USB-C opladers input - output

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Bestaat er een Website of Excel-schema waarbij je de output van de oplader kun invoeren
en dan de input van het apparaat en dat die dan zegt ja, dit kan.
Bijvoorbeeld:
Oplader
Invoer > Output 5V 2A

Apparaat1 (zaklamp)
Invoer > Input 5V 1A = 5W

Apparaat2 (zaklamp)
Invoer >Input 5V 1A = 12W (?)

Hoe dat laatste kan weet ik niet, want de formule is W = V x A

Veel simpeler zou een formule niet kunnen zijn in Excel.

In totaal 7 kolommen. Output (spanning, stroom, vermogen(wordt voor je berekend)). Benodigd (zelfde kolommen als output).

In de 7 kolommen het verschil tussen output-benodigd. Vervolgens voorwaardelijke opmaak op kolom 7 die alle negatieve waardes rood kleurt.

Ja, dat zal wel goed zijn. Vreemd dat een dergelijke tool niet op internet staat en dan gelijk berekent wat de laadtijd is.
Volgens de verpakking is de oplaadtijd van beide zaklampen 3 uur (apart).
Ik begrijp niet hoe men daar aan komt. 1200/1000*1,15 ?

Laatst bewerkt:
Opladen is dus het vermogen x tijd. Dat wordt uitgedrukt in kWh of bij een accu waarschijnlijk in mWh. Als jij met 5W kunt laden en het duurt 3 uur dan heb je dus een accu van 15000 mWh. Laadverliezen e.d. even niet meegerekend.

Ja, ik kan ook alles met de mond goed uitleggen maar ik wil dat in een schema, rekentool uitgevoerd zien. Ik zie bij kleine batterijen nooit kWh maar altijd mAh.
Ik heb zelf ook een sheet gemaakt. Dit met VO. Hoe kom je nu aan 3 uur oplaadtijd in dit voorbeeld. Beide verpakkingen geven aan oplaadduur 3 uur.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan