USB-stick: De locatie is beveiligd tegen schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Ik heb een USB-stick gekocht, waar ik problemen mee had. Window XP Prof. herkende hem wel, Ik kon hem ook formateren met een gedownloade utility. Ik heb hem hiermee gepartioneerd en geformateerd. Echter ik kan geen bestanden opslaan: "Het bestand kan niet worden opgeslagen. De locatie waarop u het bestand wilt opslaan, is beveiligd tegen schrijven."

iK HEB DE STICK GERUILD (TERUGGESTUURD NAAR INTERNETWINKEL, ZE HEBBEN KEURIG EEN NIEUWE GESTUURD), MAAR NU HEB IK WEER HET ZELFDE PROBLEEM.

Ik heb geen password gebruikt, en kan op de utility dat ook niet doen, je kan ze wel aanklikken met de muis, maar het werkt niet, omdat die mogelijkheid niet geactiveerd is. Volgens mij heb ik alles goed gedaan volgens de gebruiksaanwijzing.;) ;) ;)
 
beste bandit, Ik heb de stick geformateerd met de utility van de fabrikant. Als ik de verwisselbare schijf selecteer, en met de rechter muisknop aantik kan ik vervolgens formateren aantikken, maar dan krijg ik de zelfde melding: beveiligd tegen schrijven. Ik heb geen password gebruikt. Ik kan de stick wel formateren vamet het programmaatje van de fabrikant EzRecover, maar ik kan hem dus niet formateren met FAT32. Met EzRecover wordt het denk ik geformateerd met FAT, ik zou niet weten hoe ik hem met FAT32 moet formateren. Wellicht had ik hem de eerste keer niet met dat hulpprogrammaatje moeten formateren maar gewoon met windows ???:(
 
Zit er soms een knopje op wat je moet omzetten?

Zou het verder niet weten
 
Nee, er zit geen schakelaartje op, de winkel had bij de eerste keer dat ook al geadviseerd, maar er is geen schakelaartje, ik heb hem zelfs met een vergrootglas bekeken.
 
Je zit op windows met volledige rechten, dus geen beperkte account?
 
je bedoelt of ik een legale versie van wondows heb ?? Ja legale versie, windows XP Prof., kan alle updates en beveiliging downloaden, alle rechten.
 
Sluit de USB-stick aan
Kijk in Schijfbeheer (Start -> Uitvoeren -> Diskmgmt.msc).
Maak het venster maximaal, en kies Beeld -> Boven -> Volumelijst
Geef ons dan een schermafdruk.
Maak ook schermafdruk met ingesteld in Schijfbeheer: Beeld -> Boven -> Schijvenlijst

Hoe je een schermafdruk maakt en kunt uploaden in je postings, zie mijn 'handtekening' onder mijn posting.
Je kunt ook méér dan 1 bijlage uploaden voor een bericht, wel per stuk Bladeren en dan Uploaden kiezen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik alles wat je hebt voorgesteld gedaan. Als het goed is kun je de schermafdrukken nu lezen. Ik heb het gevoel dat het nu mogelijk de fout op te sporen
 
Je hebt de bijlagen niet geupload nog. Doe dat even.

Tijs.
 
Zodra je de .jpg bestand(en) gemaakt hebt, en je maakt een nieuwe posting of je reageert op een, klik op de paperclip (zie bijlage1).

Je krijgt dan het menu uit bijlage 2. Kies Bladeren (zoek daarmee het .jpg bestand op, en kies Ok), kies dan de uploaden knop, en kies dan Sluit venster.

Eventueel (indien meer bijlagen), combinatie Bladeren en uploaden zo vaak doen als nodig is voordat je Sluit venster kiest.

Maximale grootte van de .jpg bestanden is 100 kb.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • paperclip.JPG
    paperclip.JPG
    21,3 KB · Weergaven: 120
  • uploaden.JPG
    uploaden.JPG
    53,1 KB · Weergaven: 300
Ik heb problemen met het uploaden van de bijalgen: ik heb 2 screenschermen in mijn afbeeldingen staan door MSpaint gemaakt. Die heb ik geselecteerd en geupload: ik zie dan de blauwe balk hem verzenden, vervolgens sluiten van het venster. Als ik terugkijk in het bericht zie ik deze niet terug. Wat doe ik fout ?? Ik weet zeker dat ze verzonden worden
 
Nog een keer: mijn bestanden hebben geen .jpg maar .bmp Ligt het daar aan ?? Ik kan ze je misschien ook met e-mail verzenden als je een emailadres geeft ??

Ik weet zeker dat ze verzonden worden, dat zie ik met een klein schermpje van netmeter: ik tik de bijlage knop aan, selecteer het bestand bij mijn afbeeldingen, vervolgens uploaden en scherm afsluiten. En dan zie ik ze niet bij dit bericht staan.:(
 
misschien zijn ze te groot. je moet daar dan een melding van zien in het uploaden venster.

Zet anders even de resolutie van je videokaart wat lager, en maak opnieuw .jpg schermafdrukken van Schijfbeheer.

Tijs.
 
Nog een keer: mijn bestanden hebben geen .jpg maar .bmp Ligt het daar aan ?? Ik kan ze je misschien ook met e-mail verzenden als je een emailadres geeft ??

Zoals in mijn 'handtekening' aangegeven, moet je het bestandstype veranderen van BMP naar JPEG. Dat doe je door het menu'tje met bestandstype te kiezen (zie bijlage) en daar het JPEG formaat aan te geven.

JPEG schermafdrukken komen allen boven de 100 kb uit als je resolutie echt heel hoog is (1280x1024 bij alle kleuren (32-bits)).

Het gaat lukken nu, ik voel het! :)

Tijs.
 

Bijlagen

  • jpeg_bijlage.JPG
    jpeg_bijlage.JPG
    68,8 KB · Weergaven: 143
Laatst bewerkt:
nu één bestand verstuurd, zie je die. Welke resolutie? ik heb hen net lager gesteld, kan ik bijna niks meer zien op mijn scherm
 
De bijlage staat er niet bij. Als ie te groot is krijg je in het bijlagen-venstertje daar een melding over.

Wat je alternatief kunt doen is in Paint zelf de grootte terugbrengen. Ga daartoe, zodra je het klembord hebt geplakt, naar Afbeelding -> Uitrekken en Hellen
Zet in Uitrekken -> Horizontaal: 75
Zet in Uitrekken -> Verticaal: 75
Dan Ok drukken.

Hiermee wordt de bijlage in bestandsgroote ongeveer 50% kleiner, en dan zou hij (ook bij de hogere resoluties) onder de 100 kb moeten blijven, als je hem maar opslaat als JPEG bestand.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan