• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie met toeslaguren v2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pauze zal veelal worden verrekend over de 100% uren behalve op zaterdag, zondag en feestdagen
Blijkbaar worden de wettelijke rusttijden nu toch vergoed.
Voor die pauzevergoeding heb ik lukraak iets gekozen.
Weekdagen aan 50%
Feestdagen en weekends aan 100%
Die percentages kan je in het bestand zelf aanpassen.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) Chauffeurs versie1.xlsm
    84,4 KB · Weergaven: 32
Dag Wieter,

Het mag eigenlijk nog makkelijker ....althans ik hoop ook dat dit makkelijk te verwerken.
De exacte rijtijden weet ik niet, maar wel de werktijden (in- en uitklokken). Ik heb de chauffeurs gevraagd om op hun rittenlijst hun pauze te noteren. Vanaf de in- en uitklokken kan ik niet herleiden hoeveel pauze ze hebben genomen dus deze wil ik graag handmatig invoeren.

Chauffeurs datum tijd in tijd uit rusttijd (HANDMATIG) werktijden Toeslagen op de rijtijden (100% 122,5% 145% 150% 200%)

Alvast bedankt!

Pauze vergoeding mag helemaal weggelaten worden.
 
Uiteindelijk gaan we toch vastlopen!
Theoretisch kan het allemaal, zie bijlage.

Maar in de praktijk loopt het allemaal wel even anders.
Een chauffeur zal NOOIT exact na 4:30 rijtijd een pauzeplek vinden.
Meestal gaat een chauffeur, tegen dat zijn rijtijd verloopt, een pauzeplaats zoeken.
Een recente tacho zal zelfs waarschuwen als de rijtijd bijna verlopen is.
10 minuten foutmarge wordt door een goedgeluimde controleur misschien door de vingers gezien.
Zo zie je op de snelweg, bij onvoorziene omstandigheden, zoals file of weersomstandigheden, dat chauffeurs foutparkeren op de pechstrook, om toch maar geen boete te krijgen voor het niet respecteren van de rij- en rusttijden.

En om het allemaal nog wat moeilijker te maken, om alles in excel te berekenen: Een chauffeur mag zijn pauze van 45 minuten opsplitsen in 1x 15 minuten en 1x 30 minuten (en in die volgorde).

Jij laat de chauffeurs de pauzetijden noteren op het rittenblad. Als je ze de rijtijden laat noteren is het wel mogelijk (denk ik!!!!).
Anderen die, echt iets van excel kennen, zullen het misschien kunnen.
Maar voor mij is het einde in zicht. Spijtig voor jouw goed bedoelde poging om alles correct te verwerken.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) chauffeurs versie 3.xlsm
    73,5 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Dag Wieter,

We zijn er bijna ....ik besef dat het niet geheel voldoet aan de richtlijnen. Maar het is een tijdelijke oplossing totdat we digitaal alles kunnen uitlezen. Tot dan ben ik al zo geholpen met jouw bestand. is het mogelijk om een paar kleine aanpassingen door te voeren.

Ik wil de pauze tijd totaal invoeren (30 minuten, 45 of 90 minuten) -> klok in | klok uit | pauze (15, 30, 45, 90 minuten). Met deze aanpassing kunnen we echt voorlopig goed vooruit.
 
De duur van de pauze ingeven is echt niet mogelijk.
Je zal altijd een exact tijdstip nodig hebben om de andere tijden te berekenen.
 
Bekijk bijlage Chauffeur met toeslagen.xlsm

Wieter,
is het mogelijk dan om in bijgevoegd bestand de toeslagen over de rijtijden te berekenen ipv werktijden? De pauzes kunnen we decimaal invoeren. Dat we per chauffeur een bestand hebben, dat zij dan zo. Ik hoop echt dat u dit kunt aanpassen.
 
Ook met dat bestand zal het niet lukken. Want het werkt volgens hetzelfde principe.
Ik ga proberen het uit te leggen.
1. In- en uitklok hebben er niets mee te maken.
2. Je wil toeslagen op rijtijden berekenen.
3. Dat wil zeggen dat de rijtijden variabel zijn, anders waren de toeslagen altijd hetzelfde, en had je geen berekening nodig.
4. De pauzes mogen niet meetellen.
5. Daar de rijtijden variabel zijn, zullen ook de pauzes variabel zijn en variabele pauzes hebben een invloed op de toeslagen.

Wat heeft excel nu minimum nodig om dat allemaal te berekenen?
1. Daar de rijtijden variabel zijn, heeft excel AL die rijtijden nodig.
2. Automatisch weet excel dan ook de pauzetijden.
3. Excel zal hiermee een correcte berekening van de toeslagen kunnen maken.

Wat heb jij nu nodig?
1. Uur waarop de 1ste rijtijd start.
2. Uur waarop de 1ste rijtijd eindigt.
3. Uur waarop de 2de rijtijd start.
4. Uur waarop de 2de rijtijd eindigt.
En zo verder afhankelijk van de totale rijtijd en het aantal pauzes.

Zonder die gegevens zal het echt niet gaan.
Als je aan al die tijden kan geraken zal bijgevoegd bestand de toeslagen correct berekenen.
Dat wil dus zeggen elke chauffeur, alle dagen een papier, waarop ze dit alles noteren.
Als ze correct willen betaald worden, moeten ze ook maar de moeite doen om alles te noteren.
Anders houdt het hier voor mij op en kan ik je niet verder helpen.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) meerdere werknemers1.xlsm
    66,7 KB · Weergaven: 15
vfarber, om aan te tonen dat het van mijnentwege geen slechte wil is om nog verder te zoeken, heb ik een bestandje toegevoegd.
Hieruit zal blijken hoe belangrijk het is om alle tijden te kennen.

Onderschat chauffeurs niet als het over hun loon gaat.
Alle chauffeurs hebben 9 uur gereden.
Sommigen hebben hun rust van 45 minuten gesplitst in 15 min. en 30 min. (Dit mag, maar wel in die volgorde)
Anderen hebben hun rust NIET gesplitst.

Kijk nu eens naar het verschil in de toeslagen.
Dit alleen maar om aan te tonen, dat als je de lonen correct wil laten berekenen, je over alle gegevens moet beschikken.
 

Bijlagen

  • Urenreg (week) (vba) meerdere werknemers1.xlsm
    67,9 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan