username en password automatisch inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riess

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
In mijn netwerk heb ik een aantal apparaten, waaronder 2 netwerkschijven en daarop draaiende mediaservers.
Om bij die mediaservers te komen is geen probleem echter er wordt steeds gevraagd naar username en login. Om dit steeds opnieuw in te typen heb ik geen zin in en dacht aan een simpele webpagina lokaal om daar wat hyperlinks op te zetten naar de betreffende mediaservers.

Nu zou ik graag willen dat in die hyperlink ook direkt username en password komen te staan zodat ik meteen kan doorklikken zonder alles weer in te moeten typen. De username en password poppen op en je moet ze invullen, het is dus niet op een website invullen in je browser.

Iemand enig idee hoe dit aan te pakken? Het is voor thuis en lokaal gebruik dus geen illegale dingen of andermans accounts, puur voor mijn eigen gemak.

bedankt.

Als je op die mediaservers het volgende doet:

Start, click Run, en typ control userpasswords2. Uncheck de volgende checkbox: Users must enter a username and password to use this computer. Klik Apply.
Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in waarmee je automatisch in wilt loggen en klik OK. En afsluiten met OK.

Dan zou het toch goed moeten gaan? Of bedoel je het toch iets anders? :D

Nee, zoiets bedoel ik niet. Als ik het lokaal adres ingeef van de mediaserver bijvoorbeeld geeft ie een popupbox waarin je user en password moet ingeven, deze wil ik automatisch in de hyperlink opnemen zodat dit niet steeds ingetypt hoeft te worden.

Dan begreep ik je inderdaad verkeerd. Misschien dat iemand van onze helpmij-collega's een idee hebben?

Ik weet niet of dit zo mogelijk is, laat staan met een webpagina (die er niet echt voor bedoeld is) Ik heb iig geen idee hoe je het zou moeten doen via HTML.

Is het niet makkelijker om "Map Network Drive" te gebruiken met de "reconnect at logon" functie aan? Dan kun je je mediaservers gewoon mappen naar je Z:/ schijf ofzo, en via daar zonder in te loggen erop.

Dat is het probleem niet om op de schijf te komen. De webpagina voor de besturing van de mediaserver vraagt om een password.
Ik weet ook niet of het gaat maar er staat me wat bij dat je in een hyperlink direct een username en password kunt zetten.

Net even gelezen en het is dus niet meer mogelijk :(
Dan wordt het typen

bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan