is die geen bottleneck?

Nee mobo kan gewoon Quad cpus aan (socket 775) en je hebt een pci-e 16X slot, dus elke pci-e graka past hier in.

Hoeveel geheugen heb je? 2 / 4GB?

4 gb ddr2 en een caviar blue 500 gb hdd
maar hoeveel sneller/langzamer is een q6600 q9... t.o.v een x4 965

Laatst bewerkt:
De Q6600 is langzamer als een 965, maar kan hier nog wel mee vooruit

Maar zoals ik al aangaf gaat het voor 80 procent om je grafische kaart bij games.
Een dikke CPU naast een magere grafische kaart schiet niet op.

Je hebt hebt eigenlijk 2 keuzes.

Optie 1:
Je pakt inderdaad een nieuw mobo + cpu + geheugen maar behoud je grafische kaart.

Het voordeel is wel dat je nu heel makkelijk verder kan upgraden. (geheugen / CPU)
Je gekozen mobo is AM3+ hier kunnen de allernieuwste AMD cpu's ook in.
Hiermee zit je goed voor de toekomst.

Maar kwa gamen zul je in de praktijk niet zo denderend veel merken.
Iets sneller, maar niet echt veel.

Optie 2:
Je steekt nog wat geld in 2DE HANDS cpu. bv een Q6600/Q8200/Q8300
En prikt er een betere graka bij.

Het voordeel is hier dat je gelijk aardig wat prestatie winst merkt in gaming.

Het nadeel is echter dat als je alsnog verder wilt upgraden alsnog een ander mobo/cpu/geheugen moet halen.

Laatst bewerkt:
dan ga ik toch voor de toekomst denk ik.
ik kan misschien 50 euro extra regelen, maar dan houdt het echt op.
en ik kwam er dus net achter dat ik ddr2 geheugen heb, en geen dd3
wordt dat nog een probleem?

wat zijn volgens jouw dan een goed mobo en een goede processor voor 250 euro?

Laatst bewerkt:
bedankt

en hoe goed ben ik hiermee op de toekomst voorbereid? Kan ik hier lang op doorgaan?

ehhh neem dan gelijk intel sandy bridge kun je in de toekomst voor ivy bridge gaan komt ook uit op socket 1155
het is sneller en kost het zelfde "en zeker voor gaming is bulldozer niet de snelste"
klikerdeklik

Allebei gaan jullie niet voor Dual Channel, mis ik iets?

dus de nieuwe processors van intel die gaan komen passen dus ook op dit moederbord?
en het slechtste onderdeel, als ik dit laatste intel systeem koop, is dus mijn videokaart (hd 6770) ?

Ja, dat klopt. Maar de nieuwere AMD processoren zullen ook op dat AMD platform uit komen...

imho intel heeft een betere toekomst uitzicht kwa rekenkracht
Bulldozer is vooralsnog 3 x niks en dat zie je terug in de benchmarks ook als je kijkt naar prijs/prestatie

intel moet namelijk nog uit komen met de high end segment van deze generatie cpu's (Ivy bridge)
en dat terwijl sandy bridge al gehakt maakt van AMD bulldozer

Laatst bewerkt:
oke, dan ga ik voor het systeem van firest0rm denk ik
en hoe erg gaat de videokaart een bottleneck worden?

Die videokaart is sowiezo niet de snelste.

Of het een bottleneck gaat vormen ligt er ook een beetje aan op welke resolutie je gaat spelen. Als dat niet hoger gaat dan 1680x1050 zul je BF3 toch wel op Medium moeten kunnen draaien.

Houd er alleen rekening dat intel vaak de sockets verandert. Dus wil je ooit verder upgraden. heb je meer kans dat je weer een combi upgrade moet doen.

Momenteel gangbare intel sockets => 1156, 1336, 1155, de bijna uitgebrachte 2011 en eind volgend de haswell's met socket 1150.

Waarbij de 1156 / 1336 en weer "aflopend" zijn en de 1155 zal dalijk "verdrukt" worden door de 2011.

Snel maar niet echt makkelijk voor de consument die langer met z'n pc wilt doen mbt upgrades.

oke bedankt.
dan ga ik voor de intel 2500, en dan zie ik later wel of ik de videokaart upgrade.

Houd er alleen rekening dat intel vaak de sockets verandert. Dus wil je ooit verder upgraden. heb je meer kans dat je weer een combi upgrade moet doen.

Momenteel gangbare intel sockets => 1156, 1336, 1155, de bijna uitgebrachte 2011 en eind volgend de haswell's met socket 1150.

Waarbij de 1156 / 1336 en weer "aflopend" zijn en de 1155 zal dalijk "verdrukt" worden door de 2011.

Snel maar niet echt makkelijk voor de consument die langer met z'n pc wilt doen mbt upgrades.

er is al aan gekondicht door Intel dat Ivy bridge cpu's zullen gaan werken op Socket 1155
je hoeft je daar dus de komende jaren echt geen zorgn om te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan