Upgraden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom6

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2010
Hey,

Aangezien jullie veel meer verstand van computers hebben dan ik, vraag ik of jullie nog opmerkingen/upgrades hebben voor mijn PC. Ik heb een standaard Dell Inspiron 530 waar nooit iets aan gesleuteld is.

Hier mijn specs:
2py7szb.png

of
http://i37.tinypic.com/i2qdrl.png

Voeding: bestec atx0300p5wb (volgensmij 300W)

Wat mij al een upgrade leek is om aan de voorkant onderin een 120MM intake-FAN te plaatsen, dit om de koeling te verbeteren (ik heb nu dus eigenlijk geen luchtcirculatie) Maar als jullie zeggen, hier kan je niets mee koop een nieuwe kast, dan valt dit uiteraard te overwegen.

Qua budget wil ik voorzichtig beginnen met 300 euro, aan upgrades.

(en zeg aub niet meteen: hier valt niets meer aan te redden, dan ga ik huilen in een hoekje :( :P)

Alvast bedankt :D

Tom

Ik wilde het net toevoegen :G

Ik wil er gewoon mee kunnen gamen (niet alles op max) maar zonder (al teveel) lagg kunnen meespelen.
Op deze haal ik bijvoorbeeld op counterstrike source gemiddeld een FPS van 55, en dat mag van mij wel een pak hoger :)

Tom

Klik

Quad Core
Nieuwe videokaart (zeer goeie)
Voeding , de voeding die je nu in je kastje hebt zitten zal waarschijnlijk niet voldoende zijn.

maar je weet dat boven de 60fps nutteloos is? het verschil tussen 60fps en 300fps ga niet merken op je standaard monitor. Die is namelijk 60Hz en zal dus niet veel helpen.

Bovendien vind ik 55Fps wel goed, als je alleen maar Css wil gaat spelen hoef je niet te gaan upgraden

Ja maar ik wil er ook gewoon sneller op kunnen werken (sneller films streamen en grotere paginas openen, etc...) en waarschijnlijk haal ik er nog wat mooie spellen bij als ik weet dat mn pc het aan kan.

En denk je dat het extra koeling nodig heeft? Want met deze kast kan ik eigenlijk weinig beginnen, en mijn oog is stiekem gevallen op de Antec Six Hunderd

iig bedankt!

Tom

Laatst bewerkt:
ben alleen 1 ding vergeten, en dat is pasta voor de CPU/koeler, maar als je die kast er bij doet zit je wel ver over je budget.
Een beetje extra koeling echter kan geen kwaad, je kan dus ook doorsparen en een kast erbij doen.

Edit: als je plek hebt voor ventilatoren kan je die er ook in doen.

dit is laatste reactie voor deze nacht/ochtend

Laatst bewerkt:
Ja klopt, maar ik vrees dat ik in mijn huidige kast vrij weinig kan aanpassen idzv koeling. Dan moet ik namelijk gaan snijden in de plastic voorkant, en daar ben ik toch een beetje huiverig voor.

Want ik ben bang dat als ik de door jouw genoemde zooi er ook bij in ga gooien dat het dan behoorlijk warm gaat worden. (ik heb nu 1 outtake-fan en de standaard CPU-fan)

Slaap lekker ;)

Als anderen nog betere ideeën hebben die nog enigszins binnen budget blijven, hoor ik het graag :D

Edit:

Trouwens he, gewoon een vraagje. Als ik nou niet die Quad Core aanschaf maar het gewoon bij mijn dual hou. Maar verder wel die video kaart en voeding neem en daar dan de Antec 600 bij doe, ondervind ik dan nog steeds veel verbetering tov mijn huidige systeem? Of is het gewoon een vereiste dat ik die videokaart én quad-core neem?

Tom

Edit2:

In de Antec600 past een ATX moederbord, past mijn moederbord daar dan ook in?
En wat ik al eerder vroeg: merk ik er veel van als ik niet upgrade naar een quad core maar gewoon mijn dual behou, maar dan wel de voeding en grafische kaart upgrade?
winkelmandje is dan

En nog iets, mijn HDD heeft een S-ATA aansluiting, heeft de genoemde voeding een Molex-4pin? Want anders moet ik er nog even een adapter-kabeltje bijkopen niet?

En mijn moederbord heeft buiten de cpu-fan-aansluiting nog 1 andere fan-aansluiting, de fans in de antec kast, zijn die direct op de voeding aangesloten? of moet dat ook via het moederbord? want anders moet daar dan ook nog een splitter voor komen.

Tom

Laatst bewerkt:
die antec 600 is dat niet een beetje te
hij is wel mooi maar dat heb je tog helemaal niet nodig
hij is voor alle form factors dus passen lukt wel
je hebt meer aan die processor upgrade

Antec Three Hundred zou ik eerder kiezen

en die 4 pin molex heeft hij niet maar die kun je makkelijk overzetten
http://obrazki.elektroda.net/12_1224064921.jpg
met zoiets

volgens mij krijg je deze standaard mee geleverd

Hij is misschien wel een beetje overkill ja, maar ik vind hem sexy :$ en 50 euro heb ik er wel voor over.

Voor de rest ga jij akkoord met de grafische kaart die Generation Kill me aanraadde?

En zoals ik al eerder zei ben ik een noob op modding/upgrading gebied. Een grafische kaart kan ik denk ik wel vervangen, maar is een processor niet een stuk moeilijker?

Tom

edit:

Volgensmij is de antec 300 even duur als de 600?

Ja ok, verschilt 4 euro, maar om het daarom nou te laten...

Tom

Laatst bewerkt:
dit is wat ik zou doen
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[251409]=1&product[219329]=1&product[58761]=1

ik hou het op een dual core omdat de quad core meer voor multi tasking is bedoelt
en dual cores beter is voor games

ik heb ook een A merk gpu gekosen Club 3d is een B merk daarom is deze wat duurder

en ja het installeren van een nieuwe cpu is moeilijker dan van een graka
je moet er voorzichtig mee omgaan

Laatst bewerkt:
je bedoeld dat ik deze grafische kaart moet nemen in plaats van de andere?

kan je het hele winkelmandje laten zien dan? Want je link is een beetje...raar :P

Ah, en dat moet ik in mijn dell inspiron proppen? Begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat 1 exhaust-fan te weinig is voor deze extra power :P.
En dan leg ik dus liever 50eur extra neer om die mooie Antec600 erbij te nemen. (en daar dan nog 2 x 120MM fans+leds bij zetten aan de voorkant)

Hoewel ik net een filmpje over de Antec300 zag, en dat die case erg slim in mekaar was gezet (goed cable-management, en makkelijke bevestiging voor de FANs) Over de 600 heb ik nog geen écht goed filmpje gezien....Maar het lijkt me dat deze niet veel moeilijker kan zijn dan de 300?

edit:

Ik zie dat je me een dual core aanraad, maar ik heb toch al een goede dual core? Of is deze zo erg verouderd dat ik eigenlijk een nieuwe nodig heb?

Tom

Laatst bewerkt:
je kunt het altijd proberen
als hij te heet word kan je altijd nog een kast kopen
ik denk eerlijk gezecht dat het geen probleem is
de HD5770 is niet bekend om heet te worden

btw je voeding heeft ook een outtake fan

IMG_4256.jpg

deze meneer heeft zelfs een 9800 GTX er in gekregen

het enige wat je moet doen is die fan aan de linker kant intake maken dan heb je intake en outtake

wat je ook nog kunt doen is een paar gaatjes boren aan de onderkant waardoor de gpu ook nog koude lucht naar binnen trekt

Laatst bewerkt:
Toch heb je me niet helemaal overtuigd :$ ik denk dat als ik dit door ga zetten ik de antec 600 erbij haal. Maar dan moet ik nog wel even kijken of ik daar makkelijk 1/2 intake fans aan de voorkant bij kan zetten. (want dat gaat bij de 300 iig wel makkelijk)

En om nog even mijn vorige edit te herhalen, denk je dat het echt nodig is mijn dual core te upgraden naar een andere dual core? (want dat klinkt hetzelfde voor mij :whistle:)

Tom

tjah het hangt nogal af aan wat je wilt uitgeven

als je budget rond de 500/600 euro is raad ik je een nieuw systeem aan
rond 300/400 een upgrade

en die cpu is beter veel beter dan wat je nu hebt
je oude cpu kan namelijk een bottleneck zijn voor de gpu en dat wil je niet?

EDIT en als je het helemaal goed doet verkoop jij je ouwe spullen en hou je nog wat geld over voor een nieuwe kast?

Laatst bewerkt:
Wat zou ik dan kunnen vangen voor mijn oude grafische kaart, processor (en voeding?:P) en waar kan ik die het beste verkopen denk je?

En mijn budget is inderdaad 300eur, maar ik ga daar denk ik toch maar een stuk overheen :P.

en hoe staat het met mijn moederbord? dat kan al deze veranderingen wel aan?

En heb je verder nog tips/opmerkingen? want ik moet dus nu nog een molex4pin->S-ATA adapter hebben, en ik koop er ook gelijk een nieuwe CD-ROM-drive bij, want mijn oude is kapot. Dus moet ik daar nog ergens verlengstukjes oid voor kopen?

Ja sorry voor al deze vragen, maar jij bent de expert, en ik wil geen half systeem kopen en dan moeten wachten op 1 kabeltje voordat hij het doet :P

Tom

okey laten we even overnieuw beginnen

je wilt dus een nieuwe cpu gpu kast voeding en cd rom speler ( maak daar maar dvd rom van want die worden de laatste tijd gebruikt en die kunnen ook cd roms spelen)

ik denk dat je tog wel een 50/80 euro kan krijgen die cpu is nog wel wat waard en dan 10 euro voor die graka en 10 voor die voeding

Laatst bewerkt:
Ik wil dat mijn pc wat sneller loopt. Dat ik nieuwe games kan spelen zonder lagg e.d. Zegmaar Assasins Creed op 3/4 ipv 1/4 (detail level enzo, je snapt me wel :P) Hiervoor heb ik een budget van ongeveer 300 euro.

Er moet sowieso een nieuwe DVD-rom in, en ik wil eigenlijk ook een nieuwe kast. Dit omdat ik deze eigenlijk lelijk vind en ik er niets mee kan. En als ik later misschien weer wat geld heb wil ik een keer nieuwe fans oid kunnen kopen, en dat gaat gewoon beter met een nieuwere (betere) case. (ook LEDjes enzo, het hele feest, vind ik wel leuk om misschien later nog eens te doen)

Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan