Van bestanden een ISO-file maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Ik heb op m'n harde schijf de letterlijke inhoud van een cd-rom staan. Nu wil ik hiervan een cd branden. Maar ik heb al in dit forum gelezen dat als je de bestanden op een cd brandt, deze niet werkt. Kan ik van de losse bestanden een iso maken en deze dan branden?

Waarom zou je geen bestanden op een cd kunnen branden? Doe het toch wel regelmatig en nooit problemen.

Geplaatst door MisterretsiM
Maar ik heb al in dit forum gelezen dat als je de bestanden op een cd brandt, deze niet werkt.
Geplaatst door Wim1960
Waarom zou je geen bestanden op een cd kunnen branden? Doe het toch wel regelmatig en nooit problemen.
Inderdaad dat doe ik ook regelmatig en werkt altijd.
Was het wel bij het helpmij forum? ;) ;)
Je kan er wel een iso van branden, welke software gebruik je, Easy cd creator of Nero?

als je de letterlijke inhoud van een cd op je harde schijf zet en er dan een iso van maakt zal de cd hoogst waarschijnlijk ook niet werken.
de reden dat er iso files van een cd gemaakt worden is vaak een beveiligde cd.
gebruik je de juiste software om een iso te maken dan neemt die de beveiliging enz mee, als je een cd naar de hd kopieerd neemt ie die beveiligingen niet mee en heb je dus vaak niks maar aan de cd ( andere trucs voorbehouden dan )

Dat het niet zou lukken kwam ik in een eerder bericht op helpmij tegen. Daar zat iemand met een iso-file die te groot was om op een cd te branden. Daarna probeerde hij wat anders:
Ik heb de bestanden in een map gezet, en ben ze nu aan het branden. Eens kijken of het zo wel lukt...
Gevolgd door:
Helaas is het niet gelukt op de manier die ik in mijn voorgaande post probeerde (zou ook te makkelijk zijn )
Maar ik ga het toch eens proberen om de bestanden op een cd te branden. Ik zal nog wel laten weten of het gelukt is.

Groet,
Ramon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan