Uiteindelijk gaan we toch vastlopen!
Theoretisch kan het allemaal, zie bijlage.
Maar in de praktijk loopt het allemaal wel even anders.
Een chauffeur zal NOOIT exact na 4:30 rijtijd een pauzeplek vinden.
Meestal gaat een chauffeur, tegen dat zijn rijtijd verloopt, een pauzeplaats zoeken.
Een recente tacho zal zelfs waarschuwen als de rijtijd bijna verlopen is.
10 minuten foutmarge wordt door een goedgeluimde controleur misschien door de vingers gezien.
Zo zie je op de snelweg, bij onvoorziene omstandigheden, zoals file of weersomstandigheden, dat chauffeurs foutparkeren op de pechstrook, om toch maar geen boete te krijgen voor het niet respecteren van de rij- en rusttijden.
En om het allemaal nog wat moeilijker te maken, om alles in excel te berekenen: Een chauffeur mag zijn pauze van 45 minuten opsplitsen in 1x 15 minuten en 1x 30 minuten (en in die volgorde).
Jij laat de chauffeurs de pauzetijden noteren op het rittenblad. Als je ze de rijtijden laat noteren is het wel mogelijk (denk ik!!!!).
Anderen die, echt iets van excel kennen, zullen het misschien kunnen.
Maar voor mij is het einde in zicht. Spijtig voor jouw goed bedoelde poging om alles correct te verwerken.