• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een nieuwe werkgever en wil even het bestandje aanpassen maar de formule is te ingewikkeld voor me.
Kunt u mij weer even helpen, dit is wat ik graag wil:
- Dat het hele schema weer werkt; hij verwijst naar tabel: info, ik wil die verwijderen en dat hij verwijst naar tabel: ORT.
- Dan wil ik in die formule de cel: pauze erbij in, en dat er rekening wordt gehouden met alle onregelmatigheids toeslagen in de tabel (let op: ik heb 2 apparte cel-regels voor feestdagen, omdat ze in het weekend kunnen vallen of juist door de weeks en dan veranderd de toeslag)
- Als het zou kunnen zou ik ook een formule willen hebben voor in de tabel: feestdagen, want sommige feestdagen met een * veranderen ieder jaar van datum)

Bekijk bijlage Urenregistratie.xlsx (cel F4 aangepast maar werkt nog niet!)

Merci :thumb:

Laatst bewerkt:
je info en je ort verschilt
gebruik voor de opmaak liever geen tussen kolommen en rijen

Laatst bewerkt:
Ja ik heb iets met de layout, en die wil ik graag zo houden :confused:
Ja dat klopt, het schema werkte eerst met info, maar ik wil die van mijn eigen (ORT) gaan gebruiken.

Je ziet hoeveel pogingen er nodig zijn om alles goed te krijgen met formules en hoe complex deze worden.
Er wordt nogal makkelijk een stap verkeerd gezet of vergeten in de formules.
Nu kom je af met een nieuw tabblad (ORT) dus kan ik terug opnieuw beginnen.

In de formules was er reeds rekening gehouden met de pauze die staat in Blad info cel B9

Welke toeslagen zijn er tussen 0:00 en 7:00 op weekdagen en weekend?

Ik heb het zelf geprobeerd in cel F4 maar hij doet het niet, kun je mij vertellen waarom niet.
Want in de toekomst zou ik dit zelf wel graag willen aanpassen.

ik werk niet in de nacht dus die hoeven er niet tussen.

Ik zie nog een onregelmatigheid staan op het blad ORT.
Op rij 12 spreek je van 200% toeslag voor feestdag die op zaterdag of zondag valt van 7:00 tot 0:00
In cel B25 staat:(geen toeslag op feestdagen die op za & zo vallen)
Wat moet er nu gebeuren toeslag of geen toeslag?

Ja daar heb je gelijk in.
In de cao staan 2 dingen.
Onder toeslagen staat 200% voor feestdagen in het weekend.
En dan verderweg in de cao staat weer:
Code:
Artikel 38 Algemeen erkende feestdagen 1. Onder algemeen erkende feestdagen in de zin van de CAO wordt voor zover deze [U][B]niet vallen op zaterdag en/of zondag[/B][/U] verstaan: Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag, Tweede Pinksterdag, beide kerstdagen, Koningsdag
Dus ja, wat ik nu moet aanhouden geen idee.
Reken ze maar gewoon mee met toeslag in het weekend.

Voor Tweede Paasdag, Hemelvaartsdag en Tweede Pinksterdag is er geen probleem die vallen nooit in het weekend.
en wat met bevrijdingsdag moet gebeuren als die in het weekend valt is mij ook een raadsel.
Staat daar wat over in de Cao? Is die bij jullie jaarlijks?

In de meeste CAO’s is afgesproken dat 5 mei alleen geldt als een betaalde vrije dag in lustrumjaren. Dat was in 2010 het geval

Bevrijdingsdag moet net zoals alle andere feestdagen worden behandeld.
Als die dan toch in het weekend valt dan wordt er 200% berekend, als die door de weeks valt dan wordt er 150% berekend (zoals in het overzichtje staat) en dit geldt voor alle feestdagen zo.

het klopt dat er in mijn cao staat dat 5 mij niet altijd wordt mee berekend ivm lustrumjaren.
maar hoe dat werkt :(

En als al jouw vragen beantwoord zijn dan ben jij weer lekker klaar? Wit voetje bij de baas? Je zit in een oude draad te neuzelen zonder dat je deze op opgelost hebt gezet. En nog veel belangrijker zonder dat je de helpers bedankt hebt. Vraag bij je nieuwe baas even een beginnerscursus aan. Kan zelfs gratis. http://www.gratiscursus.be/excell_2003/excelles4.htm

Het is voor mijzelf.
En misschien moet je een het hele topic lezen voordat je iets zegt.

Dan blijven er toch noch een aantal punten over....... (iemand bedanken draadje op opgelost zetten) ± 240 post in een draadje geeft meestal aan dat de vraagsteller zelf niet al te veel zelf wil doen! En hiervoor hoef ik het draadje niet door te lezen. Ik ken het geduld en de kennis van @Plonske.

Is er dan niemand in uw omgeving die kan nazien waarom de macro's niet werken op je laptop?

I dont know anyone who uses macro.
Heb het internet ook al afgezocht maar niets helpt.

Nog even voor de zekerheid je begint nooit voor 7:00 of werkt nooit tot na middernacht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan