• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van 10 naar 5 Kolommen er onder kan dat???

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJurriaans Sr

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Hallo helpmij 'er's. ik werk in Excel in 10 Kolmmen nu vraag ik mij af of er een
Mannier is om onder die 10 Kolommen die ruimte te verdelen 5 Kolommen:confused:

Graag een kadeautje dat het kan!!?
Groet.Peter:p

Je kan kolommen samenvoegen. Selecteer de cellen en druk op het incoon met de a erin, dat naast Links - midden - rechts uitlijnen staat.

OK WiGi.bedankt in kon deze oplossing wel,het probleem is dat je dan iedere regel
opnieuw moet doen,maar mischien met een macro.

In ieder geval bedankt Peter:)
PS.ben zeer geintereseerd in je opgaaf voor de grafiek
jammer maar het gaat mij voorlopig nog boven mn pet.

OK WiGi.bedankt in kon deze oplossing wel,het probleem is dat je dan iedere regel opnieuw moet doen,maar mischien met een macro.

Peter

voer deze macro eens uit

Code:
Sub CellenSamenvoegen()

Dim r As Range
    Dim i As Long

For Each r In Range("A1:A100")

For i = 5 To 1 Step -1

r.Offset(0, 2 * (i - 1)).Resize(1, 2).Merge

Next

Next

End Sub

en probeer hem aan te passen. Ik kan er nu geen tijd voor vrijmaken, maar je hebt al zo goed als alles nu.

Wigi

PS.ben zeer geintereseerd in je opgaaf voor de grafiek
jammer maar het gaat mij voorlopig nog boven mn pet.

Die grafieken zijn aan de ene kant, "visually appealing", aan de andere kant, niet simpel om te maken. Maar het bewijst wel dat Excel deftige grafieken kan hebben (mits de nodige creativiteit ;))

Wigi

Van 10 naar 5 Kolommen er onder kan dat???Re,reactie

WiGi Goede morgen nieuwe dag nieuwe kansen.Bedankt voor het kadeau.

Jou program'Sub CellenSamenvoegen()' uitgevoerd op nieuw Excel blad,
resultaat alle kolommen werden breder.Wat doe ik verkeerd?Is dit helpforum
mischien wel te profesioneel voor onder getekende?:shocked:

De grafiek "visually appealing",:confused::) groet Peter

Het is de bedoeling van de code om in rijen 1 tot 100 de eerste 10 kolommen samen te pakken. Telkens per 2 cellen. Dus je gaat van 10 cellen naar 5 bredere cellen. Zo heb ik jouw verhaal begrepen.

Van 10 naar 5 Kolommen er onder kan dat??2'Re,reactie

WiGi Het overkomt mij nogal eens dat ik mijn (duistere) bedoelingen niet kan duidelijk maken.Ik zal het tog maar weer proberen,daar komt tie.neem een nieuw blad in Excel
10 kolommen gebruik ik zoals ze zijn.30 regels lang nu wil ik onder die 30 regels verder
gaan met 5 kolommen die te samen even breed zijn als de 10 kolommen samen
breed zijn .Dat kan natuurlijk wel door van 2 kolommen 1 te maken!?Maar dan moet
ik dat van weet niet hoeveel regels appart herhalen??:shocked:rolleyes:
Groet peter:D

Laatst bewerkt:
Beste Peter,

Je beschrijving komt precies overeen met de oplossing van Wigi. Dus, of alles handmatig (met F4 herhaal je je laatste handeling, scheelt wat tijd), of je doet het met de macro.

Richard

Je moet in de code enkel deze regel aanpassen:

Code:
For Each r In Range("A1:A100")

Je neemt niet kolom A maar de meest linkse kolom van de 10 (natuurlijk kan dat per toeval ook kolom A zijn, dan moet je de A niet aanpassen). En de rijen moeten ook misschien aangepast worden. 1 wordt veranderd in 31 en 100 in de laatste rij tot waar er samengevoegd moet worden.

Kolombreedtes kan je gemakkelijk handmatig aanpassen door te schuiven met de breedtes tussen de kolomletters.

Wigi

Van 10 naar 5 Kolommen er onder kan dat??3'Re,reactie

WiGi,Mijn probleem heb je in de eerste instantie al opgelost:thumb:Maar ik :o ik zag
het weer niet.:confused:Richard merkte dat ook al :thumb:Het werkt als een treintje:D

Groet zorry voor Mist Peter.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan