Validatie afhankelijke validaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos0707

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2011
ik zou graag wanneer ik in de cellen A15 t.e.m. A22 een item selecteer dmv valideren in B15 t.e.m. B22 kunnen kiezen tussen de gegevens die staan naast alles wat naast bijvoorbeeld 3c of 1a staat.
wanneer ik dus kies voor 3c moet ik in kolom B kunnen kiezen tussen
131
132
133
134
en in kolom C tussen
228 D
229 E
229 D
230 E
Wanneer ik kies voor 1a moet ik in kolom B kunnen kiezen tussen
125
126
127
en in kolom C tussen
225 D
226 E
226 D
enzovoort.
Alvast bedankt voor de hulp!
Bekijk bijlage Valideren.xlsx

Bekijk bijlage Valideren.xlsx

Je moet alle verschillende keuzes benoemen voor dat je INDIRECT kunt gebruiken.

1a,2b en 3c zijn een beetje ongelukkig gekozen omdat een gedefinieerde naam niet met een getal mag beginnen, ik heb er dus een "_" voor gezet.

Bedankt voor de hulp maar aangezien kolom A door verschillende gebruikers regelmatig zal uitgebreid worden is het geen optie om alle items daarvan te gaan benoemen.
Is er nog een andere mogelijkheid?
In kolom C15 tot C22 had ik graag de keuze gehad uit de gegevens die staan in D2 tot D11 t.o.v. de selectie in A.
Alvast bedankt.
Groeten,
Jos

Bekijk bijlage Valideren1.xlsx

Zie bijlage.

Het gaat niet helemaal hetzelfde als voor de indirecte validatie in de cellen B15:B22 omdat de gedefinieerde namen _1a,_2b en _3c al in gebruik zijn.
Ik heb voor de indirecte validatie in de cellen C15:C22 dus een extra namen bij gemaakt __1a etc in het rood weergegeven.

Bedankt.
Maar...
In kolom A zullen meer dan 1300 verschillende gegevens onder elkaar komen te staan waar er steeds nieuwe zullen bijkomen.
Het is dus onmogelijk om deze ook allemaal manueel horizontaal te gaan aanmaken en te benoemen.
Groeten,
Jos

Voeg nu in je kolom A bij , er zal door een change event een unieke validatie van kolom A bijgewerkt worden.
Hoop dat dit is wat je zoekt.

Bijlagen

Het enige dat je moet wijzigen zijn de code in de change event, deze moeten aangepast op het bereik en in het juiste blad.
In bijlage een werkende update

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan