Utorrent

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggelmee

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo mensen. De helpdesk van Online heeft mij naar "een forum" verwezen, konden mij niet helpen.
Ik heb Utorrent 1.8.1. gedownload. Deze gebruikt poort 57340. Ik kan deze poort niet openzetten. Elke keer als ik het test in Portforward krijg ik de melding dat het niet gelukt is.(error e.d.)
Ik snap er niets van.
In mijn Livebox heb ik de instelling wel kunnen doen.
Het statisch IP adres moet dat mijn extern of intern adres zijn???

Verder werk ik met XP SP3.
De driehoek in Utorrent blijft geel.

Is bijvoorbeeld een programma als Bitlord makkelijker???

Bedankt!

Kan je mischien even de volgende screenshotjes maken
1 van je livebox waar je de gegevens in hebt gevuld voor het portforwarden

en een screenshot van je Ipconfig (Ga naar start , klik op uitvoeren , tik cmd , er komt een zwart venster te voorschijn, tik daar nu ipconfig . Maak nu even een screenshot.

Ik kan dan even kijken of je wel alles goed gedaan hebt.

Op je toetsenbord staat het woord ''Print screen'' (vaak staat die in het rijtje van de F1,F2 enzovoort.)

Als je het juiste beeld voor je hebt druk je op de knop print screen. Vervolgens ga je naar Paint. Als je het op hebt gestart druk je met je muis ergens op het witte vel wat je ziet en vervolgens druk je deze combinatie: Control + v.

Nu sla je je screenshot op (liefst als jpg bestand)

Hierna ga je naar de volgende website http://www.tinypic.com/ en upload je hem en geef je de link door van de foto.

Doe is bij je livebox bij ip geen 1 op het eind maar 10
dus 192.168.1.10

Zeg even of die het al doet

En trouwens heb je hem al in je firewall open gemaakt, zo niet volg even de stappen

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

bij naam: Utorrent1

poortnummer: De poortnummer die je gebruikt

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

...ik vul in Utorrent1, dan vul ik 57340 in bij de poort en druk op TCP.
en Ok.
Vervolgens kan ik niet ditzelfde doen en UDP aanvinken, krijg ik de melding dat er al een vermelding is voor deze poort in UDP.
Kan ik dit ergens checken?
Ik kan ook niet nog een keer het TCP invullen, krijg ik dezelfde kreet, dus is het ergens opgeslagen...
ik ga nu mijn modem instelling nog wijzigen in 192.168.1.10

Goed, dan moet je even kijken of die het doet als je in je liveboxsite 10 hebt ingevuld bij het kopje ip

nogmaals geinstalleerd op pc

Hoi Sims,
Je hebt mij vorige keer zo goed geholpen met Utorrent.
Ik heb dit nu ook boven op mijn pc geinstalleerd. Ik heb geen netwerk.
ik heb alles gedaan en het werkt ook nog. Misschien wil je mij even controleren of ik alles ok heb gedaan?

Het Utorrent programma gebruikt boven een andere poort dan de laptop beneden. Dat zal wel ok zijn.

Ik weet alleen niet zeker of ik dezelfde gegevens in het modem moet invullen bij de firewall instellingen in zowel laptop als pc?
Ik heb nu ivia portforward.com Utor2 gedaan op pc, op laptop Utor1.

bij de uitzonderingen in de firewall heb ik weer Utorrent gezet en TCP en UDP aangevinkt.
het werkt dus zal wel ok zijn toch? bedankt alvast voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan