URL's invullen dmv database

Status
Niet open voor verdere reacties.

georgeboot

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Hallo HelpMij'-ers,

Wat ik wil bereiken is het volgende: een url die dynamisch via de database werkt.
Ik wil dus dat er in de root van de site GEEN mapje 'HOME' staat, maar als je naar domein.nl/home/ gaat, je wel een pagina ziet. De pagina word dus uit de database geladen. Alle pagina's van de site staan dus in de database, inclusief de URL's ernaartoe.
Dit alles wil ik om snel pagina's toe te kunnen voegen aan de site, zonder een index.php?pagina=blablabla te krijgen:p
Beetje onduidelijk geloof ik, maar probeer het te snappen:p

Ik heb al met mij 404 dit werkend gekregen, maar omdat 404 mij niet de goede (lees: officiele) oplossing lijkt, vraag ik het hier.
Omdat ik geen idee heb doe dit heet, kwam ik er via google ook niet uit:(

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Je kunt de URL herschrijven met behulp van de mod_rewrite optie in Apache, door een .htaccess file te maken.

Nu heb ik het voor elkaar dat een url als: website.nl/2/5/ doorverwezen word via de .htacess naar: website.nl/index.php?cat=2&id=5

Ik heb in mijn database een tabel met klanten. Ik wil dat als ik naar: website.nl/klanten/klant1/ ga, dit verwezen word naar: website.nl/klanten/?id=7 o.i.d.
Dit is mogenlijk met .htaccess neem ik aan? Je moet een array met alle klanten hebben. Ik heb geen idee hoe ik dit alles moet aanpakken.

Iemand suggesties?
Bedankt!

Wat ook handig is, en vaak zelfs veel handiger, is alle requests doorsturen naar index.php en dáár je afhandellogica in zetten. Dat is een stuk eenvoudiger dan met .htaccess.

Laatst bewerkt:
Ik zou eens proberen een Framework te downloaden zoals Kohana (zoek maar op Google) en daar eens naar te kijken, die handelt een hoop van dit soort dingen voor je af...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan