van 80 gb word maar 8 gb herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
heb een nieuwe hd 80 gb bijgeplaatst en 5 partities gemaakt en iedere partitie is maar 1,56 gb groot ik heb een p3 550 mhz oude hd is 8 gb hoe kan ik 80 gb gebruiken van mijn nieuwe hd

website van de fabrikant zoeken naar een progje voor grote hd's

zelf een 80gig wd schijf in een p3 550

hier klopt iets niet
je had een 8 gigh
en nu heb je een 80 gigh met 5 partities van 1 ,56 gigh groot hoe kan da nuuuu:(:(:(:(

Geplaatst door THE_BENNY_BOY
hier klopt iets niet
je had een 8 gigh
en nu heb je een 80 gigh met 5 partities van 1 ,56 gigh groot hoe kan da nuuuu:(:(:(:(

inderdaad dat klopt niet!!! daarom vraag ik het.
weet iemand wel een olossing

win 98

Ja hallo ik heb een vraagje Heb jij toevallig win 98 op je pc staan

want ik heb ook een 80 gyg maar win98 pakte maar 10 gyg en nu heb ik winxp en die pakt wel 80 gyg

ja heb inderdaad win 98 op mijn pc staan zal ik het proberen met win xp

Dat heeft geen zin, het probleem ligt op het niveau van de hardware, dus je BIOS die geen schijven groter dan 8 GB ondersteunt. Dit kan opgelost worden met een BIOS-flash, maar eerst moet je weten welk moederbord je hebt.

of een mass storage controller.. is een controlle kaartje 150 gld per stuk ooit dus zullen nu wel goedkoper zijn

ja ik zal het doen ja

Ik zal het proberen jah
maar met win xp kun je dan ook nog partities maken he als je in het begin een schijf moet aanwijzen waar win xp op moet dan staat ere van c:1000 mhz
d: ook verwijder al die schijfen en maak dan nieuwe aan verwijder ook de c: schij f en maak daar ook een nieuwe voor aan

en anders staat er ook wel bij van dat je ng zoveel schijf ruimte ongebruikt hebt

Ik heb een sis 5600 moedebord. Zoals ik net begreep kan ik die 80 gb wel op xp plaatsen? Dus ik gooi alles van mn c schijf af, installeer xp en dan die 80 gb in partieties indelen, werkt dat?

Neen, het probleem ligt echt bij je moederbord, dan mag je nog Windows 2010 installeren, je harde schijf zal 8 GB als capaciteit blijven hebben.

En de chipset op je moederbord is dus een SiS 5600. Maar we moeten ook weten welk moederbord het is, dus merk en model.

eej steve je zal wel windows 2000 bedoelen eej:D was 2010 er maar die zal wel stukkie bttr worden denk

Geplaatst door THE_BENNY_BOY
eej steve je zal wel windows 2000 bedoelen eej:D was 2010 er maar die zal wel stukkie bttr worden denk

Daarmee bedoelde ik dat het besturingsysteem niks uitmaakt, indien je dit niet begrepen had..

Geplaatst door Steve
Neen, het probleem ligt echt bij je moederbord, dan mag je nog Windows 2010 installeren, je harde schijf zal 8 GB als capaciteit blijven hebben.

En de chipset op je moederbord is dus een SiS 5600. Maar we moeten ook weten welk moederbord het is, dus merk en model.

steve waar kan ik het merk en model vinden??? (het is een p3 550 mhz)

er is maar 1 manier om te kijken of het aan je moederbord ligt

je kan het o zien als het aan de moederbord ligt
ga naar bios
klik op standaart cmos setup
druk op primary slave en dan op user zetten
als op size het getal rond de 80000 zit dan kan die moederbord dat schijf wel aan

en het ligt niet in de bios maar aan win98 .
ik heb hier een vrij nieuw moederbord deze maand gekocht en ikm heb ook 80 gyg maar win98 pakte maar 10000 dus het ligt aan win98 winxp pakte het wel

Geplaatst door jack43

steve waar kan ik het merk en model vinden??? (het is een p3 550 mhz)

Probeer het eens met AIDA32. Kan je vinden door bij google 'download AIDA32' in te tikken.

Geplaatst door Steve

Probeer het eens met AIDA32. Kan je vinden door bij google 'download AIDA32' in te tikken.

Het enigste wat er aangegeven word is :Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 03/16/1999-SiS-5600-8661-2A6ILC39C-00
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s.

Verder niets, hebben we hier wat aan???

Steve geeft al aan dat het niet kan door mobo,ik
denk dat je dat maar moet accepteren.
Van jou kan niet verder als max 20 giga.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan