• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Sylvester,
Weeral heb je het bij het rechte eind. ik moet me dringend eens bezig houden met Vba. Met gewone formules is het bijna niet te doen om alle mogelijkheden bij te houden.
Ik ben ervan uitgegaan dat er normaal gewerkt wordt (8u per dag). Het is inderdaad de bedoeling dat we moeten een oplossing aanbieden waar alle mogelijkheden in verwerkt zitten. In ieder geval bedankt om mij op mijn fouten te wijzen.
@ Erik
Je hebt niet de laatste versie gebruikt in je laatste voorbeeld daar werkt het wel. Maar gezien Sylvester nog andere fouten uit mijn formules gefilterd heeft denk ik dat het beste is om het voorstel van Sylvester te gebruiken.

Laatst bewerkt:
plongske je bent geweldig man, zo te zien doet hij het nu perfect. :thumb: dank je wel voor je hulp!
Zie je hier nog ergens fouten in zitten: Bekijk bijlage Deli XL.xlsx

@ Sylvester: vba daar ben ik helemaal onbekend mee, zou je mij jouw versie van dit bovenstaande (nieuwste en laatste versie) bestandje eens willen uitleggen hoe je dit hierin toepast dan, is het makkelijker, waarom dan precies ?

Erikje, een functie in vba kun je net zo gebruiken als iedere excel functie.
je moet hem allen zelf maken. maar dat kun je laten doen door vele experts hier.
normale functies van excel worden al gouw lang en onoverzichtelijk.

als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Ja ik wil wel meer weten, hoe zorg je dan dat excel jouw eigen gemaakte coden herkent?

deze code heb ik ooit geschreven:
Code:
Function PauzeOfWerkPerDag(ByVal Van As Date, ByVal Tot As Date, Tabel As Range)
    Dim W1 As Boolean, W2 As Boolean, W3 As Boolean, W4 As Boolean, Ra As Range
    For Each Ra In Tabel.Columns(1).Cells
        W1 = Van < Ra
        W2 = (Van < Ra(1, 2)) And Not W1
        W3 = Tot < Ra
        W4 = (Tot < Ra(1, 2)) And Not W3
        PauzeOfWerkPerDag = PauzeOfWerkPerDag - (Ra(1, 2) - Ra) * (W1 - W3) - W2 * (Ra(1, 2) - Van) + W4 * (Ra(1, 2) - Tot)
    Next Ra
    If PauzeOfWerkPerDag < 0.00000001 Then PauzeOfWerkPerDag = ""
End Function
als je Alt F11 indrukt kun je het zien staan.
deze functie berekend de tijd die zowel tussen de tabel waarden als tussen van en tot liggen.(de overlapping wordt berekend)

in de gele cellen zie je hoe de functie PauzeOfWerkPerDag() gebruikt wordt.

als je meer vragen hebt , dan gewoon vragen.

Laatst bewerkt:
Mooie layout voor een tijdschrijf systeem. Er zijn echter wel wat zaken waar ik zo m'n vragen bij heb en m.i. nog naar gekeken moet worden.
Ik kijk naar de bijlage uit het bericht #27.

In rij 8, 1 uur gewerkt, maar er gaat (standaard) een half uur vanaf... klopt dat wel? Bij één uur werken is er vermoedelijk niet een half uur pauze gehouden.
Het lijkt me dat je dit of moet kunnen aangeven of dat er vanuit wordt gegaan dat bij meer dan x uur (bv 4) er een half uur pauze vanaf gaat.
Nb als een medewerker dit weet gaan ze er uiteraard wel rekening mee houden..
Even een uurtje invallen... ik zou het niet doen zoals het nu berekend wordt.

Wat me opvalt:

In H8 staat een 3 dit zijn 3 uur (van 12:00 t/m 15:00 uur vermoed ik), terwijl er pas om 14:00 begonnen is.
Verder als ik in B3 12:00 in vul en in C3 23:00, dan is het resultaat: 10,50 normale uren, 3 uur à 125 en 1 uur à 150%.
Volgens mij is dat 7 normale uren, van 12 tot 19:00 uur (of met standaard -0,5, 6,5).
Vervolgens 3 uur à 125% = 3,75 en 1 uur à 150% = 1,5. Omgerekend naar 'Normale' uren: 6,5 + 3,75 + 1,5 = 11,75.
Ander voorbeeld: B3 18:55 en C3 22:55, resultaat 3,5 normale uren, 3 à 125% en 0,92 (!!!) à 150%.

Los van de fouten moet is me niet duidelijk hoe je om wilt gaan met de toeslag.
Je kunt dit op twee manieren doen, bv 1 uur à 150% = 1,5 'normaal' uur of het uurloon moet over dit uur x het toeslag percentages berekend worden.

Laatst bewerkt:
Withaar als je naar de formule kijkt bij normale uren,
dan kun je zien wat er met normale uren bedoeld wordt.
namelijk:eindtijd - begintijd - 30minuten
dat is totale aanwezige tijd - pauze .
dat is inderdaad wel raar . stel je komt die dag even een kwartiertje langs om iets af te maken.

functie toegepast in week 23-26 Bekijk bijlage Deli XL met function(4.xlsm
als je wil is het ook leverbaar met de 100% uren en zo 300% uren en feestdagen 200%. en vaste pauzetijden
het is ook best handig als je de procentjes van bv mandag van 0:00 tot 8:00 of zo iets enz enz....

Laatst bewerkt:
uitbrijding met de 100% uren en de 300% uren

Bekijk bijlage Deli XL met function(5.xlsm

als er nog gegevens zijn over pauze tijden kunnen die ook meegenomen worden.wel even doorgeven.dan voer ik ze in.
zoiets als
ma-vr pauze van 12:00-12:15
en van 15:00 - 15:15
za : pauze van 12:00-12:30 en van 15:00 - 15:30
zo enz enz....

Laatst bewerkt:
Mooie layout voor een tijdschrijf systeem. Er zijn echter wel wat zaken waar ik zo m'n vragen bij heb en m.i. nog naar gekeken moet worden.
Ik kijk naar de bijlage uit het bericht #27.

In rij 8, 1 uur gewerkt, maar er gaat (standaard) een half uur vanaf... klopt dat wel? Bij één uur werken is er vermoedelijk niet een half uur pauze gehouden.
Het lijkt me dat je dit of moet kunnen aangeven of dat er vanuit wordt gegaan dat bij meer dan x uur (bv 4) er een half uur pauze vanaf gaat.
Nb als een medewerker dit weet gaan ze er uiteraard wel rekening mee houden..
Even een uurtje invallen... ik zou het niet doen zoals het nu berekend wordt.

Wat me opvalt:

In H8 staat een 3 dit zijn 3 uur (van 12:00 t/m 15:00 uur vermoed ik), terwijl er pas om 14:00 begonnen is.
Verder als ik in B3 12:00 in vul en in C3 23:00, dan is het resultaat: 10,50 normale uren, 3 uur à 125 en 1 uur à 150%.
Volgens mij is dat 7 normale uren, van 12 tot 19:00 uur (of met standaard -0,5, 6,5).
Vervolgens 3 uur à 125% = 3,75 en 1 uur à 150% = 1,5. Omgerekend naar 'Normale' uren: 6,5 + 3,75 + 1,5 = 11,75.
Ander voorbeeld: B3 18:55 en C3 22:55, resultaat 3,5 normale uren, 3 à 125% en 0,92 (!!!) à 150%.

Los van de fouten moet is me niet duidelijk hoe je om wilt gaan met de toeslag.
Je kunt dit op twee manieren doen, bv 1 uur à 150% = 1,5 'normaal' uur of het uurloon moet over dit uur x het toeslag percentages berekend worden.

Ik snap je niet, in rij 8 staat helemaal niets bij mij, dit is een lege regel....

Edit: die pauze haal ik er al vast vanaf, het is altijd een half uur ook al heb ik meer dan dat pauze op mijn werk.
En voor een uurtje hoef ik niet langs te komen (magazijn werk)

Die normale uren kloppen wel zo, technisch gezien lijkt het raar.
Maar ik doe dit omdat op mijn loonstrookje mijn normale uren zo staan berekend en dan apart de toeslagen daar nog bij op, zo kan ik het in excel invoeren hoeveel ik heb ontvangen en dan rekent hij gelijk uit of het klopt.

Laatst bewerkt:
Dit is mijn nieuwe bestand: Bekijk bijlage Timing.xlsxBekijk bijlage Timing.xlsx

Ik krijg namelijk niet alle uren uitbetaald en nu is het zo dat het bedrijf mijn uren bijhoud, alleen is bij hun een half uur niet 0.5 maar 0:30 en een heel uur 1:00 min ipv 0.5, dus heb ik de hele sheet moeten wijzigen.
En het werkt, alleen nu willen mijn uren het niet meer doen als ik eens een dag in het weekend moet werken.
Kan iemand mij hierbij even helpen

Erikje,
Het is al een tijdje geleden en ben bezig met terug op te frissen.
je voorbeeld waar het fout loopt is wel een zondag.
maakt niet uit, op zondag hoef ik nooit te werkend dus daarom hoeft hij er niet tussen.
zie #11

Goed dat is waar mijn fout dus, maar als je er nu een zaterdag van maakt dan doet hij het nog niet. hehe

Erikje,
Ik heb de formules aangepast in kolom I en K
In kolom I zat er inderdaad nog een foutje van mij in.
In kolom K is er wat fout gelopen bij het omzetten van de formules door jou.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan