• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
hallo

Ik heb een userform gemaakt (blad 1: invoerblad), waarin je in de tekstbox gegevens/antwoorden in kunt vullen (bijv. a,b,c, of d).

Mijn vraag is nu:

Kun je dmv een naam te selecteren in de combobox, de antwoorden verwerken van de betreffende persoon en dat je dan dmv op de opslaan button drukt deze de antwoorden opslaat bij de betreffende naam in blad 2 antwoordenblad.

de rijen waar de antwoorden moeten komen moet variabel zijn, maar wel bij elke vragenronde voor alle deelnemers gelijk.

ik heb hiervoor te weinig kennis van vb, hopelijk kan iemand mij helpen, zie bijlage

Luc,

loopt als een trein, je hebt me een heel eind op weg geholpen

:o nog 1 puntje

zou de invoer van de rijen variabel kunnen, nu word alles opgeslagen onder de naam in het bereik E5:P19

bij de volgende vragenronde moet alles opgeslagen worden bv. in het bereik E20:P34

kan op het userform geen invoervak gemaakt worden waar je het invoerbereik kunt invullen, zodat die daar de gevens neerzet, de namen staan/blijven op een vaste plaats.

Luc,

echt hartstikke bedankt, dit scheelt mij veel invoer werk.

nog een klein vraagje:

is het mogelijk dat je pas de opslaan knop kan gebruiken als alle 15 velden ingevoerd zijn, dus bijv. dat je een msgbox met de melding "niet alle velden ingevuld" krijgt zodra je op opslaan druk en niet alle 15 velden zijn ingevuld.

maar zo is het ook al (bijna) perfect,

:thumb: :thumb: :thumb:

ps. ga me nu (proberen) te verdiepen in de vb codes die jij gebruikt hebt

Luc,

Je hebt wederom gelijk: hij is perfect, thanks a lot

off topic.
geef je ook les??? dan kom ik een x langs om mijn kennis wat/veel bij te laten schaven

:thumb: :thumb:

Luc

toch nog 1 vraag

nu probeer ik de userform in een ander excel file toe te passen, en als ik de opslaan button gebruik loopt die de hele tijd vast bij cbDeelnemers, terwijl ik zeker weet dat ik alle bereiken en de naam van het nieuwe werkblad heb aangepast aan de nieuwe situatie, ook heb ik het bereik van de deelnemers aangepast

enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn

Michel,

Wat dat is kan ik zo niet bekijken.

Wat je wel kunt doen is:

Maak een kopie van je oorspronkelijke bestand en voer dan de gegevens van dat andere bestand in.

michel,

In de UserForm zat nog een schoonheidsfoutje.
Als je in ontwerpfase alles selecteert zit er een extra Label2 verborgen.

Dit is gecorrigeerd en tevens heb ik de Labels hernummerd.

Ook is de code ingekort door loops toe te passen.

Ik denk dat het nu spik en span is.
Veel succes ermee.

Bijlagen

Luc ,

wederom thanks,

maar als ik jou vb codes probeer te plakken in deze excelfile, dan blijf die vastlopen bij deelnemers, terwijl ik naar mijn inziens het bereik ed. goed heb aangepast.

zou jij hier nog eens blik op willen werpen, bedankt alvast voor al je hulp tot nu toe.

nogmaals,

bestand was veel te groot

bedoeling is dat ik jouw code heb gekoppieerd en nu ook in deze file wil gebruiken, invul userform moet nu monaco invullen, maar loopt de hele tijd vast bij deelnemers?????

maar de oorzaak is mij niet bekend

(deelnemers zijn nu niet gedefinieerd, voordat ik het verzend wel , en nu niet, oorzaak ????)

maar hij blijft vast lopen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
luc

thank you very very very mutches

:thumb: :thumb: :thumb:

je begrijpt dat dit maar een klein gedeelte was van de orginele file, ik ga dit nu weer overzetten in het orgineel, moet ik nog ergens expliciet op letten of kan het 1 op 1 over?

kun je mij vertellen wat je hiermee bedoelt (de groene tekst)

Option Explicit
Sub Antwoorden_verplaatsen()
Dim x As Integer
x = Cells(Rows.Count, "D").End(xlUp).Row + 1
'Range("A8:CY23").Copy Destination:=Range("D" & x)

'In verband met de formules kun je beter met de hand kopieeren 'en de volgende keer alles overschrijven.

Range("A1").Select
End Sub

bedoel je hiermee dat ik beter voor elke nieuwe race de de range 'Range("A8:CY23"). kan veranderen naar de nieuwe locatie waar het moet opgeslagen worden.

nog even een aanvulling

ivm het leer proces kun je mij vertellen waarom dat die vast liep, omdat ik dacht dat ik alles goed veranderd naar de nieuwe situatie

Michel,

In de code staat cbDeelnemers en in de Eigenschappen stond ComboBox1. Dat heb ik daar veranderd in cbDeelnemers.

Als je in de code voor een regel een ' zet wordt deze regel met de uitvoering niet meegenomen.

Wat het Verplaatsen betreft,dat kun je wel met de code doen, maar niet wissen, want dan ben je de formules kwijt.

Bij een volgende ronde worden de gegevens overschreven.

Voorkom gelijke Namen. Ik heb er een paar aangepast.

Wat het overzetten betreft, zet het oude in het nieuwste.

Luc,

alles doet het perfect,

ik heb alleen een blad toegevoegd waar de de antwoorden uit de userform naar toe geschreven woorden omdat ik niet wist hoe ik anders de uitslagen steeds op de juiste plaats kan krijgen. Om vanaf daar te kunnen kopieren naar totaalblad, maar iets gaat niet goed

wil jij nog een blik werpen? voor info zie tabblad 'antwoordblad'

de macro antwoorden verplaatsen kan ik niet thuis brengen???

Bijlagen

Luc,

hij kopieert en plakt meteen, maar hoe kan ik nu met onderstaande macro de range bepalen waar het gekopieerde terecht moet komen, want voor de volgende race moet het gekopieerde ergens anders terecht komen, m.a.w. waar in de macro kan ik instellen waar het geplakt moet worden, ik wil dus zelf kunnen instellen waar het tercht moet komen.

Als ik dat weet is het project afgerond.

thanks

Sub Antwoorden_kopieëren()
Dim k As Integer
For k = 2 To 100 Step 2
Range(Cells(9, k), Cells(23, k)).Copy _
Destination:=Sheets("totaalblad").Cells(8, k + 2)
Next k
Range("A1").Select
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan