• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform lees en schrijfrechten middels wachtwoord (login)

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Hoi,

Ik heb een eenvoudige userform gemaakt (TextBox1, TextBox2,..t/m 10) Nu zou ik graag willen dat wanneer iemand inlogt met één wachtwoord alleen schrijfrechten heeft voor TextBox 1 t/m 5. Wanneer je met een ander wachtwoord inlogt je alleen schrijfrechten krijgt voor TextBox 6 t/m 10.

Leesrechten mogen zij dus wel, echter beperkte schrijfrechten pas wachtwoord. Is zoiets dergelijks in te richten? Zo ja, hoe?

Groet, Carlo

Hoi nsb,

Als ik het goed begrijp gaat dat over werkbladen. Mijn vraag gaat over TextBoxen in Userforms. Code die ik b.v. gebruik is deze:

Code:
Private Sub CommandButton5_Click()

Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("Blad1")

Range("A1").Select

iRow = ws.Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row

ws.Cells(iRow, 1).Value = Me.TextBox1.Value
ws.Cells(iRow, 2).Value = Me.CheckBox1.Value
ws.Cells(iRow, 3).Value = Me.TextBox2.Value
ws.Cells(iRow, 4).Value = Me.TextBox3.Value

MsgBox "Gegevens zijn verwerkt", vbOKOnly + vbInformation, "Gegevens zijn verwerkt"

Me.TextBox1.Value = ""
Me.CheckBox1.Value = ""
Me.TextBox2.Value = ""
Me.TextBox3.Value = ""
Me.TextBox1.SetFocus

End Sub

Nu wil ik met 1 userform rechten geven per gebruiker (inloggen met wachtwoord 1 = schrijfrechten TextBox1 en CheckBox1, inloggen met wachtwoord 2 = schrijfrechten TextBox2 en Textbox3)

Volgens mij moet je gebruik maken van een dergelijke optie als Me.TextBox1.Locked = True

Geen idee hoe je dit in kunt richten verder..

Waarmee ik heb zitten stoeien is deze code:

Code:
  Dim strInput As String

strInput = InputBox("Inloggen voor toegang", _
                      "Wachtwoord invoeren", _
                      "")

If strInput = "12345" Then
     TextBox2.Enabled = False
     TextBox3.Enabled = True

End If

Alleen krijg ik o.a. een foutcode bij TextBox2.Enabled = False

Laatst bewerkt:
Mijn alias is anders.

Heb je al gezien dat het werkboek een userform met tekstvakken bevat ?

Heb je al gezien dat het werkboek een userform met tekstvakken bevat ?

Nee. Wanneer ik het bestand (userdependent file.xlsm‎) probeer te openen krijg ik een foutmelding "fout 13" en krijg alleen een leeg "start" tabblad te zien

Dat betekent dat er blijkbaar voor jou geen inlognaam environ("username") bestaat, of dat jouw inlognaam ongeldige tekens voor een werkbladnaam bevat.
Check dat eens in Excel met de macro:

Code:
Sub M_snb()
   msgbox Environ("username")
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan