• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Macro's toelaten.
Naar ik vernomen heb, bij Excel 2013 identiek aan Excel 2010.
Open Excel
Klik op Bestand
Klik op Opties
Klik op Vertrouwenscentrum
Klik op de knop Instellingen voor het vertrouwenscentrum
Klik op de tab Instellingen voor macro's
Het venster met macro-opties is nu open
Vink aan : Alle macro's uitschakelen, met melding / Of alle macro's inschakelen(niet aanbevolen)
Standaard staan deze uitgeschakeld

dit heb ik gedaan nu en dan zegt hij dit: (error) Verwijderd onderdeel: /xl/vbaProject.bin-onderdeel. (Visual Basic for Applications (VBA))

Kan het anders niet gewoon in mijn al bestaande excel bestandje zoals hij nu is..

Laatst bewerkt:
Dat hoop ik ook, maar ik raak verstrikt in de talloze combinaties die moeten teruggevonden worden.daardoor moet ik het steeds even laten rusten en duurt het zolang eer ik met een oplossing kan komen.
Ik heb het bestand van Sylvester even in Excel 2013 laten lopen wel onder Windows 7 en de Macro's werken prefect.

hmm appart.
Maar als het dan zo ingewikkeld wordt, weet je misschien een makkelijkere oplossing die je in mijn layout kan toepassen, en ook eentje die ik dan zo kan begrijpen om zelf aan te passen?
Ik wil namelijk niet vb of andere dingen gaan leren nu.

Erikje,
ik heb net tijdens de avondles de excel van Sylvester getest getest in win 8 excel 2013 en alles werkt. Geen foutmelding gekregen.
enkel macro's moeten inschakelen.

bij mij doet hij het ook als de macros uit staan, maar dan kan ik niets ikvullen, dan schakel ik het in en dan geeft hij die errors aan, en overal staan dan ### in alle vakken.
hopeloos

Die # had ik toen ik het bestand gedownload had op de pc in de avondles.
Heb enkel moeten op de knop moeten drukken inhoud inschakelen bovenaan bij de beveiliging waarschuwing en de uren kwamen te voorschijn in de juiste kolommen.
doe morgenavond nog een stapje in mijn bestand

als reactie op #77 gewoon iets als onderstaande verzinnen
Code:
Function TestFeestdag(datum) As Boolean
  Dim vFeest   As Variant
  vFeest = Application.Match(datum, Range("alleenFeestDagen"), 0)  'zoek je datum in "alleenFeestdagen"
  TestFeestdag = IsNumeric(vFeest)                         'is enkel een feestdag als vFeest numeriek is
End Function

hallo cow18,
Application.Match werkt wel en Find werkt niet goed hoe komt dat ?
kijkt Find misschien ook naar de opmaak? waardoor het vaak mis gaat?

die indruk heb ik ook, ik heb er geen verklaring voor.

Ik moet nog heel even 1 ding verbeteren zie ik: de feestdagen zijn 200% en NIET 300%, 300%geld alleen op zondagen!

Ik zie een foutje in je huidige urenberekening in kolom E (rij 29 bijvoorbeeld). Ik zou de formule zo doen:
Code:
=ALS(C3="";"";ALS(C3>TIJD(19;0;0);TIJD(19;0;0)-B3-TIJD(0;30;0);ALS(C3>B3;(C3-B3)-TIJD(0;30;0);(1+C3-B3)-TIJD(0;30;0))))

Ik heb de formule (daar zat de fout zichtbaar) in E29 aangepast, en vervolgens gekopieerd naar E3 etc. De uitkomst is in Maart ook leeg, omdat C3 daar ook leeg is. Dus dat klopt heel goed.

en C3 is leeg omdat ik daar niet heb gewerkt, de bedoeling is ook dat als je E29 wijzigd, dat die werkt op C29

Dus als ik hem dan wijzig naar: =ALS(C29="";"";ALS(C29>TIJD(19;0;0);TIJD(19;0;0)-B29-TIJD(0;30;0);ALS(C29>B29;(C29-B29)-TIJD(0;30;0);(1+C29-B29)-TIJD(0;30;0))))

dan zegt hij alle uren in totaal, maar er moet dan nog rekening worden gehouden met de toeslagen die moeten hier nog vanaf.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan