• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie met toeslaguren v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

vfarber

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2016
Berichten
12
WAUW! Zo veel ideeën en mogelijkheden, fijn! Hopelijk kan iemand mij iets verder helpen met het 'uitbouwen' van werktijden tijden apart 2 (van pollekecrown). Ik krijg het gewoon niet voor elkaar (balen! ...) dus vandaar mijn help mij vraag.
Ik wil de toeslagen van onze chauffeurs inzichtelijk krijgen omdat we hierin te kort zijn geschoten.
Onze chauffeurs krijgen onderstaande toeslagen:
ma - vrij
00:00 - 06:00 45%
06:00 - 18:00 0%
18:00 - 19:00 0%
19:00 - 20:00 22,5%
20:00 - 24:00 45%
Zaterdag= 50%
Zondag = 100%
Feestdagen = 200%

Geen idee of het kan hoor! Maar zodra men de wekelijkse arbeidsduur van 40u overschrijdt dan geldt:
41 - 45: een toeslag van 25%
45 - 50: een toeslag van 50%

Alvast super bedankt voor een reactie!
 
Misschien is de bijlage iets voor u?
Omdat het nogal ingewikkeld ineen zit, staat op blad3, wat uitleg.
Let op!! Werkt niet op tablet en smartphone.
 

Bijlagen

  • Chauffeur met toeslagen.xlsm
    84,6 KB · Weergaven: 185
Wat fijn! Ik ga het morgen meteen uitproberen. Super bedankt alvast!
 
In afwachting op je reactie, heb ik toch maar enkele correcties in het bestand aangebracht.
De rij- en rusttijden zijn nu juist: een chauffeur dient per 4u30 rijtijd, 45 minuten verplichte rust te nemen.
De formule voor de weektoeslagen is nu OK.
 

Bijlagen

  • Chauffeur met toeslagen.xlsm
    60,4 KB · Weergaven: 90
Wieter - ik ben echt super blij! Dit gaat mij een hele boel gepuzzel, optellen en aftrekken schelen. Ik heb nog 1 klein verzoekje: zou je ook een opsomming kunnen maken van alle weektoeslagen (100%, 122,5% en 145%) en weekendtoeslag (150 en 200%)?

Weektoeslag Weekendtoeslag
week rijtijd werktijd 100,00% 122,5% 145% 150,0% 200%
44 28:00 31:00 0:00 0:00 0:00 0:00 0:00

En 1 vraag: de berekening in jouw schema van weektoeslag snap ik niet goed. Zou jij mij deze willen uitleggen? Ik dacht dat in de tabel het aantal uren opgesteld werden á 122,5% etc.

Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
In post #25 geef je eerst de toeslagen voor de chauffeurs op.
En dan volgt dit
Geen idee of het kan hoor! Maar zodra men de wekelijkse arbeidsduur van 40u overschrijdt dan geldt:
41 - 45: een toeslag van 25%
45 - 50: een toeslag van 50%
Dit interpreteer ik als: eerst de normale toeslagen, en dan nog eens extra toeslagen voor weektijden > 40 uur.
In de nieuwe bijlagen is je vraag naar weektotalen verwerkt.

Wil jij dit bestand gebruiken voor één chauffeur, of wil jij een urenregistratie voor meerdere chauffeurs ?
 

Bijlagen

  • Chauffeur met toeslagen1.xlsm
    60,6 KB · Weergaven: 83
@Wieter,

Weet je dat dit eigenlijk de vraag is van "Rian90", "vfarber" had zijn eigen vraag moeten starten.
 
@ExcelAmateur,
vfarber is nog maar één week actief op het forum.
Ik denk dat zij zich niet bewust is van haar "fout"
 
Laatst bewerkt:
@ExcelAmateur @Wieter: mijn excuus als ik dit niet goed heb gedaan. Ik ben na te lang 'prutsen' gaan zoeken op internet of ik daar een voorbeeld kon vinden mbt urenregistratie van chauffeurs. Zo kwam ik op www.helpmij.nl uit.
Ik hoor graag indien ik wat (en hoe) moet aanpassen.

@Wieter: WAUW!! ben al zo blij met hoe het er nu uitziet ....had ik maar eerder gaan zoeken, had mij een maand geode/gezeur bespaard :) Ik wil de uren gaan bijhouden voor 4 chauffeurs.
Mag ik nog iets vragen? Ik hoop van wel - is het mogelijk om bij de totalen per week uit te gaan van rijtijd (ipv werktijd). Dit omdat de pauze 'onbetaald' is.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt eigenlijk niets fout gedaan!!!
In de forumregels staat dat je niet mag inbreken in iemand anders zijn vraag.
Je had dus eigenlijk een eigen vraag moeten starten.

Ik vermoedde al dat je de uren van meer chauffeurs wilt bijhouden.
Daarom was ik al aan een nieuw bestand begonnen. ('t is toch winter)
Tot 10 chauffeurs.
Dit is een urenregistratie per WEEK, want voor een hele maand zouden het teveel regels worden.
De weektotalen staan nu helemaal onderaan
Bekijk het eens.

Om de totalen met rijtijd te maken moet ik nog bekijken.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) meerdere werknemers.xlsm
    66,9 KB · Weergaven: 114
Toeslagen alleen op de rijtijden berekenen.
Dat kan enkel als je die rijtijden ook kent. Met alleen de begin- en eindtijd ben je niets.
Elke chauffeur zou dus zijn rijtijden moeten doorgeven.
Er is wel iets te maken met max. 2 rusttijden. (Maar dan moet je me de tijd geven)
Een chauffeur mag wettelijk 9u per dag rijden, met een verplichte rust van 0:45 na elke rijtijd van 4u30
Maar 2x per week mag hij 10u rijden (dus zijn er 2 pauzes nodig). Die 2 extra rijuren moet hij dan de volgende week wel recupereren.

Ik zie wel een oplossing, als elke chauffeur op zijn smartphone, zijn rijtijden intikt gedurende een hele week.
Ik heb een versie van het bestand zonder vba, waarschijnlijk werkt dit op Phones.
 
@vfarber
klik even op Attendeer moderator
En vraag even om deze draad even op te splitsen.
 
Juist Plongske, deze draad is stilaan verzadigd, en dan ook nog een combinatie van 2 vragen.
Toch ga ik er nog een schepje bovenop doen.
In het 2de bestand zal je formules zien, waarvan jij de basis hebt geschreven.

@vfarber
Chauffeurs moeten wekelijks hun Tacho-schijven inleveren.
Hierop kan je de rijtijden aflezen, en ingeven in de bijgevoegde bestanden.
Ofwel hebben ze een chauffeurskaart, die kan je ook inlezen op rij en rusttijden.

1ste bijlage: met vba (werkt niet op Mac, tablets, phones)
2de bijlage: met formules (werkt op Mac) + als je gratis App download ook op tablet en Phone
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) meerdere werknemers1.xlsm
    67,2 KB · Weergaven: 79
  • Urenreg(week) form.(meer Chauff. 2 pauzes).xlsb
    103,3 KB · Weergaven: 89
@Wieter: Je hebt gelijk mbt de tach schijf ...dit gaat hopelijk op korte termijn goed ingericht worden. Nu klokken de chauffeurs in en uit ...en aan de hand van de in- en uitklok tijden wordt de pause berekend. Niet geheel correct omdat het niet direct de rijtijden betreft.
Het bestand voor meerdere werknemers vind ik echt zeer fijn (6-12-2016)! Super overzichtelijk etc. Het enige is dat de toeslagen niet over de werktijd worden verged maar over de rijdtijd.
Maar ik ben in ieder geval al heel erg blij!

Ga nu een blik werpen op jouw 2 nieuwe bestanden.

@plongske : ik zal op attendeer moderator gaan drukken
 
Laatst bewerkt:
@Wieter
Voor het laatste excelbestand ziet er mooi & strak uit - alleen mis ik hier de pauze tijden. Hoe het momenteel in zijn werk gaat is: we lezen op PC een dos programma uit waarin de in- en uitkloktijden staan vermeld. De in- en uitkloktijden nemen we over in een excelbestand. Hierin werden handmatig de pauzes verwerkt alsook de toeslaguren etc.
Te veel werk, te fout gevoelig ...verbaasde mij echt dat het nog zo ging (ben nog niet zo lang werkzaam bij deze firma). Dus vandaar mijn zoektocht naar een makkelijk werkend excelbestand waarin de pauze automatsich berekend worden aan de hand van het in- en uitklokken. Zo ook met de toeslagen.
 
Blijkbaar heeft de moderator jouw vraag apart gezet.
Daarom plaats ik ook hier de laatste versie van mijn opging tot een oplossing.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) Chauffeurs versie1.xlsm
    80,3 KB · Weergaven: 105
Vfarber,
Heb je de bijlage uit post #17 gezien?
Moet nog gecontroleerd worden op fouten.
Met enkele verborgen kolommen worden vanuit de in- en uittijd, de pauzes berekend.
Wel in de veronderstelling dat de chauffeurs zich strikt aan de wettelijke rij- en rusttijden houden.
Maar dat zal wel lukken gezien de hoge boetes.
In die bijlage zijn de Belgische feestdagen verwerkt, wil jij de Nederlandse?
 
@ vfarber
ik zal op attendeer moderator gaan drukken
Bedankt.
Ik volg dit draadje nog mee maar kan je helaas niet verder mee helpen daar het over VBA gaat , maar bij Wieter heb je veel kans op slagen met zijn kennis in VBA. En die bijt zich wel vast om tot een goede oplossing te komen.
@ moderator
Veel beter zo voor het forum bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan