USB-stick: De locatie is beveiligd tegen schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer mislukt. Er gaat echt iets mis, maar kan vanhieruit natuurlijk niet zien wat precies. Waarschijnlijk een fout bij het opslaan vanuit Paint.

Dus nog maar in slow-motion:
1. Zet je resolutie weer op wat je gewend bent.
2. Ga in Schijfbeheer, en doe wat ik je daarover gezegd hebt.
3. Druk [Alt][PrtScn] toetscombinatie
4. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe
5. Bewerken -> Plakken
6. Afbeelding -> Hellen en rekken -> Vul 75 in voor beide waarden bij Uitrekken en druk op Ok
6. Bestand -> Opslaan als... -> [vul in als bestandsnaam:] bijlage1, kies bestandstype JPEG uit het keuzemenu, en druk op Opslaan
7. Maak een nieuwe reactie, druk op de paperclip, klik Bladeren, zoek het bestand bijlage1.JPG op, druk op Openen, en dan in het beheervenstertje voor Uploaden. Klik daarna op Sluit Venster.

Succes,

Tijs.
 
ja ik heb het nu gedaan met jpeg extensie. Ik denk dat het nu lukt !
 

Bijlagen

  • mijn usbstick10.JPG
    mijn usbstick10.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 123
nog één, zie bijlage. Sorry dnties, heb geduld . Wil je de afbeeldingen bekijken ????
 

Bijlagen

  • mijn usbstick11.JPG
    mijn usbstick11.JPG
    82,3 KB · Weergaven: 116
Fijn, de bijlage was goed te lezen.

Wel vervelend is dat er niet op te zien is wat er eventueel mis zou kunnen zijn.

Laten we de partitie gewoon vanuit XP formatteren, misschien lukt het dan wel om er iets op te zetten:

Rechtsklik op H: (mag boven in het scherm zijn of onderin, maakt niet uit), en kies Formatteren.

Je zult een waarschuwing krijgen, geef aan toch door te willen gaan (klik Ja).

Vul een slimme naam in voor de partitienaam (bijv. USBSTICK), en formatteer de schijf met bestandstype FAT.

Hopelijk kom je er dan wel bij om er iets op te zetten.

Succes,

Tijs.
 
Ik zag dat mijn vorige reacties zijn weggehaald op de site. In de bijlagen staan nu 2 schermafdrukken. Dnties, wil je nog reageren ??
 

Bijlagen

  • mijn usbstick11.JPG
    mijn usbstick11.JPG
    82,3 KB · Weergaven: 107
  • mijn usbstick10.JPG
    mijn usbstick10.JPG
    85,8 KB · Weergaven: 83
Ik zag dat mijn vorige reacties zijn weggehaald op de site. In de bijlagen staan nu 2 schermafdrukken. Dnties, wil je nog reageren ??

Er was niets weggehaald, de 2 postings met bijlagen staan er nog steeds, hier en hier.

Zie verder mijn verhaal in mijn vorige posting: hier

Tijs.
 
Komt weer het zelfde liedje: de diskette is tegen schrijven beveiligd Dank je voor je reactie dnties
 
Ik heb nog 2 suggesties voor je, beiden gevonden op het Internet:

1. Het is een MP3 speler hè? Kijk eens of op de speler het knopje Hold aanstaat... Indien ja, dan omzetten naar de andere stand en opnieuw proberen.

2. De volgende suggestie uit het archief van Helpmij.nl:

Geplaatst door InfectedBlood
Maar natuurlijk wil ik dat doen :)

In het register ga je naar deze sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

Vervolgens kijk je of de volgende waarde er staat:

Naam: WriteProtect
Type: REG_DWORD-waarde

Als deze er nog niet staat moet je het volgende invoegen:

Naam: WriteProtect
Type: Dword-waarde
waarde 0 = schrijfbeveiliging uitgeschakeld
waarde 1 = schrijfbeveiliging ingeschakeld

Als de waarde er wel al staat moet je checken welke waarde deze heeft.

Ik heb het probleem opgelost voor de mensen die hetzelfde probleem ooit mogen krijgen hier boven staat hoe je het op moet lossen

Gr

Om het simpel te maken, heb ik een commando voor je samengesteld, die die regeling zo gaat doen dat de schrijfbeveiliging is uitgeschakeld. Haal eerst de speler/memorystick uit de computer, en plak het volgende in het Start -> Uitvoeren vakje en druk op OK:

reg.exe ADD "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies" /v "WriteProtect" /t REG_DWORD /d 0 /f

Daarna de mp3speler/memorystick er weer instoppen.

Hopelijk werkt dit.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb van daag al wat geleerd. Zie bijlage. Echter weer de melding: locatie waarop u het bestand wilt opslaan is beveiligd tegen schrijven. het is echter geen MP3 speler maar een open data USB-stick. Mijn MP3 speler werkt wel op de usb uitgang !!!!!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • mijn register.JPG
    mijn register.JPG
    78,5 KB · Weergaven: 108
Ik heb geen suggesties meer voor je (dat zag je al aangekondigd in mijn vorige posting). Hopelijk bedenkt iemand anders nog wat...

Succes verder,

Tijs.
 
Heel erg bedankt Dnties. Koop nooit een Peak II Flash Drive 120 X
 
Ik heb op dezelfde link, onder het tabblad FAQ iets gevonden:
:: I have locked the USB drive, please help. (Or error message of 'write protection' shows up)

Under these circumstances, you may not be able to use the drive. You can use our utility RecoverDisk to reset the USB controller to default settings. You can download it from PEAK website.

May we remind you that all data on the flash drive will be destroyed and reset to factory default when you run this utility.

waar wordt verwezen naar een recovery-tool (in de Download tab wordt er ook een genoemd, maar die is alleen voor de 'p' versie van de memory-stick): link naar de generieke recovery tool

Blijft het apart dat bij de beide usb-sticks die je in je bezit hebt gehad er 'schrijfbeveiliging' van toepassing is geweest, en vreemd dat je daar blijkbaar niets over gemeld of gevraagd is tijdens het draaien van de formatterings- en partitioneringstool.

Overigens heb ik het idee dat je die standaard meegeleverde formatterings- en partitioneringstool helemaal niet nodig hebt, tenzij je de usb-stick opstartbaar wilt maken of partities wilt beveiligen.

Zodra je het ding werkend hebt, deïnstalleer die partitioneringstool dus, behalve als je prijs stelt op het opstartbaar maken danwel het beveiligen van de inhoud.

Compliment aan de vorige poster dat hij ook nog even op de website van de fabrikant is gaan kijken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Och Tijs, als niks helpt probeer ik wel es de gebruiksaanwijzing !

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Och Tijs, als niks helpt probeer ik wel es de gebruiksaanwijzing !

Greetz,

Harry.

Ik wist niet over welk merk&type memorystick het ging, vandaar dat ik daar nog niet gekeken had.

Tijs.
 
Hoi !

Is goed, hoor ! Nog bedankt voor het compliment.

Laten we hopen dat de TS hier verder mee kan.

Greetz,

Harry.
 
Beste Harry en Dnties,

Ik heb al in het begin van mijn dwaaltocht op de site van de fabrikant Peakhardware gekeken en het Recoverprogramma gebruikt: EzRecover, hiermee kan ik de usbstick formateren (dat lukt dus wel), maar ik kan er daarna niet toch niet in, met dezelfde mededeling: de locatie is beveiligd tegen schrijven. Ik zal op site kijken of er misschien nog andere recoverprogramma's zijn. :mad: :mad:
 
Er zijn er 2: 1 te vinden op de Download tab (voor de 'p' serie, zie op de site of die van jou er zo een is (is op basis van serienummer geloof ik)), en 1 op de FAQ tab.

Die van het FAQ tabblad heb ik in een van mijn vorige postings al een link naar gegeven.

Succes,

Tijs.
 
Ik bewonder jullie volhardendheid: ik heb beide recover programma's geprobeerd. Het ene herkent hij de device niet, met het andere kan ik inderdaad de usb-stick formateren, maar ik kan er nog steeds niks opzetten. (beveiligiging tegen schrijven). Achteraf gezien had ik misschien de utility niet moeten uitproberen, maar meteen moeten formateren met windows, wellicht had ik dan deze kruistocht niet gehad. Of kun je hem zonder te formateren meteen gebruiken ??
 
[...]Achteraf gezien had ik misschien de utility niet moeten uitproberen, maar meteen moeten formateren met windows, wellicht had ik dan deze kruistocht niet gehad. Of kun je hem zonder te formateren meteen gebruiken ??

Misschien wel, maar dan zou af fabriek de memorystick al met FAT geformatteerd moeten zijn. Dat is vaak niet het geval, maar het zou in jouw geval best kunnen.

Nu je de recovery tool hebt geprobeerd, en het werkt nog niet, begin ik echt de denken dat het wellicht toch ergens in je Windows zit, maar helaas heb ik geen idee wat dan. Raar blijft dat je met je MP3speler als opslagmedium geen problemen hebt...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan