UserControls

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quindoo

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Hey Helpmij,

Voor school zijn we bezig om een applicatie te schrijven voor een touch screen die gebruik maakt van Windows CE. We maken gebruik van C#.net als programmeertaal.

Nu wil ik een soort van 'masterpage' of 'iframe' achtig iets maken waardoor verschillende pagina's in bijvoorbeeld een panel of iets dergelijks geladen kunnen worden, die getriggerd wordt door een knop of eventueel een timer.

Nu is mij aangeraden om gebruik te maken van UserControls, ik heb nu dus twee verschillende usercontrols aangemaakt met dezelfde grootte. Na het testen van de applicatie kan ik deze dus in mijn form1 pagina slepen.

Nu wil ik dus dat als je op button1 op form1 klikt, de usercontrol1 verandert in usercontrol2. Waardoor form1 dus nog steeds in beeld blijft op een kleine gedeelte na.

Nu heb ik al een oplossing gevonden door beide usercontrols op elkaar te zetten en dan door middel van visible true en false te werken, maar dit verwerkt meer kracht voor de applicatie en is waarschijnlijk niet de juiste oplossing.

Graag zou ik hier wat meer over willen weten om dit te maken.

Met vriendelijke groet,

Quindoo..

Het is misschien niet de meest performante oplossing, maar het doet zijn job wel!
Een andere oplossing zou kunnen zijn (en je zet een panel of groupbox in je form waar je
de usercontrol wilt):

de code van button1:

Code:
Panel1.Controls.Clear();
UserControl1 uc1 = new UserControl1();
Panel1.Controls.Add(uc1);

en respectievelijk button2:

Code:
Panel1.Controls.Clear();
UserControl2 uc2 = new UserControl2();
Panel1.Controls.Add(uc2);

Is een mogelijkheid ...

Ah het werkt en is inderdaad een veel betere oplossing :)

Erg bedankt WarnedGraph.

Dat zo'n stukje code mij zo lang bezig heeft gehouden om erachter te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan