• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenregistratie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 281057
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 281057

Hallo,

Ik ben onlangs bezig geweest met het maken van een nieuwe urenregistratie in excel.

Een aantal gegevens laat ik automatisch verspringen, zoals de datum, zodat ik, bij een urenregistratie voor het nieuwe jaar, alleen 1 januari in hoef te vullen.
Ik heb echter nog een vraag:
In elke urenregistratie vermeld ik ook de feestdagen (zoals Nieuwjaarsdag, en Oudejaarsdag etc). Bij elke nieuwe urenregistratie moet ik dit opnieuw invullen.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat, zodra ik een datum invul, als voorbeeld 27 april, er dan automatisch "Koningsdag" verschijnt?

Alvast bedankt!

Als je je progje hier post, kunnen we het erin zetten, anders moet je maar eens kijken of je hier iets mee kunt.

Bijlagen

Dank voor zover, maar ik ben er nog niet uit. Ik heb een bijlage toegevoegd.

In kolom A staan de datums.
Dan wil ik, dat er onder "Bijzonderheden", kolom K, automatisch de feestdagen verschijnen, als ik in kolom A een datum invoer.

Bijlagen

Beste Ad,

Dank voor het antwoord, mijn vraag is volledig beantwoord...

Al heb ik er wel 2 foutjes uitgehaald:
1. Sinds de inhuldiging van Koning Willem-Alexander, 30 april 2013, wordt er geen Koninginnedag meer gevierd, maar Koningsdag, op de verjaardag van de Koning, 27 april.
2. Bevrijdingsdag wordt geschreven met een lange ij, je had het met een korte (ei) geschreven.

Daan,

Nog een aanvulling op je Tabbladen FEB en MRT
Zet in A30 van FEB:
Code:
=ALS(MAAND(A29+1)=MAAND(A29);A29+1;"")

En in A2 van MRT:
Code:
=MAX(FEB!A29:A30)+1

Nu zal bij een schrikkeljaar automatisch in februari en extra dag geplaatst worden, en in maart wordt er gekeken of feb. 28 of 29 dagen heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan