Usb videokaart

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yolo

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
hallo,

een tijdje geleden stelde ik op dit forum de vraag of ik mijn videokaart in mijn laptop kan upgraden.
mijn antwoord die ik daar op kreeg was:
nee, de laptop videokaarten zijn of onboard en/of vastgesoldeerd.
ik heb in mijn laptop de nvidia geforce GT 710M (volgens mij NIET on board) en de intel hd graphics 4000 (wel onboard)

maar nu mijn vraag
ik hoorde van een vriend dat er videokaarten zijn via de USB.
dus USB erin, instaleren en klaar.

heeft iemand ervaring met deze videokaarten? en zijn ze ook geschikt om te gamen?
zo ja waar kan ik zo kopen? welke zijn goed? en maakt het echt veel verschil in game kwaliteit en prestatie.

mijn systeem specificatie's

intel core i7-3632QM 3.2 GHZ(deze kan naar mijn mening elke game aan)
6 GB ram
intel hd graphics
nvidia gefore 710M met 2GB VRAM
500 GB HDD

alvast bedankt :D

Hallo yolo,

Je hebt inderdaad usb videokaarten, deze zijn alleen niet geschikt om te gamen omdat er helemaal geen videokaart in zit, alle grapics worden software matig berekend.

De externe usb videokaarten worden alleen gebruikt voor het aansluiten van meerdere extra monitoren.

Die dingen het UGA (USB Graphics Adapter). Leuke dingen, maar vanwege lag in de verwerking zeker niet geschikt om te gamen. Mocht je toch voor een UGA willen kiezen, ga dan voor een USB 3.0 uitvoering. Die heeft een aanzienlijk betere doorvoersnelheid.

Heb je het merk en type van je laptop? Dan kunnen we kijken of die gt710M idd te vervangen is voor een betere(bij sommige laptops is dit mogelijk), zoniet is een usb kaart voor gamen geen optie.

Heb btw geen berichten teruggevonden van jou waarin wordt gevraagd of je je graka van je lappie kon upgraden.

Enige topic wat ik zo snel kan vinden is dit topic, dat gaat over usb videokaarten

Uit een eerder topic van dit member haal ik dat het hier gaat om een Acer Laptop
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/786571-harde-schijf-laptop-uitbreiden

Uit de link naar de specs van deze laptop haal ik wel uit dat de 710m apart aanwezig is. Op het grote WWW vind ik nog niet of deze eenvoudig te verwijderen is. Vooralsnog ga ik uit van niet. De geopperde usb kaarten waar deze vraag omgaat bieden in ieder geval geen bevrediging aan de wens van de topicstarter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan