EDIT:
Nu de nieuwe Sandy-Bridge CPU's geïntroduceerd worden vraag ik me wel af of dat geen keuze is?
Weet iemand daar al iets meer over?
Want volgens dit artikel zijn de benchmarks stukken beter dan de socket 1156
Edit:
Sandy bridge CPU + mobo:
I5 2300 | Asus goedkoopste 1155 mobo | 6gig geheugen | + oude setup met 2x 500gb HDD ~ €478,67
I5 2300 | Asus goedkoopste 1155 mobo | 4gig geheugen | + oude setup met 2x 500gb HDD ~ €454,35
Mijn originele setup:
I5 760 | Asus P7P55D-E LX | 4gig geheugen | 2x500gig HDD in RAID0 ~ €414,66
Zoveel beter voor maar €60 euro extra?! Of zie ik iets over het hoofd?
Huidige specs met Everest
Bij de vorige upgrade heb ik mijn graka en voeding verbeterd,
Radeon HD5770 graka
500 Watt OCZ voeding
Antec six hundred behuizing
Toen heb ik mede door geldgebrek geen nieuwe CPU en mobo gekocht, wat ik van plan ben nu wel te doen. En dan gelijk het geheugen en de HDD ook verbeteren.
Zelf heb ik een beetje rondgekeken en kwam op deze keuze uit;
I5 760 \ 2.8 Ghz | AsRock p55 Extreme 4 | Kingston 6gb RAM | Samsung Spinpoint F3 | CM 212 plus
Maar met een paar vraagjes.
- Het Extreme4 moederbord heeft 2 SATA-600 poorten, is het dan misschien slim om de Spinpoint F3 HDD te vervangen door een WD Caviar Blue, die een SATA-600 ingang heeft? (vergelijking hier)
- Is er een merkbaar verschil tussen een 4gb geheugen reepje, en een 6gb? Buiten het €20 prijsverschil.
- Ik weet dat ik hiermee weer een leuke discussie start, maar is de I5 beter dan de X6, wat gaming betreft?
Zoals in de titel staat heb ik een budget van ongeveer €400, maar ik ben hierzelf al lekker overheen gegaan, maar maak het niet te extreem
Dus heeft iemand een antwoord op een van mijn vragen en tips/verbeteringen voor mijn upgrade, dan hoor ik het graag
Alvast bedankt :thumb:
Nu de nieuwe Sandy-Bridge CPU's geïntroduceerd worden vraag ik me wel af of dat geen keuze is?
Weet iemand daar al iets meer over?
Want volgens dit artikel zijn de benchmarks stukken beter dan de socket 1156
Edit:
Sandy bridge CPU + mobo:
I5 2300 | Asus goedkoopste 1155 mobo | 6gig geheugen | + oude setup met 2x 500gb HDD ~ €478,67
I5 2300 | Asus goedkoopste 1155 mobo | 4gig geheugen | + oude setup met 2x 500gb HDD ~ €454,35
Mijn originele setup:
I5 760 | Asus P7P55D-E LX | 4gig geheugen | 2x500gig HDD in RAID0 ~ €414,66
Zoveel beter voor maar €60 euro extra?! Of zie ik iets over het hoofd?
Huidige specs met Everest
Bij de vorige upgrade heb ik mijn graka en voeding verbeterd,
Radeon HD5770 graka
500 Watt OCZ voeding
Antec six hundred behuizing
Toen heb ik mede door geldgebrek geen nieuwe CPU en mobo gekocht, wat ik van plan ben nu wel te doen. En dan gelijk het geheugen en de HDD ook verbeteren.
Zelf heb ik een beetje rondgekeken en kwam op deze keuze uit;

I5 760 \ 2.8 Ghz | AsRock p55 Extreme 4 | Kingston 6gb RAM | Samsung Spinpoint F3 | CM 212 plus
Maar met een paar vraagjes.
- Het Extreme4 moederbord heeft 2 SATA-600 poorten, is het dan misschien slim om de Spinpoint F3 HDD te vervangen door een WD Caviar Blue, die een SATA-600 ingang heeft? (vergelijking hier)
- Is er een merkbaar verschil tussen een 4gb geheugen reepje, en een 6gb? Buiten het €20 prijsverschil.
- Ik weet dat ik hiermee weer een leuke discussie start, maar is de I5 beter dan de X6, wat gaming betreft?
Zoals in de titel staat heb ik een budget van ongeveer €400, maar ik ben hierzelf al lekker overheen gegaan, maar maak het niet te extreem

Dus heeft iemand een antwoord op een van mijn vragen en tips/verbeteringen voor mijn upgrade, dan hoor ik het graag

Alvast bedankt :thumb:
Laatst bewerkt: