USB apparaat wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Nu weet ik niet of het hier hoort eigenlijk maar dat merk ik dan wel.

Ik heb sinds een paar dagen een Garmin Edge 800 waar ik fietsroutes naar toe stuur die ik maak op Basecamp.
Alles werkte goed tot ineens vanmiddag toen begon het plotseling.
Nu heb ik steeds als ik dit apparaat aansluit de melding USB apparaat wordt niet herkend. Het ligt niet aan het apparaat want als ik het op een andere laptop probeer dan komt hij wel gewoon. Als ik mijn eigen laptop opnieuw opstart dan doet hij het soms 1 keer en zodra hij er uit is gehaald en ik het apparaat later weer aansluit dan komt weer de melding dat het niet herkend wordt. Soms werkt het ook niet en moet ik weer opnieuw opstarten net zo lang totdat het apparaat wel herkend wordt.

Ik heb ook de fix via Windows al gedaan maar dat biedt ook geen oplossing.

Zeer vervelend want nu kan ik niets doen.

Je moet dat ding steeds veilig verwijderen. Doe je dat.?

Nee dat gaat niet want mijn laptop ziet hem niet dus is er ook geen mogelijkheid om hem veilig te verwijderen.

De installeer de USB apparaten. Hij wordt vanzelf weer herkend als het goed is. Ga een kijken in je apparaat beheer.

Ik heb al een paar keer gekeken in apparaat beheer of er soms gele driehoekjes staan of zo maar verder weet ik niet waar ik daar naar moet kijken, zover reikt mijn kennis helaas niet. En wat de-installeren van usb poorten betreft daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten en zou dus niet weten hoe ik zoiets moet doen.

Hoi Robert als jij wel in apparaatbeheer kan kijken, kijk dan of bij jou helpen kan als je op Generic USB Hub in Apparaatbeheer op bijwerken klikt misschien bij jou zal ook automatisch dat lopen ? :(

Kijk -->> ScreenShot008.jpg <--Volgens mij als je ook op installatie ongedaan maken zoals die manamana bedoelt ook drukt, en gelijk PC als je HER-starten zal, dat automatisch na herstart drivers voor USB poorten vanzelf terug komen, mocht je twijfelen doe maar liever dan niet maar op bijwerken kan je wel zonder zorgen klikken misschien zal toch wat kunnen helpen ..

Laatst bewerkt:
Vanmiddag had ik dat ook al gedaan en heb nu weer op stuurprogramma bijwerken geklikt en dan komt er even later er is geen nieuwer stuurprogramma beschikbaar.
Ik durf best te klikken op de usb poort en verwijderen maar wat als ze niet terugkomen dan kan ik helemaal niets meer. Harde schijven en usb sticks doen het allemaal op alle drie de poorten, alleen de Garmin bijna niet. Nu deed hij het net weer een keer maar daarna probeerde ik het nog een keer en deed hij het weer niet meer.

Die fix had ik ook al gedaan. En nee niet besmet want ik was de hele middag niet eens op internet geweest, het programma Basecamp is een programma op je laptop.

Ik heb het ook geschreven op de helpsite van Microsoft en die hebben altijd nog kunnen helpen dus daar hoop ik nu ook op.

Robertusje. Kun je dat ding wel normaal benaderen. Computer afsluiten. Alle USB eruit.

Dan eerst USB erin doen en computer opstarten. Gewoon proberen.

Kijk of basecamp een update heeft.

Volgens mij heeft basecamp een aantal maanden geleden een update uitgebracht.

https://www.youtube.com/watch?v=Im2uWFRauX8

Pak eens een andere kabel als je die hebt. Zit er geen breukje in.

Ook apparaat aansluiten en dan opstarten werkt niet.
Ik heb de laatste versie van Basecamp.
Kabel kun je niet vervangen want dat is net als bij een gsm die passen alleen op het apparaat waartoe het behoort maar met de kabel is ook niets mis anders zou het op een andere laptop ook niet werken.
Andere usb apparaten doen het ook allemaal op de usb poorten.

Ik heb nu zomaar eens even de sd card eruit gehaald waar de kaarten op staan en toen deed hij het 2 keer achter elkaar. Maar toen bij beide keren bij het verwijderen kreeg ik een foutmelding.
Fout.jpg

Je moet dat ding steeds veilig verwijderen. Doe je dat.?

Dat had je wel moeten doen want dat staat in de handleiding. Nu is het te laat daarvoor. Kennelijk is dat toch het probleem.

Idee is wellicht om een harde reset te doen op dat toestel. Heb je er veel opstaan haal het kaartje er eerst uit enz enz.

Wellicht wil je eerst wachten op antwoord van Microsoft.

Ik denk dat je Edge ontregeld is.

Toch zou ik eens scannen met free version malware bites. Pak niet de Pro. zie ook bericht van Royonix #8

Laatst bewerkt:
Download usb_devices_view en los hiermee hopelijk jouw probleem op. Gebruik het contextmenu en bekijk de mogelijkheden.
De handleiding is in het Engels maar daar kom je wel uit denk ik. Heb het progje lang geleden gebruikt maar weet niet alle opties meer uit m'n hoofd. Zal nog eens even kijken hoe het precies werkt.
Update: Klik rechts op het exe bestand en kies "als administrator uitvoeren", zo kun je alle acties uitvoeren en evt.naar de registersleutel springen.
Je kunt in het contextmenu (rechtsklik) het apparaat deïnstalleren, loskoppelen enz.
Het programma wordt niet onder Program Files opgeslagen, dus maak zelf een map aan.

Laatst bewerkt:
Dat had je wel moeten doen want dat staat in de handleiding. Nu is het te laat daarvoor. Kennelijk is dat toch het probleem.

Ik verwijder altijd al mijn usb apparaten veilig maar als mijn laptop mijn Garmin niet ziet kun je hem ook niet veilig verwijderen. Dat schreef ik eerder al.

Mik ik heb het gedownload en uitgevoerd maar het heeft niets opgeleverd.
Hier zag ik ook een uitleg van je link dus dat was simpel, maar helaas..............
Maar wat nu, nog een idee?

Aanvulling.
Ik heb na het advies van Mik Zjegger het opnieuw geprobeerd maar had niets opgeleverd. Totdat ik het SD kaartje waar de kaarten op staan eruit haalde en dan kan ik het zo vaak doen als ik wil, steeds wordt hij dan herkend. Hierdoor denk ik dat het komt door het sd kaartje met de kaarten erop.
Is er iets wat ik kan doen met het SD kaartje zodat dit dan wel zal gaan anders moet ik steeds eerst het kaartje eruit halen.

Als ik er verder niets mee kan doen dan laat ik het hierbij.

Dacht ik want ik heb het nog 2 keer geprobeerd en als ik dan geklikt heb op Edge 800 verwijderen en nadat het schermpje kwam met Edge 800 kan veilig verwijderd worden het stekkertje eruit haal dan krijg ik weer de foutmelding.
Fout.jpg

Schiet mij maar lek.......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan