Userform opnieuw centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Hallo allemaal. Ik heb een userform die ik kleiner heb gemaakt via: Me.height="XX"

Dit gaat goed en het formulier wordt netjes in het midden geplaatst door de StartUpPosition = Center Owner (1)

Na het invoeren van de zoekgegevens en het klikken op een commandbutton wordt het formulier weer groter gemaakt. Ook weer via: Me.height="XX".

Dit werkt. Echter waar ik mee stoei is dat ik het formulier dan weer opnieuw wil centreren. Nu valt een gedeelte van de onderzijde van het formulier namelijk weg. StartUpPosition= CenterOwner (1) werkt nu niet.

Heeft iemand een idee, of kan ik dat enkel maar oplossen door een nieuwe hoogtemaat in te geven via Me.Top="XX"?

Laatst bewerkt:
Je kunt toch de me.left en me.top opslaan voordat je het scherm verbergt? je kunt die waarden dan weer gebruiken bij het zichtbaar maken. In jouw specifieke geval kun je er mogelijk voor kiezen om alleen me.top op te slaan

Ja met dat was ik ook al bezig geweest. Het werkt ook wel, maar ik wilde hem dan meteen opnieuw in het scherm centreren. Zal dan wat zoekwerk zijn om het formulier te centreren, maar het punt is dat als ik het programma dan weer op een andere pc draai met een andere resolutie dan verschilt de handmatige centrering weer.

Jammer, maar oke niet alles is nu eenmaal mogelijk wat men wilt.

Je kunt de waarden toch meteen opslaan op het moment dat de form gecreëerd wordt? Nadat windows de form al heeft gecentreerd? Overigens is het ook niet moeilijk om zelf een centralisatie functie te schrijven of de functie die windows intern gebruikt te importeren.

me.left = "Scherm resolutie - X" - me.width / 2
me .top = "scherm resolutie - Y" - me.height /2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan