usbccgp.sys probleem bij instal webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronma

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
k heb een medion computer met xp-home en sp2.
ik probeer een webcam messenger te installeren van logitech.
als ik hem aan moet sluiten wordt er in het venster van "nieuwe hardware gevonden" het file usbccgp.sys gevraagd. wat niet in het opgegeven pad gevonden kan worden. als ik het daar naartoe copieer dan gaat het wel verder maar stopt weer bij de vraag om "ksuser.dll". als ik die er ook naartoe copieer gaat het fout.
kan iemand mij helpen?? heb al vanalles afgezocht maar .....nop.
groet
ron

normaal gesproken....eerst software installeren......daarna pas usb webcam aansluiten.....
Heb jij dit ook zo gedaan ??

usbccgp probleem

fijn dat je reageert!!
ja heb ik inderdaad gedaan. na het installeren wordt er gevraagd de cam aan te sluiten , dat doe ik dan en gaat de installatie verdere met het verschijnen van het venster"nieuwe hardware gevonden. deze installeert'ie dan totdat er een melding komt dat het usbccgp.sys file niet gevonden kan worden in het opgegeven pad: C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\QCDRV\x32\im
ik ben opzoek gegaan naar het usbccgp.sys file in de computer en geef dit als pad op maar dan kan die hem niet copieeren. als ik het file dan naar die map copieer vind'ie hem wel maar krijg ik de melding dat hij het ksuser.dll niet kan vinden in die zelfde map. kortom dan loopt het vast.
hoop dat je weer reageert
ron

en je kunt dan niet naar dat bestand laten zoeken op de installatie cd

usbccgp probleem

nee. via google heb ik gezocht naar meldingen over dit file. kom bij microsoft terecht met de mededeling dat sp1 hier een oplossing voor heeft of zo maar dat lijkt me raar. kun je zelf misschien even naar kijken. helpt misschien wel naar een oplossing.

heb je sp1 en sp2 nog niet in windows xp geupdate ??

usbccgp probleem

kan ik sp1 pijnloos installeren op een computer die met sp2 loopt??

als sp2 erop staat dan heb je sp1 er al op staan..
maar ik zou eens opnieuw beginnen met de installatie.
verwijder alles van de webcam (software dus) haal de webcam uit de usb aansluiting.
gebruik ccleaner om alles netjes op te ruimen en start de computer opnieuw op.
daarna installeren via de bijgeleverde cdrom en precies doen wat men vraagt.
Doe dit alles in de administrator modes. (het installeren dus)
gebruik je xp home dan ga je via f8 naar de administrator account en heb je xp pro dan kan dat via ctrl+alt+del+del daar de naam administrator ingeven en laat het wachtwoord leeg geef dan een ok of een enter.

usbccgp probleem

die driver heb ik al eens gedownload, misschien niet van de site die jij aangeeft. maar het hielp niet. het installeren gaat dan heel eevn verder.
verschuift dan naar het ksuser.dll file

en die kun je dan weer hier ophalen

usbccgp probleem

heb ik ook gedaan. dan loopt het zaakje vast. krijg ik een scherm met een groot rood kruis enz. wat er precies instaat weet ik niet meer maar er wordt weer naar een ander file gevraagd. maar ik schrik daar zo van dat ik daar dus gestopt ben. als je het precies wilt weten kan ik, wat ik gedaan heb wel herhalen...dan weet je precies wat er gebeurd.
fijn dat je met me mee blijft denken:thumb:

het probleem met het rode kruis is ook wel handig om te weten wat daar staat.
welk type webcam is het trouwens ??

usbccgp probleem

het is een logitech quickcam messenger en ik ga het nu even weer doen dan weet je precies wat er gebeurt

usbccgp probleem

de grappenmakers vragen er 20 dollar voor terwijl ik hem ergens anders gratis download denk je echt dat het die dollars waard is?? ik heb eeb usbccgp op mijn computer staan trouwens

nee we gaan geen geld betalen.....over welke file hebben we het nu.
dan zoeken we nog even verder......

usbccgp probleem

ineerste instantie over het usbccgp.sys
maar daarna over het ksuser.dll

usbccgp probleem

ik ga nu eerst naar de formido ben met een uur terug:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan