• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Userform probleem

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

altosoft

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2015
Beste Excel gebruikers
Ik zit met een probleem vwb het werkbaar krijgen van een invoerblad welke ik gemaakt heb in VBA.
Ik zal graag willen dat ik bij het invullen van gegevens, deze automatisch in het blad Adressen geplaatst gaan worden.
Mij ontbreekt de kennis om dit met VBA code's te maken .
Wie weet raad ?

Bijlagen

Ik zie dat je in plaats van label controls textbox controls hebt gebruikt. Dat is niet de bedoeling. Een tekstvak is voor invoer (als ik je userform open dan kan ik over de kopjes heen typen) en niet voor de beschrijving van het invoervak ernaast.
Verder zie ik dat je nog in het geheel geen code achter de knoppen hebt. Wat heb je al geprobeerd?

Hallo Jan
Fijn dat je er naar gekeken heeft.
Ik heb alleen nog maar de opzet gemaakt, verder nog geen code's er aan gekoppeld.
Mijn kennis is wel beperkt hoor vwb VBA.
Hopelijk kan je mij opweg helpen.

Ik mis ook het lidnummer in je userform.
En wil je er geen postcode bij hebben?

Lid nummer is niet nodig dit wordt per regel gewijzigt dmv een code in de cel.
Inderdaad Postcode vergeten.
Sorry

Misschien is het toch wel handig om het Lidnummer ook te gebruiken.
Sorry voor het ongemak

Begin eens met:
  1. een juiste naamgeving van de controls op je formulier. Dat is noodzakelijk omdat die namen in de code gebruikt gaan worden om ze te vullen en om daarna de tabel bij te werken.
  2. Verwijder alle tekstvakken die nu de naam van de invoer bevatten en vervang deze door label controls
  3. zorg dat je goed op een rijtje hebt hoe alles moet werken
Dan praten we verder :-)

Zoiets.
Nog zonder code tot punt 3 van jkpieterse bekend is:

Bijlagen

Nu eentje met code.
Verwijder knop nog geen code en zoek zou ik een formulier apart maken aangezien een naam meerdere keren kan voorkomen en dan ben je niks met enkele TextBoxen.

Bijlagen

@emields
1. Er zit een fout in je wiscode.
2.Waarom een extra kolom toevoegen en zo de tabel verpesten als je kan zoeken op een samenvoeging van voorletter en naam in de code zoals ik gedaan heb.
3. Met jouw manier van een lid wissen wis je ook alle formules die op elke rij staan. Als je nu de 1ste inbreng wist ben je alle formules kwijt. Daarom moet je in je code nakijken of er nog maar 1 rij data aanwezig is en dan van die rij enkel de constanten wissen, niet de formules.

Beste @Emiels
De optie wissen werk nog niet goed, Verder geweldig dat je mee wil denken en handelen, ook de andere forum leden ook natuurlijk.
Hopelijk krijg jij dit voor elkaar.
NB. Kan je met een toetsen combinatie bv. <CTRL+SHIFT+L > ook het invulformulier zichtbaar krijgen.
Vast bedankt

@Emiels, @Warme bakkertje ,
Waarom geen gebruik maken van een uniek lidnummer tijdens het invullen/aanpassen.

@altosoft ,
Waarom zet je geen opdrachtknop in de eerste rij, lijkt me makkelijker dan een toetsencombinatie.

welke code moet er aan de knop gegeven worden om het formulier zichtbaar te krijgen ?

Dat staat al in de ThisWorkbook sectie:
Code:
Invoerform.Show

hopelijk kan Emields de kleine Bugs er nog uithalen .
Dan kan ik verder. 👍

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan