van 1333mhz naar 1600mhz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarlsBro

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hoi,

ik heb nu 16gb ram geheugen (kingston hyperx)
op mijn moederbord (asus sabertooth p67)

en nou weet ik niet zeker maar ik heb gehoord dat als je gewoon windows installeert en niks doet hij vanzelf op 1333mhz draait
en ik zou hem zelf graag naar 1600mhz zetten.

iemand die weet hoe dit werkt?

alvast bedankt !:)

Laatst bewerkt door een moderator:
nee, ik heb wel tutorials enzo gelezen maar nog nooit zelf gedaan,
btw ik heb deze computer Laten assembleren dus ik weet zelf ook niet zeker of ie op 1333 of 1600mhz staat

ik denk dat je dan beter hiervan af blijft, zet de voltages iets te hoog en ->kaput :(
maar 16 GB is toch al geweldig veel , waarom heb je die extra hz nodig ?

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. dit is wat ik heb gekocht (http://www.alternate.nl/html/produc...?tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1600)
er staat bij:
Let op: bij plaatsing van deze modules zullen deze eerst op de JEDEC standaard van 1333MHz 9-9-9 draaien. De modules moeten handmatig, of via de XMP functie, in de BIOS, op 1600MHz worden gezet.

en dat wil ik dus doen..
dat is geen overclocken
maar hoe zal ik dat dan doen?

Laatst bewerkt:
nu heb ik hem , weet niet of het overclocken is maar swat.
er staat dat de modules standaard DDR 3 1600 Mhz zijn en dat je dit in de bios moet veranderen.
ik weet wel hoe je in de bios moet komen enz maar weet niet perfect hoe de timings aan te passen :confused:

oke jammer.. maar wel bedankt voor je snelle reacties
ik kan zelf ook wel in het bios komen maar het is wel beperkt wat ik er van af weet.

nu ik heb het een keertje gedaan op een academy , maar dit was beperkt tot enkel de cpu en gpu (en er was een teacher bij dus)
mijn ram modules clockten ook 1333 Mhz maar nu heeft mijn buur die naar 1600 gezet en hier moeten de latency timings bij veranderd worden en dit is
het puntje dat ik nog niet onder de knie heb :(
mss weten andere forum users dit wel

Ladyke

nee je bent dan niet aan het overklocken je moet in de EFI(de bios) zijn om dit aan te kunnen passen
je moet konstand DEL in drukken tijdens de opstart fasen van de pc

dan ga je naar rechts boven waar Exit/advanced options staat
dan druk je op Advanced options je krijgt dan een totaal nieuwe menu
als het goed is zou je onder de tab AI tweaker je ram snelheid aan kunnen passen

heb zelf ook de Asus sabretooth p67 ^-^

bedankt Firestorm ! dat was heel nuttig ! wat een mooi bios trouwens :) ik heb nu de ram op 1600mhz staan en op het hoofd menu van de middeste stand naar de maximale stand gezet :)
dus loopt weer als een trein :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan