Usb-kaart geplaatst en ADSL, en nu uitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellenvo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2003
Hallo,
Hier mijn eerste vraag op deze site. Ik hoop dat ik het duidelijk kan maken, want ik ben een ongelovelijke leek op dit gebied. Voor het antwoord heb ik wel hulp om uit te voeren
Eerst maar iets over mijn computer.
Ik heb een Minitower de luxe met een AT 200 watt voeding
Pentium mainboard met 512 KB cache
128 MB intern geheugen 4,3 GB harddisk Ultra ATA
Er staat Windows 98 op geinstalleerd.
Een week geleden hebben we er een High performance 2 port PCI USB kaart in geplaatst en een ADSL-modem (speedtouch 330 USB ADSL modem Alcatel). aangesloten. (KPN-Planet) De voeding hebben we vervangen voor een AT 250 watt voeding.
Alles draait en ik kan goed over het net surfen.
MAAR:
met regelmaat krijg ik een blauw scherm met een fatale uitzondering op .......
Als ik geluk heb is een druk op de spatiebalk genoeg om weer terug te komen, maar soms moet ik opnieuw opstarten. Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Wat zijn de gegevens in het blauwe scherm?
Voor goede help moeten we weten waarom Windows klaagt :).

Beste Dinoshop,

USB-kaart staat nu in het derde slot. Bij de vorige twee kon ik alleen maar opstarten in de veilige modus.

Beste XP_PC,

Ik zal de gegevens verzamelen. Ze volgen zo spoedig mogelijk.
1 heb ik al: fatale uitzondering op 0028:CEO69E29

Als je een multimeter hebt, liggen, kun je even kijken wat de voltages van de voeding zijn, want misschien zij die te laag of te hoog.

ik heb nog twee meldingen van fatale uitzonderingen.

OE op 0028:5874F60B
en
OE op 0028:C002B814 in VXDNTkern(01) + 00009C18

Kan mijn probleem ook komen omdat de voeding te klein is?
Er is mij verteld dat dit voor de USB-kaart minimaal 300 watt moet zijn.

Alvast maar weer bedankt!

Hallo

Een 200 W powersupply lijkt mij ....heel nipt ......

Als test eventueel eens een voeding met groter vermogen monteren .

Je zou natuurlijk ook eens alle spanningen manueel (d.m.v. miltimeter/oscilloscoop kunnen nameten...)(+5v en ...+12v )

Gezien de beperkte info lijkt mij dit een te gering vermogen v/d p.supply....

p.s. : een u.s.b. kaart is nu wel niet berucht als stroomvreter.... eventuele c.d.r.o.m. lezers/harde schijven en ...niet te vergeten de krachtige videokaarten die externe voeding vereisen...., deze dien je in de gaten te houden en /of als test even af te koppelen .....

Peter

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Bedankt voor jullie meedenken.
Ik heb het probleem opgelost. Dat wil zeggen, de USB-kaart en ADSL-aansluiting worden van mijn huidige computer afgehaald en dit wordt de studiecomputer van mijn zoon en ik heb een (tweedehandse) nieuwe computer gekocht met USB die zonder problemen ADSL aankan, daar het probleem bijna zeker aan de voeding lag en het heel moeilijk zou zijn om voor een AT-moederboard een 300 watt of meer voeding te krijgen (in de winkel al niet meer leverbaar).

groetjes, Ellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan