USB poort pakt niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zou in apparaatbeheer ook eens kunnen aanvinken "verborgen apparaten weergeven".

Vaak komt een niet weergegeven apparaat tevoorschijn.

Maar als ik het goed begrijp heeft het dus niet te maken met het feit dat er gewoon geen 'energie' naar de poort 'stroomt'. En dat het feit dat er staat "niet ondersteund" te maken heeft met de absentie van de juiste driver...

Ik begin het zowaar een beetje te leren... :p

ik zit nu op mijn werk dus kan jullie tips nog niet uitproberen, maar ik denk dat ik op deze manier wel een heel eind kom.

Heb trouwens wel mijn buurvrouw gesproken een die had geen idee waar de cd die bij de computer zat gebleven was...

Oh ja, en nog een ding...

Als mijn usb poort helemaal niet reageert op wat ik er dan ook maar instop, en de kans dat ie het gewoon niet doet dus groot is, kan het dan wel zo zijn dat ie 'm gewoon niet weergeeft?
Het lijkt mij dat als ie iets totaal niet detecteerd (omdat het niet werkt) ie 'm ook niet kan weergeven...

Maar misschien is deze logica niet van toepassing op een computer hoor... :confused:

Oh ja, en nog een ding...

Als mijn usb poort helemaal niet reageert op wat ik er dan ook maar instop, en de kans dat ie het gewoon niet doet dus groot is, kan het dan wel zo zijn dat ie 'm gewoon niet weergeeft?
Het lijkt mij dat als ie iets totaal niet detecteerd (omdat het niet werkt) ie 'm ook niet kan weergeven...

Maar misschien is deze logica niet van toepassing op een computer hoor... :confused:

eerst maar ff die link proberen

helpt dat niet dan gaan we ff verder zoeken

lijkt me sterk dat alle usb poorten het niet doen of kunnen doen

ga nu eerst naar ziekenhuis en vanavond ben ik er weer(erp city ook denk ik?)

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik me er even mee bemoei.:cool:

Installeer eerst eens de chipsetdrivers voor de Via Apollo Pro chipset, deze dus.

Het blijven natuurlijk USB1.1 poorten, en die zouden dan na de installatie van de drivers in apparaatbeheer weergegeven moeten worden.

Je kunt er natuurlijk altijd nog een USB2.0 PCI kaartje inzetten.

@langepier :zou die link van mij niet werken dan

of is die link van jou de complete chipset drivers?

en ja ze blijven wel 1.1
maar ben toch wel nieuwsgierig of we ze aan de gang krijgen

@langepier :zou die link van mij niet werken dan

of is die link van jou de complete chipset drivers?

en ja ze blijven wel 1.1
maar ben toch wel nieuwsgierig of we ze aan de gang krijgen

Dit zijn alle drivers voor die chipset, daar zitten ook die USB drivers in, indien de chipsetdriver zelf niet goed functioneerd, functioneerd de USB controller die de USB poorten aanstuurt ook niet, vandaar.
Ik dacht, och ik meld het even.:)

Dit zijn alle drivers voor die chipset, daar zitten ook die USB drivers in, indien de chipsetdriver zelf niet goed functioneerd, functioneerd de USB controller die de USB poorten aanstuurt ook niet, vandaar.
Ik dacht, och ik meld het even.:)

nee prima:thumb: :thumb:

dus wat jij doet is dan een stap eerder?

Ook, maar die driver die je aanbood is voor een probleemoplossing bij een bepaalde southbridge, als ik het verhaaltje erbij goed heb begrepen, en deze driver is de complete.

Nu maar wachten op de TS, zeker werken.

ja die was werken ja en zat vandaag overdag ff op werkpc

we wachten af

thanks

hallo! ben kersvers terug van een verdiende vakantie (al die usb poort stress!) en ging dus gelijk kijken of er een oplossing aangedragen was.

ik heb dus dat programma gedownload. Maar ik krijg: met welk programma wilt u dit bestand openen?? :(

geen idee dus...
suggesties?

aha, ik ben dus geen debieltje :D
Ik zag pas later dat het een zip file was dus dat heb ik ook even snel gedownload.

In het menuutje dus geklikt op het enige exe document in het rijtje, maar vervolgens... blijft het scherm blauw na next...
Gewoon geduld hebben of klopt er iets niet?:shocked:

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eve naar de bestandsnaam van het programmatje.... bijvoorbeeld .doc (bij een word bestand) dan kun je dat bij google intikken en zie je zo waarmee je het kunt openen:thumb:

ik ben wel echt heel vervelend maar; hij deed het dus eindelijk en nu krijg ik: CAN'T CHANGE ORIGINAL INF FILE!

Wat is een INF file en waarom kan hij hem niet changen?

als goed is heb ik hem

je zegt dat je melding krijgt over via host controller

hier heb ik hem de via 1.1 usb

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=420&OSID=5&CatID=1330&SubCatID=121

klikken op het gele woord in het midden ongeveer

bestand opslaan
rectermuisklik dan op dat bestand
laten uitpakken
klik op setup.exe

onderop staan de handelingen in het engels

Die heb ik eerst gedownload en toen geinstalleerd. En toen ik dus bij de setup next klikte, toen gaf hij aan dat hij de INF bestanden niet kan veranderen.
En ik heb geen idee wat een INF bestand is... :confused:

dit kon ik ergens op internet vinden, weet niet of je er iets aan hebt:

INF, SYS bestanden Sommige drivers bestaan alleen maar uit een bestandje met een achtervoegsel als .inf of .sys. Om deze bestanden te installeren kunt u ze het beste eerst op de gewenste plaats op de harddisk zetten (de juiste map) en vervolgens windows laten zoeken naar de driver. :thumb:

dit kon ik ergens op internet vinden, weet niet of je er iets aan hebt:

INF, SYS bestanden Sommige drivers bestaan alleen maar uit een bestandje met een achtervoegsel als .inf of .sys. Om deze bestanden te installeren kunt u ze het beste eerst op de gewenste plaats op de harddisk zetten (de juiste map) en vervolgens windows laten zoeken naar de driver. :thumb:

het probleem is juist dat er geen driver aanwezig is.. Althans, dat neem ik dan maar aan want andere members hebben dat gezegd.
Het enige wat ik wil is dat mijn USB poort het doet en ik weer nummers op mijn Ipod kan zetten :mad:

Een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen... :rolleyes:

ow sorry ik had vernomen dat je de driver al had gedownload maar dat het niet lukte met installeren, ik heb echt geen idee anders. misschien als ik het zie maar niet zo uit me hoofd :o

ja dat klopt... Je hebt ook gelijk... Die driver stond in die link (nu weet ik het echt zelf ook even niet meer :shocked: ) maar als ik dus dat programma open (wat me eindelijk gelukt is met zip) en de setup doorloop, loop ik op een gegeven moment tegen deze melding aan:

Can't change original INF file...

En dat is wat ik dus niet snap...
Wat een INF file is, waarom hij niet verandert kan worden...

:shocked:

oke, ik ben niet de grootste technicus maar dat progje wat je installeerd is je driver, en de reden waarom die niet installeerd is omdat het een upgrade is volgens mij (je vervangt de oude die niet goed werke voor deze) en daardoor kan het zijn dat de drivers waar ze overheen moeten constand in gebruik zijn. Je zal in veilige modus moeten opstarten (hier ben ik ook nooit zo goed in) en de drivers zo moeten installeren denk ik :o

sorry ik wilde je niet afbekken :o maar ik krijg er echt het heen en weer van...

Maar goed, ik snap niet helemaal wat je bedoelt...
Bedoel je dat ik een update voor de driver aan het installeren ben?
Maar die driver zat er in de eerste plaats al niet.. dus hoe kan ie dan aan het updaten zijn?

Of kun je iets updaten wat niet bestaat????

als er een geen technicus is ben ik het wel... Je zal dus alles wat je zegt moeten ontleden naar 'leken taal'. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan