Van 32 bit naar 64 bit wil niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

MK1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2011
Hallo, Ik heb een Fabrikant MEDIONPC Model MS-7728

Daar heb ik per ongeluk Windows 7 32 bit opnieuw op geinstalleerd.
Dus nu wil ik 64bit installeren maar hij geeft aan dat het systeem daar niet voor geschikt is terwijl dat wel het geval is. Als ik de geleverde disc erin doe komt hij automatisch met sperr32.exe waarvan ik denk dat het de 32 bit versie is (klopt dat?)
En als ik dan via verkenner naar setup.exe ga komt hij met de mededeling dat hij niet kan installeren?
Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zal hierna nog schermafbeeldingen uploaden.

Dank je wel alvast!

Je kan vanuit Windows 32 bit geen installatie starten van een Windows 64 bit. Je moet je PC opstarten vanaf het medium met de 64 bit installatie.

Aanvulling op Edmoor:

Als je wil dat het start moet je de bootvolgorde in je bios/uefi aanpassen zodat in jou geval de dvd eerst start.

Je kan je dvd laten zitten en dan gewoon afsluiten/opnieuw opstarten en als je pc weer opstart zo snel als mogelijk op delete drukken een x aantal keer tot je in de bios komt.
Dan is er ergens een boot menu daar naartoe gaan en dan zie je daar ergens een bootvolgorde.

zou er zo ongeveer uit moeten zien
BIOSAward_Boot_A7V.png

Dan gewoon cd rom eerst zetten met de functies toetsen die meestal onderaan het beeldscherm zijn.

Ooh, dat klinkt een beetje eng. Maar ik ga het toch maar proberen vanavond.

Wat betekent: "Je moet je PC opstarten vanaf het medium met de 64 bit installatie"
Is het antwoord op deze vraag dus de uitleg van gast0664?

Dus dvd in de pc laten zitten en dan opstarten. Zodra hij opstart op delete drukken. Misschien een stomme vraag maar wat is zodra hij opstart? Ik let er nooit op maar volgens mij komt er altijd een keer een zwart scherm waar inderdaad iets wordt gezegd van "klik om del. om......."
Is dat het moment om op del te klikken? En moet ik dan dus nog een aantal keer op del klikken?

En dan dus de DVD op 1 zetten. In het voorbeeld zou dan de CD-ROM van plaats 3 naar plaats 1 moeten?Ja, weer stomme vraag maar wijst dat voor zich dan hoe ik dat moet doen? Hoe verzet ik iets? Ik zie rechts dat ik moet enteren om hem te selcteren en dan met plus of min omhoog en omlaag. Maar dan? Als hij dan op de goede plaats staat? Klik ik dan nog een keer op Enter ofzo?
En gaat hij dan automatisch installeren?

Het klinkt voor mij best hocus spocus dus vandaar dat ik het maar voor de zekerheid navraag.

Dank je wel! :)

Alle bovenstaande is overigens niet van belang als je een "boot order knop" hebt. veel systemen kun je tijdens het opstarten op f10, f11, f12 of dergelijke knop drukken. Je krijgt dan vervolgens netjes een lijstje met apparaten waarvan je je computer op kunt starten.

Is vaak makkelijker en minder eng dan je bios gaan doorlopen om eenmalig de volgorde aan te passen. Je kunt dit meestal vinden in de handleiding van je computer / moederbord

Wampier ik had die tip gegegeven omdat mijn bios en uefi niet goed samenwerken en daarom een boot order knop niet goed werkt

Vraag mij af waarom er nu persé een Engelse 64 bits windows 7 op moet, indien niet meer dan 4GB intern geheugen is een 32 bits prima.

Hallo Lange Pier.
Nogmaals hartelijk dank voor je eerdere hulp! :thumb:
Wij hebben 8GB intern geheugen. (Toch? Dat is toch die RAM?) Ik dacht dat 64 bit dan beter was. Voor Photoshop vooral. De buitenkant van de schijf is Engelstalig. Maar er staat op "Only for recovery of the originally selected language version". Dus nou hoop ik eigenlijk maar dat dat dan Nederlands is.
We hadden er oorspronkelijk 64 bit op staan in Nederlands. Dus ik ga er maar een beetje van uit dat die toch van deze DVD gekomen is.

Laatst bewerkt:
Ik heb in de handleiding gekeken en daar staat dat het inderdaad F11 of F12 moet zijn. Welke weet ik nog niet maar F11 komt me erg bekend voor. Dus ik start straks nog een keer opnieuw op en kijk dan welke het is.
Eigenlijk ben ik al heel blij dat ik die 32 bit er op heb staan maar na een frustrerende ochtend heb ik er wel vertrouwen in dat het met die 64 bit ook wel goed zal komen. Ik weet nu in ieder geval beter waar ik het moet zoeken als het mis gaat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan