usb herkend geen verwisselbare media meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ziza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ziza

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
hoi,

mp3 spelers e.a. worden niet meer herkend door usb. alles geprobeerd(sp2,bios,drivers,apparaatbeheer usb's verwijderd)althans als hier nog iemand iets weet.

bedankt.

Niet dezelfde maar andere USB-poort proberen als je dat nog niet hebt gedaan.

nee maak niets uit.. 2 usb's in gebruik door keyboard en printer, die doen 't vlekkeloos behalve verwisselbare schijven.

Verwijder in Apparaatbeheer dan nogmaals alle USB verwijzigingen,en start nieuw op.
Misschien dat het dan weer in orde is

Verwijder in Apparaatbeheer dan nogmaals alle USB verwijzigingen,en start nieuw op.
Misschien dat het dan weer in orde is

ja dat heb ik al wel 3keer gedaan maar geen goed resultaat,'t lijkt wel of die usb ports bij mij gewoon defect zijn ofzo...maar dat lijkt me stug.

Heb je soms XP Lite? 'k heb gemerkt dat sommige hardware niet herkend wordt met deze versie (iets oudere Sony Digi Camera, recente Logitech headset)

Denk het dus niet.

Is een 'uitgeklede' versie van XP. Nadruk ligt op snelheid.;)

Als er nog een van de usb proorten het doet, dan zou ik een extere usb met voeding kopen die kan het aantal watt veel meer aan.

Wat nog wel eens wil helpen is het volgende.
Haal alle USB-apparaten van je PC, ga naar Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.
Rechtsklik op USB-apparaat voor massa-opslag en kies Installatie ongedaan maken.
Doe hetzelfde bij alle USB-hoofdhub's.
Sluit de PC af en haal de stroom er van af.

Wacht 10-20 seconden, sluit de stroom weer aan en start de PC.
Als de Wizard Nieuwe Hardware verschijnt klik je (desnoods herhaaldelijk) op Annuleren.
Sluit de PC af maar laat de stroom erop.
Sluit nu alle USB-apparaten weer aan en start dan pas de PC weer op.
Geen garantie, maar misschien is het probleem opgelost.

Vergelijkbaar probleem met m'n mp3 speler. Op moment dat deze aangesloten werd op usb startte pc spontaan opnieuw op. Installatie ongedaan maken hielp niet dus volgende beprobeert;
Als er nog een van de usb proorten het doet, dan zou ik een extere usb met voeding kopen die kan het aantal watt veel meer aan.
Alles werkt weer perfect :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan