davylenders123
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2010
Ik zou graag in een excel bestand hebben dat de user naam van de persoon die het bestand heeft aangepast wordt weergegeven in kolom z.
Als ook zou ik graag hebben dat het excel bestand zich sluit als de macro is uitgevoerd.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Er staat en macro in het bestand.
Als ook zou ik graag hebben dat het excel bestand zich sluit als de macro is uitgevoerd.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Er staat en macro in het bestand.
Code:
Sub mailoutlook()
If vbNo = MsgBox("Ben je wel zeker dat je die mail wil verzenden", vbYesNo) Then Exit Sub
ActiveSheet.Unprotect Password:="0000"
Cells.Select
Selection.Locked = True
Selection.FormulaHidden = False
Range("B8").Select
ActiveSheet.Protect Password:="0000", DrawingObjects:=True, Contents:=True
pad = "G:\Pakketten\Everyone\Herstellingsaanvraag crown\Reeds aangevraagd\" & Format(Sheets("Reparaties").Range("B2"), "yyyy mm") & "\"
naam = "Reparatie aanvraag Crown doorgestuurd op " & Format(Sheets("Reparaties").Range("B2"), "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=pad & naam
'ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Everyone\Herstellingsaanvraag crown\Reeds aangevraagd" & "\Reparatie aanvraag Crown van " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls")'
With CreateObject("Outlook.Application").createitem(olMailItem)
.To = "davy.lenders@l.be"
.cc = ""
.Subject = "Reaparatie aanvraag voor bt's of heftrucken Turnhout " & Format(Now, "dd-mm-yyyy hh" & "u " & "mm") & ".xls"
.body = Replace("Goedemorgen,##Bij deze stuur ik jullie een excel file waar in vermeld staat welke bt's of heftrucks er stuk zijn. #Gelieve deze zo snel mogelijk te komen maken.#Het kan zijn dat je meer mails krijgt op 1 dag, dit is dan elke keer voor een andere reparatie.##Met Vriendelijke Groeten## medewerker###", "#", vbCr)
.Attachments.Add ThisWorkbook.Path & "\" & ThisWorkbook.Name
.Send
End With
ActiveSheet.Unprotect Password:="0000"
Cells.Select
Selection.Locked = False
Range("1:1,2:2,3:3,4:4,5:5,A18:A26").Select
Range("A18").Activate
Selection.Locked = True
Range("A6:B16,B2").Select
Selection.ClearContents
Cells.Select
ActiveSheet.Protect Password:="0000", DrawingObjects:=True, Contents:=True
Range("B11").Select
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("G:\Pakketten\Everyone\Herstellingsaanvraag crown\Reparaties Crown bt's.xls")
Application.DisplayAlerts = True
MsgBox "De e - mail is correct verstuurd ", vbInformation
End Sub