van 80 gb word maar 8 gb herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou heel jammer zijn, heb 80 gb gekocht, dus de enige optie is om er een nieuwe pc er omheen te kopen? :(

Gote schijf

Lijkt je moederbord hier op?

Ik heb gelezen dat het first release bios grotere schijven dan 8,4 Gbt kan ondersteunen.

Maar het schijnt dat de chipset problemen heeft met 32 en 40 Gbt schijven daar zijn bios upgrades voor geschreven.

Je zou dus een Bios upgrade kunnen proberen.

Met een beetje Googelen heb ik al 3 bios updates gevonden.

Maar of het echt helpt daar twijfel ik eerlijk gezegd een beetje aan.

Grtz.

Geplaatst door wvdwe
Steve geeft al aan dat het niet kan door mobo,ik
denk dat je dat maar moet accepteren.
Van jou kan niet verder als max 20 giga.

Klopt niet, dit probleem kan waarschijnlijk met een BIOS-update verholpen worden.

Download eens dit progje: ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip

Daarmee kan je het nummer van je BIOS zien, en soms ook welk moederbord je hebt.

jack, ik ben het helemaal met jhonnybos eens
probeer ipv weer meer geld uit te geven gewoon Windows 2000 of XP te installeren, die pakken hem wel !
je kan ook proberen naar www.bootdisk.com te gaan en daar een NIEUWERE versie van FDISK te downloaden:
Updated fdisk for Windows 98 bootdisks and/or systems for hard drives over 64 gig
of klik direct op deze link:
http://www.bootdisk.com/hamlet/newfdisk.zip

ECHT WAAR DAT WERKT !

En wil ik nu weten waarom bij mij win98 wel maar 10gyg van mijn 80gyg schijf en dat als ik winxp erop zet het wel 80gyg kan gebruoiken . het ligt niet aan de mobo win98 kan ook geen 80 gyg aan

Heren hebben jullie ook gekeken op de site van de HDD fabrikant , deze hebben nl progjes speciaal voor een mobo welke geen grootte schijven ondersteunen .

Geplaatst door jhonnybos
En wil ik nu weten waarom bij mij win98 wel maar 10gyg van mijn 80gyg schijf en dat als ik winxp erop zet het wel 80gyg kan gebruoiken . het ligt niet aan de mobo win98 kan ook geen 80 gyg aan

Hmmzz, ik zou niet weten waarom, maar ik zit nu achter een pc (pIII 500) met win98 en een 60GB harddisk en dat werkt helemaal prima, dus mijn mening is, het ligt niet aan win 98

Hmmzz, ik zou niet weten waarom, maar ik zit nu achter een pc (pIII 500) met win98 en een 60GB harddisk en dat werkt helemaal prima, dus mijn mening is, het ligt niet aan win 98
maar kijk, dat is 60 gig
zoals ik ook al eerder heb gezegt, ondersteunt FDISK schijven hoger dan 64 gig niet meer
win 98 maakt gebruik van dezelfde FDISK, dus 60 gig heeft hij geen enkele problemene mee
hoger dan 64 wel, snappie ? :rolleyes: :p

Nou heren, had even een volledige systeencrash, maar ben er weer. Ga nu xp op mijn d schijf installeren en kijken wat er gebeurd. Bedankt voor de tips en ik laat het ff weten hoe het ging.

maestro, ik quote ff weer:
probeer ipv weer meer geld uit te geven gewoon Windows 2000 of XP te installeren, die pakken hem wel !
je kan ook proberen naar www.bootdisk.com te gaan en daar een NIEUWERE versie van FDISK te downloaden:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Updated fdisk for Windows 98 bootdisks and/or systems for hard drives over 64 gig
--------------------------------------------------------------------------------

He jack

He jack laat maar ff horen als het is gelukt met winxp hou ervan om gelijk te krijgen snappie

stuur maar ff via email anders johnnybos71@hotmail.com

alvast bedankt
en bij mij heeft het wel geholpen

oja

vergeet niet ff te kijken bij de dinges waar je je schijf moet kiezen om op te instaleren want waanschijnlijk geeft ie daar an dat ie ng ruimte ongebruikt heeft zitten dus wat ng niet in een partitie is opgenomen

en je kan daar ook een partitie maken maar wel ff goedlezen dan snappie het weer beter

Ben nog steeds er mee bezig. Had dus 98 op de oude c schijf en xp op de nieuwe d maar het probleem blijft. Ga nu de oude eruit gooien, de nieuwe erin, opnieuw partitioneren en xp erop gooien, kijken of het helpt. Hou jullie op de hoogte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan