• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is denk ik een gedeelte weg gevallen.

///
Wat is er weggevallen?

Probeer eens op dezelfde manier als ik heb gedaan te definiëren. Nu zie ik verhalen die ik een paar keer moet overlezen om ze te snappen.
 
Laatst bewerkt:
-

Rob,

Eigenlijk is hij zo goed als af voormij.
De procentuele doorberekeningen hoeven eigenlijk niet.
Die kan ik zelf ook maken.
Twee vragen nog
Dat is hoe kan je zo´n kolom laten kleuren? Dat lukt me namelijk niet in een nieuw bestand.
Daarnaast heb ik nog één formule nodig, en dat is de formule over feestdagen.
Ik wil namelijk graag dat hij net zoals de overuren de feestdag uren berekend. Gewoon het totaal aantal, als een feestdag op zondag valt dan moet deze dus niet bij overuren worden berekend maar alleen bij feestdagen.

Voor de rest is hij zo goed als af.
Reuze bedankt, en alvast bedankt.

Bekijk bijlage Urennotatie (rdg) 1.xlsx
 
Kolom laten kleuren heb ik zelf al uitgevonden.
Dit gaat namelijk met voorwaardelijke opmaak.
Alleen die ene formule nog!
 
Regulier:
Code:
=ALS(SOM(C8:AG8)=0;"";SOM(SOMPRODUCT((WEEKDAG($C$6:$AG$6;2)<=5)*(C7:AG7="")*(C8:AG8<=8)*(ALS(ISGETAL(C8:AG8);C8:AG8;0)));AANTAL.ALS(C8:AG8;">8")*8))
Overuren:
Code:
=ALS(SOM(C8:AG8)=0;"";SOM(SOMPRODUCT((WEEKDAG($C$6:$AG$6;2)>5)*(C7:AG7="")*(ALS(ISGETAL(C8:AG8);C8:AG8;0)));SOMPRODUCT((C8:AG8>8)*(C7:AG7="")*(ALS(ISGETAL(C8:AG8);C8:AG8;0)))-AANTAL.ALS(C8:AG8;">8")*8))
Feest:
Code:
=ALS(SOM(C8:AG8)=0;"";SOMPRODUCT((C7:AG7="x")*(ALS(ISGETAL(C8:AG8);C8:AG8;0))))
Je moet alle drie formules aanpassen om die feestdagen niet dubbel te laten tellen. Alle drie afsluiten met ctr-shift-enter.

In je eerdere, kennelijk weer verwijderde, vraag vroeg je hoe er in mijn bestand een rondje stond en jij een x kreeg. Dat regel je met het lettercorps, dus grootte 3 oid.
 
Laatst bewerkt:
Beste rob, bij mij geeft hij bij alle drie een fout in de formule.
Kan je het toevallig het bestand opsturen?

Reuze bedankt
 
Urenstaten zijn mijn hobby

Ik ben zo vrij geweest om een variant te maken die ik zelf zou willen gebruiken.
(ik heb dus niet de vraagstelling en reacties helemaal gelezen, excuses daarvoor)
Laat maar weten of je er iets aan hebt, zo niet dan ik toch.
Bekijk bijlage Urenstaat_Maand.xls)
 
Dankjewel Piet Bom,

Deze komt inderdaad op hetzelfde neer.
Ik had die van jou geprobeerd, alleen als een feestdag op zondag of zaterdag is dan werkt het niet..
Kan dat kloppen?
is hier een oplossing voor?
 
Prioriteit volgorde

Anthon,
Dat klopt inderdaad.
Het is een kwestie van prioriteit volgorde.
In de bijlage heb ik de volgorde omgekeerd.
 

Bijlagen

  • Urenstaat_Maand(1).xls
    49,5 KB · Weergaven: 63
Oke.
Inderdaad hij klopt nu.

Bedankt allen!
Nu kan ik hem ook gebruiken!;)
 

Bijlagen

  • Urennotatie (rdg) .xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 52
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan