• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform voor dartsbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
amici's

hier zijn we dan weer....

In bijlage mijn dartsscorebord.
nu heb ik ( het oog wil ook wat :):):) )een userform gemaakt.
de bedoeling is dat de gegevens in de userform worden gebruikt in de sheet "scoreblad"
de namen dienen maar één keer te worden weggeschreven zijnde respectievelijk in de cellen B3 t.e.m. L3
Speler 1 cel B3 Speler 2 D3 Speler 3 F3 Speler 4 H3 Speler 5 J3 Speler 6 L3
eens dit gebeurt is dient er ingegeven worden naar hoeveel men wenst te spelen. ( 301 - 501)
In de TbNaamWerper komt dan automatisch de naam van de speler die aan beurt is.
TbDart1 t.e.m. TbDart3 komen dan respectievelijk de worpen te staan ( die worden ingevoerd door de persoon aan de computer ( evident niet waar :) :) :) )
Deze worpen dienen te worden weggeschreven zoals dit nu gebeurt in het bestand maar dan zonder userform ( zie Module 1)
Bij klikken op " Volgende speler " dient in TbNaamWerper automatisch de volgende speler te komen en daar dan de worpen in zijn naam worden ingevoerd in de tabel op tabblad "scoreblad"

Is dit allemaal mogelijk???

Mij lukt het nog niet om het allemaal in de juiste baan te gooien ( snap je hem .... darts .... gooien .... :):):):) )

Graag jullie kennis hier op te willen los laten aub .

Alvast bedankt en houd het gezond en veilig don't let Covid19 gets to you!!!

Mvg.
Marc

Bijlagen

Amici's

Is precies een zware vraag.... geen reactie :confused::confused::confused:
dit nog vergeten in vorig bericht .... het groen ingekleurd deel op de sheet is waar ik graag het userform zou willen.

Ik dacht dat het zou lukken om te zoeken in de aard van
PHP:
 Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("Scoreblad").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)

en dan met offset naar de verwijzende cel maar aangezien dit repetitief dient te gebeuren ( al naar geland het aantal spelers)
lijkt dit niet zo te lukken...

Echt niemand een idee???

Alvast bedankt
Mvg
Marc

Misschien nog even dit vragen

Is dergelijke opzet beter dan het vorige of niet?

Kwestie van tijd te sparen!

Alvast bedankt voor een reactie

Mvg
Marc

Bijlagen

Amici's

Veel kijkers en weinig reactie's ...
iedereen waarschijnlijk in vakantie modus :)
Nu ja ... vergeet het voorgaande en kijk even naar dit aangepaste bestandje ...

er zijn wat aanpassingen aan gebeurt en mijn inziens zou het minder ingewikkeld moeten zijn nu.
But then again ....wie ben ik?:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Op de sheet scoreblad staat erbij genoteerd wat niet werkt en ik niet goed krijg ook.

Zijn er hier nog forumvrienden die niet in vakantiemodus zijn en hier even willen op reageren aub???

Alvast bedankt

Mvg,
Marc

Bijlagen

Hallo Mark

Hierbij een leuke aanvulling het oog wil nl ook wat :p

Een tekening van het dartbord toegevoegd
Als je nu klikt op het dartbord waar de pijl in gaat dan wordt de score automatisch ingevuld
Nog lang niet klaar en geheel netjes maar het is een opzet/idee
De zwart rode vlakken werken als enkel en bulleye's werken ook.

Bijlagen

hey popipipo,

Is idd een heel leuke aanvulling aan het geheel.
Hier zullen veel eye's ( en misschien ook bulleye's ) mee opengetrokken worden!!!

Benieuwd naar deel 2 :shocked::shocked::d:d

Ik bekijk de macro zeker even van dichtbij en tracht hiervan n iks om zeep te helpen :o:o:o

Toch al een dikke bedankt voor de aanzet :thumb::thumb::thumb:

Mvg,

Marc

Ontzettend leuk idee, popipipo, en ik zou het zonde vinden om je te moeten ontmoedigen, maar ben een beetje bang dat het niet anders kan.
Ik denk dat je er namelijk rekening moet mee houden dat shapes er wel als driehoeken of cirkels kunnen uitzien, maar het nooit echt zijn. Dat maakt dat je m.i. altijd met overlappingen en dus verkeerde punten zal zitten.
Maar je mag ons allemaal natuurlijk steeds verrassen. Ik hou het alvast verder in de gaten, en als je dit goed krijgt: op voorhand een dikke pluim!

@Enigmasmurf
dit klopt wat u hier zegt....

Maar dan dien ik hier direct aan toe te voegen dat dit dit zoals popipipo vermeld nog in test fase is en nog voor verbetering vatbaar!

en idd als dit projectje tot een fijn eind kan komen zullen er hier veel dartsliefhebber met volle teugen een gooi op doen... met een voltreffer als resultaat!

Dit is en blijft toch een fijn forum hoor !!! het meedenken het aanbrengen van oplossingen, ....

Top gewoon

Mvg,
Marc

Ik had uiteraard wel gezien dat popipipo het over een testfase had, en ik bedoelde het zeker niet als kritiek, integendeel. Waar ik voor vreesde, en vrees, is dat de kans bijzonder groot is dat jullie beiden heel wat tijd gaan spenderen aan een piste waarop aan de eindmeet het 'dode mus'-gezegde van toepassing is.
Iemand demotiveren is nooit mijn ambitie, motiveren om zich te concentreren op iets dat ergens toe leidt juist wel.
Maar waarschijnlijk had je (en popipipo ook) het meteen al zo begrepen.

Indërdaad Enigmasmurf ik had dit zo ook begrepen.
En ach die dode mus reanimeren we wel op het eind van de rit. . De opmerking was zeker niet verkeerd bedoeld naar jou toe hoor. Of naar niemand in elk geval.

Mvg
Marc

shapes er wel als driehoeken of cirkels kunnen uitzien

Daar kwam ik later ook achter helaas.
Je kunt natuurlijk in elk vakje wel een cirkeltje zetten en zo de telling doen, dit is echter optisch wat minder.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey Willem ik heb je een prive bericht gestuurd ... moet maar eens zien of je daar iets mee bent?

Grts
Marc

Hey Willem,

Kan je hier iets mee?
Heb dit gecureerd in autocad. alle vlakken zijn los van elkaar.
Ergens moet dit mogelijk zijn om dit te maken jou idee ... zie maar eens naar dit

en er onder mijn creatie :o:o:o:o

ik hoor het wel wat je er van denkt

Mvg
Marc

Bijlagen

Zoals enigma smurf zei:
Ik denk dat je er namelijk rekening moet mee houden dat shapes er wel als driehoeken of cirkels kunnen uitzien, maar het nooit echt zijn. Dat maakt dat je m.i. altijd met overlappingen en dus verkeerde punten zal zitten.

Beste Forumvrienden,

Met reuzedank aan Alphamax, die dit mogelijk geeft gemaakt.
Hierbij een werkend dartsbord.
Alleen is het nu nog de vraag om de worpen in het vak van de puntentelling te krijgen.

Mag ik nog rekenen op jullie hulp aub?

Alvast bedankt

Mvg,
Marc

Bijlagen

Hallo Amici's

Zal precies moeilijker zijn gedacht.
Geen enkele reactie....:o:o:o:o

is hiervoor een reden????

Graag feedback aub.

Mvg,
Marc

Helaas mis ik de kennis van VBA om dit voor elkaar te kunnen krijgen.
Succes verder.

Hey Willem,

Bedankt voor uw reactie.
Niet erg hoor, ik hoop dat er hier nog mensen zijn die zich achter dit project willen zetten?

Toch bedankt
Mvg,
Marc

grappig. Zoiets.
Daarna kopieren naar je scoreblad is dan nog peanuts.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan