upgraden naar windows vista home premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

compudoc

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
1.021
ik heb een aantal vraagjes die te maken hebben met het upgraden naar windows vista.

ik heb net upgrade adivsor gedownload en uitgevoerd: deze zegt dat ik mijn RAM geheugen + videokaart moet upgraden.

1.)
mijn videokaart gaat niet omdat deze onboard is en dat ik een laptop heb...
Maar mijn RAM geheugen is 512 MB en voor Premium moet je 1GB hebben als je Aero gebruikt. Nou kan ik Aero niet gebruiken omdat ik geen pixelshader en maar 64 mb geheugen op mijn videokaart heb.
Moet ik nou toch mijn geheugen upgraden naar 1GB of kan ik het gewoon op 512 MB houden?

2.)
Ik heb in mijn laptop een P4 2.66 Ghz processor zitten met dus 512MB geheugen.
Omdat 512MB wel het minimum is, zorgt dan de relatief snelle processor er dan nog voor dat de pc sneller zal draaien ondanks het minimum aan RAM geheugen?

3.)
Zijn er op internet goede handleidingen te vinden om Vista als Multi-Boot te draaien met XP?

4.)
Als ik vista op een partie installeer met 40GB geheugen (totale HD is 74,51) is dit dan genoeg of moet je eigenlijk nog meer hebben.? Als ik eigenlijk meer moet hebben kan ik beter een nieuwe HD kopen, is 160 genoeg om moet het richting 320GB?

alvast bedankt voor iedereen zijn reacties.

PS. Je hoeft niet op alles een antwoord te geven, als je op 1 vraag een goed antwoord geeft ben ik al blij :p
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

1) 512 MB is het minimale, dus het HOEFT niet, maar het is natuurlijk altijd beter, alles zal sneller gaan.:thumb:
over de videokaart: ik weet niet welke je hebt, ondersteunt het wel DirectX 9? dat is essentieel voor vista

2) nee, niet echt.

3) Ja, bijvoorbeeld: http://www.computertotaal.nl/web/show/id=815059/contentid=65476
gewoon in het nederlands.:thumb:

4) Tja, ik weet niet wat voor en hoeveel bestanden/programma's jij hebt en erop wil zetten, maar 160 GB is wel genoeg zou ik zo zeggen.
 
heel erg bedankt,

en mijn videokaart is een SiS m650, deze zit onboard waardoor deze niet geupgrade kan worden (volgensmij kan je namelijk geen onboard vervangen, maar ik weet dat niet zeker)
 
Tip:

1: Neem 1 gig ram anders loopt vista gewoon niet lekker dat is zonde!

2: 512 mb videokaart is het minimale als je ook kwa die dingen het goed wilt laten lopen anders is het echt zonde van vista!
 
2: 512 mb videokaart is het minimale als je ook kwa die dingen het goed wilt laten lopen anders is het echt zonde van vista!


?? ik heb een 7600 GT 256 MB videokaart en alles loopt meer dan prima hoor.
 
Maar als je het echt mooi wilt een vriend van me heeft 512 en dat is gewoon perfecte kwaliteit!
 
Dat zal best, maar niet het minimale dat nodig is om het lekker te laten lopen.
 
echt lekker wel.
Maar 256 is ook mogelijk maar ik vind hem dar op niet lekker draaien!
 
Ligt er maar aan wat je er mee wil, bij mij draait vista op een 128 mb videokaartje , 1.5 gig geheugen en een 3.0 pentium 4. Maar ik ben dan ook niet een echte gamer.
Oh ja wel een PCI-E kaartje
 
Hoi !

@T.S.: Voor je systeem komt, zonder wijzigingen, alleen Vista Home Basic in aanmerking !

Ook als je meer geheugen plaatst heeft Premium of Ultimate geen zin, gezien de 64 Mb van je grafische chip.

Maar om nu geld uit te geven voor een Basic-versie.....dan zou ik gewoon bij XP blijven !

Greetz,

Harry.
 
Tip:

1: Neem 1 gig ram anders loopt vista gewoon niet lekker dat is zonde!

2: 512 mb videokaart is het minimale als je ook kwa die dingen het goed wilt laten lopen anders is het echt zonde van vista!

1: neem geen vista... zonde van je computer, er zijn vooralsnog geen voordelen t.o.v win xp. Of je moet je moet meer waarde hechten aan een mooiere interface dan snel gebruik van de computer...

2: 512 mb videokaart is minimale..... (BULL****) als je zulke dingen gaat beweren kan je beter je mond houden :p

het aantal mb niks over de videokaart, een 64 mb videokaart kan beter presteren als een 512 mb kaart...

En ik weet niet wat je voor applicaties gaat draaien? Maar als je met grote/zware programma's gaat werken is het hebben van veel werkgeheugen een must. Te weinig werkgeheugen gaat niet alleen ten koste van je snelheid maar ook ten koste van je harde schijf... die moet het te kort aan geheugen aan gaan vullen.

Mijn advies: Geen windows Vista!!! (als je probleemloos wilt werken) en kijk ff hoeveel ram je in je laptop kwijt kunt maar probeer iedergeval ff 1 gig erin te krijgen. (Met windows vista naar de 1,5 tot 2 gig)

Waarschijnlijk heb je 2 slot's erin zitten, misschien zitten er 2 geheugen modules van 256 mb in. Ze er alle 2 uit halen en 2x 1 gig erin stoppen.

Videokaart is niks aan te doen helaas :confused: zoek iedergeval nieuwste drivers, dat wil wel wat schelen...
 
nou bedankt allemaal voor jullie reacties (en discussies over het geheugen :p)
ik denk dat ik voorlopig dan nog maar bij XP blijf...

@dapunt, kijk voortaan eerst wat de eisen zijn en ga niet praten over 512MB als ie al lekker loopt bij 128 - 256MB ;)
 
nou bedankt allemaal voor jullie reacties (en discussies over het geheugen :p)
ik denk dat ik voorlopig dan nog maar bij XP blijf...

@dapunt, kijk voortaan eerst wat de eisen zijn en ga niet praten over 512MB als ie al lekker loopt bij 128 - 256MB ;)

Maar als ik heb -128-256-512 alle 3 gezien en ik zag duidelijk verschil dus als jij dan niets over mijn mening moet vertellen als je niet weet wat erachter zit want de helft heb ik niet vertelt:evil:
 
Maar als ik heb -128-256-512 alle 3 gezien en ik zag duidelijk verschil dus als jij dan niets over mijn mening moet vertellen als je niet weet wat erachter zit want de helft heb ik niet vertelt:evil:

Stil maar jochie :D

Het aantal mb's op een videokaart hoeft echt niks te zeggen.... Een professionele kaart kan met veel minder mb's een betere resultaat geven als een 512 huis tuin en keuken videokaartje die vaak ook nog is shared video geheugen hebben ;)

Ga maar is op zoek naar de prestaties van bijvoorbeeld een 'Quadro' videokaart, en leg die naast een huis tuin en keuken 512 videokaart.

PS verstandige beslissing, zul je voorlopig nog geen spijt van krijgen!!!
 
Ik ben het volkomen eens met Harry Snor.

de basic versie heeft niks speciaals, en vergeleken met de basic versie is XP veel beter en veelzijdiger.
Premium komt al helemaal niet in aanmerking met je systeem.

@ ardkaptijn, echt zonde van je computer vindt ik het niet, eerder zonde van je geld:p

@ dapunt, zoals ardkaptijn al zei, het geheugen is niet alles. bijvoorbeeld de 8600GT met 256 MB presteert toch echt beter dan een 7600 GT met 512 MB. met vista al helemaal:p
 
Ik ben het volkomen eens met Harry Snor.

de basic versie heeft niks speciaals, en vergeleken met de basic versie is XP veel beter en veelzijdiger.
Premium komt al helemaal niet in aanmerking met je systeem.

@ ardkaptijn, echt zonde van je computer vindt ik het niet, eerder zonde van je geld:p

@ dapunt, zoals ardkaptijn al zei, het geheugen is niet alles. bijvoorbeeld de 8600GT met 256 MB presteert toch echt beter dan een 7600 GT met 512 MB. met vista al helemaal:p

Ik werk veel met zware programma's en liefst alles tegelijk ;) Ik probeer dus max uit m'n computer te halen, vista erop zetten werkt dit alleen maar tegen en zou je dus een andere computer nodig hebben.... vandaar zonde van je computer...

Maar ben zondermeer met je eens zonde van je geld :D
 
dus maar ik weet weet toch niet wat voor videokaart ze hadden alleen erg toevallig dat het mooist 512 dan 256 en 128:confused:

@ardkapteijn

Ik zeg toch ook maar wat ik weet enzo moet je toch niet gelijk dom gaan doen en doe niet bijdehand..

@maartehhM

Hetzelfde ik zeg ook alleen maar wat ik denk en weet dus.
 
Laatst bewerkt:
Niet alles wat je denkt en weet is waar.

voordat je reacties plaatst zou ik eerst maar is nadenken en onderzoeken of je het echt zeker weet, straks help je de TS de verkeerde kant op, en heeft ie een miskoop.
 
dus maar ik weet weet toch niet wat voor videokaart ze hadden alleen erg toevallig dat het mooist 512 dan 256 en 128:confused:

@ardkapteijn

Ik zeg toch ook maar wat ik weet enzo moet je toch niet gelijk dom gaan doen en doe niet bijdehand..

@maartehhM

Hetzelfde ik zeg ook alleen maar wat ik denk en weet dus.

Verdiep je de volgende keer ff in een onderwerp, zorg dat je antwoord onderbouwd is... dan krijg je ook minder commentaar :D

En "echt goed draaien...." is een rekbaar begrip, je kan hier niet op antwoorden "je moet een 512 mb videokaart hebben". Voor de 1 ligt de lat van goed draaien lager dan bij anderen, dus misschien is een videokaart van 128 mb wel genoeg "echt goed draaien" ;)

maar goed je bent nooit te jong om te leren :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan