Hoi,
Ik heb de volgende wensen voor mijn urenstaat:
- Eén urenstaat voor alle maanden van het jaar
- Datum en dag worden automatisch gevuld voor de betreffende maand
- Aantal gewerkte uren worden automatisch berekend aan de hand van handmatig ingevoerde werktijden
- Aantal toeslaguren worden automatisch berekend op basis van dag en tijdstip waarop gewerkt is
- Feestdagen overrulen de dag (bijv. donderdag is normaal geen toeslag, maar bij Hemelvaart wel)
De oplossingen waar ik zelf aan denk zijn in dezelfde volgorde:
- Dropdownmenu om de maand te selecteren
- Met behulp van een kalender (datum/weekdag) data en dagen te vullen
- Eenvoudige rekensom waarbij tijden omgezet zijn naar getallen
- Geneste formule met behulp van 'als dan' functie' waarbij aantal uur bepaald wordt op basis van dag en tijdstip
Waar ik graag hulp bij wil:
- Zijn er betere alternatieven dan wat ik zelf heb bedacht?
- Eerste en laatste dag van een week weergeven aan de hand van een weeknummer heb ik al eens eerder gemaakt en kan mij voorstellen dat dit principe ook kan werken om data en dagen te vullen, maar is er een betere oplossing? Zou het bijvoorbeeld eenvoudiger kunnen door de celeigenschappen aan te passen of werkt dat niet verderop in de berekening?
- Welke functie kan ik het beste gebruiken om het aantal uur te bepalen op basis van dag en tijdstip?
Dat is een hele lap tekst, maar mijn wensen zijn dan ook groot
Hoop dat er nog uit te komen is en iemand kan/wil helpen.
Hartelijke groet,
Sandra
Ik heb de volgende wensen voor mijn urenstaat:
- Eén urenstaat voor alle maanden van het jaar
- Datum en dag worden automatisch gevuld voor de betreffende maand
- Aantal gewerkte uren worden automatisch berekend aan de hand van handmatig ingevoerde werktijden
- Aantal toeslaguren worden automatisch berekend op basis van dag en tijdstip waarop gewerkt is
- Feestdagen overrulen de dag (bijv. donderdag is normaal geen toeslag, maar bij Hemelvaart wel)
De oplossingen waar ik zelf aan denk zijn in dezelfde volgorde:
- Dropdownmenu om de maand te selecteren
- Met behulp van een kalender (datum/weekdag) data en dagen te vullen
- Eenvoudige rekensom waarbij tijden omgezet zijn naar getallen
- Geneste formule met behulp van 'als dan' functie' waarbij aantal uur bepaald wordt op basis van dag en tijdstip
Waar ik graag hulp bij wil:
- Zijn er betere alternatieven dan wat ik zelf heb bedacht?
- Eerste en laatste dag van een week weergeven aan de hand van een weeknummer heb ik al eens eerder gemaakt en kan mij voorstellen dat dit principe ook kan werken om data en dagen te vullen, maar is er een betere oplossing? Zou het bijvoorbeeld eenvoudiger kunnen door de celeigenschappen aan te passen of werkt dat niet verderop in de berekening?
- Welke functie kan ik het beste gebruiken om het aantal uur te bepalen op basis van dag en tijdstip?
Dat is een hele lap tekst, maar mijn wensen zijn dan ook groot

Hartelijke groet,
Sandra
Bijlagen
Laatst bewerkt: