UPnP openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Codhoogie

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Hallo Allemaal.

Ik heb een probleem met het spel Call of Duty Modern Warfare 2.
Als ik een vriend wil joinen in een party dan staat er "Unable to join game session".
Ik heb dit probleem opgezocht en gevonden dat ik me NAT en UPnP open moet zetten.
NAT staat open, zoals hier te zien is.
[smallIMG]http://img694.imageshack.us/img694/7381/natprobleem.jpg[/smallIMG]

Maar ik kan nergens UPnP vinden. Enig idee hoe ik dit aanzet?
En zoals jullie al zien is hij niet onder NAT te bekenen waar hij bij de meeste routers staat.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij (maar ik heb een compleet andere router). Staat Upnp onder administration en dan onder management. Ik weet niet of het bij jouw ook zo is.

Je zou ook hier kunnen kijken.

Het ip-adres dat je bovenaan de pagina compleet moet maken onder "Please enter the static ip you want to forward to:" is het ip-adres van je pc van waaruit je wilt gamen.

Het ip-adres van die 'game-pc' kun je op die pc achterhalen met:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk dan rechts van "IP-adres" of (indien Vista of Windows 7) bij "IPv4 adres"
Dat ip-adres zou moeten beginnen met 192.168.2.

Succes,

Tijs.

Porten geopend maar kan nog steeds niet party's joinen en kan alleen de gametype team death match joinen.
er staat dat ik naar www.infinityward.com/nat moet gaan.
Daar staat:

Log into your router and turn on UPnP (Universal Plug and Play), most routers have this option in the Administration tab.

The goal is to have an OPEN NAT in order to host Spec Ops games and get a wider selection of MP matches to join.

Maar het probleem is nog steeds dat ik nergens kan vinden waar ik mijn UPnP kan openen.

Even voor onze beeldvorming: Je hebt alleen een Experiabox, je gebruikt dus geen andere apparatuur (zoals (draadloze) router etc.)?

Tijs.

Ik heb gewoon 1 router, Gigaset SX552 WLAN dsl.
PC is verbonden met kabel naar router. Dus niks draadloos nee en er zit ook niks tussen ofso.

Als variant op UPnP kun je je game-pc als 'exposed' host aangeven. Je moet dan wel op je pc een goede firewall hebben (Vista en Windows 7 hebben een goede meegeleverde; als je geen aparte firewall software gebruikt, zorg er dan voor dat de Windows firewall in ieder geval aanstaat) en check in elke firewall die actief zet of het Call of Duty programma rechten heeft om naar Internet te gaan en als server te functioneren.

Stap 1: Ga in je browser naar http://192.168.2.1
Stap 2: Log in op de Experia Box .
Stap 3: typ je wachtwoord in, standaard is dat admin.
Stap 4: klik dan op Ok, en klik nu op Advanced Setting.
Stap 5: klik dan op Internet en dan klik je Address Tranlation (NAT)
nu zie je ergens Exposed Host staan daar moet je ook op klikken.
Typ daar je IP adres in van je game-pc (+ een naam)

Succes,

Tijs.

Oke ik heb vista en me firewall staat aan. Dus dan zijn er geen gevaren? Tenminste niet meer dan er al zijn?:P
Game pc ip bedoel je toch gewoon het ip van de pc zelf? Deze kan ik vinden via google.nl en dan mijn ip intypen of heb ik dat verkeerd?

EDIT: mijn ip is: 86.80....
maar als ik bij exposed host een ip in wil vullen staat er al 192 zonder dat ik deze kan weghalen.
dus dan weet ik niet welk ip ik in moet vullen.

natprobleem2.jpg

Laatst bewerkt:
Je moet daar dat ip-adres invullen dat je op je game-pc hebt, dus dat ip-adres dat begint met 192.168.2
(Zie mijn eerdere posting over portforwarding).

Tijs.

oke kheb het
kga het nu proberen
je hoort zo het resultaat.

EDIT:
Oke krijg nu het volgende:

natprobleem3.jpg

"check in elke firewall die actief zet of het Call of Duty programma rechten heeft om naar Internet te gaan en als server te functioneren."

Misschien is dat het probleem. Als dit niet het geval ik waar verander ik dit precies?

Laatst bewerkt:
1. Heb je het idee dat je nu verder bent dan eerst?
2. We kunnen je vraag uit je vorige posting natuurlijk niet beantwoorden als we niet van je te horen krijgen welke firewall programmatuur je gebruikt. Is dat de Windows Firewall of een ander firewall programma?

Tijs.

Ja klopt Windows Firewall

natprobleem4.jpg

IW4MP is het spel.

En nee ik ben niet verder hierdoor, want eerst als ik op play drukte ging die wel maar connecte die niet aan de servers van de gamemodes(alleen TDM wel)
nu kom ik niet verder dan hoofdmenu in het spel.

Laatst bewerkt:
Kijk eerst even na welk uitvoerbaar programma wordt gemeldt als je van de uitzonderingen iw3mp en iw4mp de eigenschappen opvraagt. Schrijf de naam van het .exe bestand op die daar staat vermeld (de mapnamen die ervóór staan zijn niet direct relevant, ténzij je ziet dat het niet de goede zijn).
Start dan je game, en zodra je tegen die verbindingsproblemen oploopt, laat de game gewoon door draaien, en kijk tegelijk in Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del drukken en Taakbeheer starten kiezen) in het tabblad Proces of het .exe dat je hierboven als uitzonder hebt uitgezocht daar wel tussen staat.
Staat die .exe er niet in, dan is zul je blijkbaar een ander programma aan die Uitzonderingen van Windows Firewall moeten toevoegen.

Verder heb ik geen tips: Verder dan dit kan ik je niet helpen.

Tijs.

Wat ik bedoel is dat je via de knop Eigenschappen in het tabblad uitzondering nakijkt welk .exe programma aan die uitzondering gekoppeld is.
Dus zowel van iw3mp als van iw4mp via de knop Eigenschappen opvragen welk .exe programma daar genoemd wordt. Je hebt laten zien welk proces (in Taakbeheer) blijkbaar MW2 voorstelt, nu moet je even nakijken of iw4mp.exe ook wordt genoemd in de uitzondering iw3mp en/of iw4mp in de firewall.

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• windows_firewall_COD_MW2.JPG
    windows_firewall_COD_MW2.JPG
    55,9 KB · Weergaven: 502
Laatst bewerkt:
Sorry hoor maar nu begrijp ik het niet meer.
iw3mp is een ander spel dat is call of duty modern warfare 1
iw4mp(infinity ward 4 multiplayer) is call of duty modern warfare 2
Kan je even stap voor stap uitleggen wat ik moet openen en waar ik moet kijken?

EDIT: plaatje was nog niet geladen toen ik dit typte xD
ik heb daar gekeken bij uitzonderingen van firewall en daar staat hij inderdaad tussen en aangevinkt precies zoals in de afbeelding van je vorige post.

Laatst bewerkt:
Je schrijft dat iw4mp in de uitzonderingen van Windows Firewall Modern Warfare 2 zou moeten voorstellen. Als je aldaar dus op iw4mp klikt en dan de knop Eigenschappen, dan weet je ook welk .EXE bestand bij die uitzondering hoort.

Komt de naam van dat .EXE bestand overeen met wat je in Taakbeheer ziet als het spel actief is (op het moment dat die verbinding niet lukt), dan lijkt het er dus op dat de Windows Firewall-instellingen in orde zijn (want die geeft het .EXE bestand toegang tot Internet om verbindingen te accepteren, vandaar in het tabblad Uitzonderingen).

Ok, stel dat de Uitzonderingen kloppen in de Windows Firewall als het om Modern Warfare 2 gaat. Dan zijn er nog een paar dingen die je kunt doen, en dan houdt het voor mij op:
1. Kijk na of je niet toevallig ook nog een ander firewall programma actief hebt. Programma's van McAfee, Norton, Kaspersky, Comodo etc. hebben óók een firewall-onderdeel aan boord..
2. Als 1. bij jou niet van toepassing is, voeg dan eens de poorten toe in de uitzonderingen van Windows Firewall.
Je moet er totaal 8 toevoegen (zie link over Portforwarding):
1500 TCP
1500 UDP
3005 TCP
3005 UDP
3101 TCP
3101 UDP
28960 TCP
28960 UDP

Succes,

Tijs.

Status