• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erikje,
Heb de formules aangepast.
Bij nader toezien zat er ook nog een foutje in de laatste kolom.

Bijlagen

Ik merkte toch nog een grote fout erin, waardoor ik op een heel verkeerd bedrag iedere keer uitkwam.
Zou je 1 formule willen wijzigen: E9, waar je dus alle normale (100%) uren opteld, daar moeten de andere 3 kolommen van 125,150 en 200% vanaf worden getrokken, MAAR: pas als er ook iets is ingevuld in die velden.
Als ik dit zelf doe, dan krijg ik bij de 1e al een error in van E9: WAARDE!. en hoe ik die andere 2 dan daarna nog moet invullen in de formule snap ik al helemaal niet.Bekijk bijlage Timing.xlsx

Erikje,
Heb de formule aangepast in kolom E voor week 1
Nu worden de uren geteld tot 19u min 30min pauze.

Bijlagen

ik kan je hele bestand niet openen, hij geeft een errror aan.
excel is prima met mijn andere bestanden.

Erikje,
nieuwe poging.
Welke foutmelding? mijn bestand stond misschien nog open?
anders deze plaatsen in E3 en doortrekken naar beneden
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(C3>TIJD(19;0;0);TIJD(19;0;0)-B3-TIJD(0;30;0);(C3-B3)-TIJD(0;30;0)))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben nu op mijn werk dus kan het niet testen, maar ik kreeg als error, dat er onvoldoende schijfruimte was om hem te openen, terwijl er nog 100 van vrij is.

En als ik zo kijk naar de formule heb je alleen normale uren + de toeslagen van 125 erbij staan. Kan je ook die 2 daar naast erin verwerken.

Ik bedoelde dat hij in E9 moet komen.
De lijst E3 en die daaronder zijn goed hoor.
Alleen de normale uren TOTAAL, daar moeten de 3 toeslagen TOTALEN vanaf worden gehaald.

Erikje,
uw vraag is wet hierbij een oplossing.
Beiden komen op hetzelfde eindresultaat.
Toch zou ik voor mijn vorige oplossing kiezen. Daar zie je duidelijk de uren die gepresteerd zijn tot19u( waarvoor je geen toeslag ontvangt)

Bijlagen

Ik heb inderdaad je vorige oplossing toegepast, en zoals alle andere ideeën van je, GEWELDiG:thumb:

Echt heel vreemd, ik kan helemaal geen excel bestanden meer openen die ik via het web download.
Maar wel mijn eigen bestanden, dus graag de formule even posten aub.

Ik zou nog 1 ding willen in mijn overzicht.
Ik verdien 10.75 per uur, nu wil ik dat alle uren van 4 weken bij elkaar moeten worden opgeteld (LET OP: toeslagen moeten ook meegerekend worden) en dit moet worden omgezet in euro's.
Zou dit allemaal in 1 formule kunnen zodat ik weet wat ik verdien per 4 weken. (ben namelijk een flex werker met 0 uren) Bekijk bijlage Timing.xlsx

Erikje,
Verander even de formule in E9 (som van aantal uren) in
PHP:
=ALS(AANTAL(E3:E7)=0;0;SOM(E3:E7))
Kopieer deze naar de kolommen ernaast (die van 125%,150% en 200%)
ook in die van week 2,3 en 4.
ga via het blad bestand even naar opties > geavanceerd met de schuifbalk naar weergave opties voor dit werkblad.
zet het vinkje uit bij een nul weergeven in cellen met een nulwaarde.
Plaats in K1 je uurloon.
Plaats in K9 volgende formule
PHP:
=($E9+$G9*1,25+$H9*1,5+$I9*2)*$K$1*24
Kopieer deze naar de nodige cellen.
onderaan kan je dan nog even de som maken van alle bedragen die maand.
ps welke foutmelding krijg je bij de gedownloade bestanden?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan geen documenten opslaan of openen omdat er te weinig schijfruimte is.
Terwijl er nog 92.9 GB vrij is.

Is het ook mogelijk om alle sommen te verwijderen en het in 1 cel te doen?

Ook heb ik office 2013, daar kan ik die optie niet vinden om de nullen te laten verdwijnen.

Laatst bewerkt:
Erikje,
plaats deze in een cel waar je de uitkomst wil hebben. Je kan eventueel je uurloon in cel K1 plaatsen of $K$1 in de formule vervangen door je uurloon.
PHP:
=(SOM($E$9;$E$17;$E$25;$E$33)+SOM($G$9;$G$17;$G$25;$G$33)*1,25+SOM($H$9;$H$17;$H$25;$H$33)*1,5+SOM($I$9;$I$17;$I$25;$I$33)*2)*24*$K$1
Normaal gezien is de werkwijze dezelfde voor Excel 2013 om de nulwaarden niet weer te geven.
klik op het blad bestand bovenaan het lint naast het startblad.
klik op opties
klik op geavanceerd
met de schuifbalk naar beneden schuiven tot ongeveer halfweg. daar vind je weergaveopties voor dit werkblad
daar het vinkje weghalen bij nulwaarden.

Werk je met windows 8 en heb je een upgrade gedaan naar 8.1?
een collega van mij is dit namelijk overkomen en sedert kan hij geen bijlagen meer openen via zijn mails.
het lukt hem wel als hij eerst zijn excel opstart en dan zijn bijlage opent.

Kijk dat is precies wat ik zocht, dank je wel.
En ik begrijp nu ook de formule, behalve dat dollar teken voor iedere cel...
Waarom bijvoorbeeld $H$9 en niet $H9 ?

En als ik eerst excel open en dan het bestand dan blijft hij het bestand maar laden, en ik denk dat hij het nooit echt zal laden en zal laten zien. misschien omdat office tijdelijk gecracked is...

Erikje,
in uw geval zou het zelfs zonder die $ tekens kunnen althans voor wat de cel van het totale bedrag betreft. daar de formule maar in 1 cel hoeft geplaatst te worden.
het $ teken is van groot belang als je formules wilt kopiëren of doortrekken.
in uw voorbeeld heb ik het uurloon in cel K1 geplaatst
als je de formule voor het berekenen van het te ontvangen bedrag per week wilt kennen dan zal je telkens dezelfde formule gebruiken en deze dus kopiëren naar de volgende weken. omdat je uurloon maar in 1 cel staat namelijk K1 moet je die cel vast zetten dus $K$1 (bij loonopslag hoef je maar 1 cel aan te passen namelijk de cel K1).
Staan er gegevens in een kolom die je meerdere keren wilt gebruiken dan moet je die kolom vast zetten dus $ voor de letter vb $A3
Staan er gegevens in een rij die je meerdere keren wilt gebruiken dan moet je die rij vast zetten dus $ voor het cijfer vb A$1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan