Van de Vista-hel in de XP-hemel

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
En ik maar denken dat ik niet goed snik was geworden. Niks ging er meer goed in Vista. Met name het niet kunnen restoren van de opgeslagen data naar de goeie plekken, waaronder Outlookdata, was wel heel dodelijk storend.

Zoveel dingetjes die op een of andere manier niet lukten waardoor je behoorlijk aan jezelf begon te twijfelen, maar achteraf blijkt het gewoon allemaal aan Vista de liggen, wemelt van de imcompatibiliteits problemen. Videokaarten die het niet doen, programma'sdie gebruikmaken vam WMP die alleen compatibel zijn met WMP10 en probeer WMP 11 ermaar eens af te krijgen. Maar wat is dan het voordeel van Vista ondanks die problemen met de compatibiliteit die waarschijnlijk toch welopgelost zullen worden in het komend jaar?? Ik ben ze tot op heden niet tegen gekomen.

Vista staat helemaal in het teken van de zogenaamde veiligheid, nog erger het bulkt ervan, in alle hoeken en gaten. Voor het gebruiken of openen van een bekend programma moet je steeds maar weer toestemmingen verlenen, het ene na de andere windowtje verschijnt om aangeklikt te moeten worden, Steeds maar weer activeX downloaden, toestemming geven om afbeeldingen te downloaden je wordt er compleet gek van. Het allerergste vond ik nog de bijlagen blokkade van Outlook. Gewoon geblokkeerd, alleen met behulp van @Mario kwam ik erachter hoe dit te voorkomen. Je moet in het register wezen!!! of notabe een progammaatje downloaden, niet eens van Windows zelf!! Arme al die 99.9% gewone Vista gebruikers die nooit zover zullen komen dat ze dat willen en kunnen,die krijgen gewoon geen bijlagen!! Is er dan helemaal niets positiefs??

Vooralsnog is al het vertrouwde alleen maar een puinzooi geworden. De verkenner een rommelzooi, exenties in WMP >> nergens te vinden, wel op een ingewikkelde nergens aangegeven manier ergens verscholen. Het wemelt van dit soort veranderingen die nauwelijks duidelijk zijn aangegven en die zeker geen verbetering zijn, het went wel maar wel een stappie terug. Het leven word je vooralsnog behoorlijk zuur gemaakt in Vista, dat wordt ff doorbijten. Maar goed ben vlug teruggegaan naar XP en daar bleek ik het gewoon nog te kunnen en te weten, helemaal niet gek geworden.

Alles ging weer zoals het hoorde en moet. Gelukkig ook mijn data weer terug. Dus op naar een volgende poging om aan Vista te wennen, nu weet ik in ieder geval dat het niet aan mij ligt als er iets niet lukt. Uiteindelijk zal ik toch moeten want zonder het nieuwste besturingssysteem op mijn computers kan ik ook weer niet goed slapen.
 
Laatst bewerkt:
het allerergste vond ik nog de bijlagen blokkade van Outlook. Gewoon geblokkeerd, alleen met behulp van @Mario kwam ik erachter hoe dit te voorkomen. Je moet in het register wezen!!! of notabe een progammaatje downloaden, niet eens van Windows zelf!!

Volgens mij heb ik je toen ook al verteld dat dat aan outlook ligt en niet aan windows
 
Het ligt niet aan Vista, maar aan de gebruiker, klaar.;)

Eerst het upgrade advies programma draaien, dan weet je waar het probleem met de hardware zit, en als je dan toch besluit om het te gebruiken, tja.

Lees nog eens al je eigen vragen, misschien kom je dan tot een andere conclussie, alhoewel ik daar een hard hoofd in heb.

De veroorzaker van een ongeluk is voor 99% niet de auto, en het pistool waar de dodelijke kogel mee is afgevuurt, is niet de moordenaar.;)
 
Hoi !

Tja....wat moet je daar nu mee ?

Nogmaals: Vista draait hier op 2, niet bepaald nieuwe PC's, zonder problemen.

Let wel: Ik gebruik Firefox, Gmail en heb Vista een beetje getweaked.

Dat m'n ouwe zip-drive niet onder Vista werkt, daar kan ik wel mee leven (dual-boot toch), maar voor de rest werken alle drivers inmiddels.

En ik hoor van de mensen waarvoor ik inmiddels Vista heb mogen installeren ook weinig klachten: ik gebruik Easy Transfer om de gegevens van de oude naar de nieuwe PC over te zetten: nog geen probleem mee ondervonden. (meer dan 30 PC's inmiddels, de volgende wordt nu geinstalleerd).

Maar: altijd eerst de hardware controleren: de configuratie moet Vista-ready zijn. Updaten doe ik liever niet, gewoon 'n clean install.

Dus: Het wordt ***lig, maar ik ben het weer eens met @L.P. !

Greetz,

Harry.
 
Volgens mij heb ik je toen ook al verteld dat dat aan outlook ligt en niet aan windows


Klopt, lees maar Micosoft dan. Ik heb het over de veel te ver doorgevoerde standaard beveiliging. Kon je die nou maar gewoon makkelijk aan en uit zetten dan was het weer wat anders. Wat dwangneuroten bedenken vind ik allemaal prima maar dan wil ik toch wat makkelijker zeggenschap krijgen over wat ik wel en niet wil accepteren. Het is toch werkelijk van de complete zotte dat je ipv in XP twee nu drie windowtjes moet wegklikken, toestemming geven of weet ik wat allemaal niet meer om een gewoon programaatje te gebruiken. Volgende versie 4 ?

Je zet bij een groentenboer toch ook niet meteen een ME-er in de winkel om de boel te beveiligen. Het went natuurlijk wel, maar wel ff slikken weer.
 
Dat extra klikken kun je wegkrijgen door gebruikersaccountbeheer uit te vinken in gebruikersaccounts. Je krijgt dan wel steeds irritante waarschuwingen in je systeemvak.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja....wat moet je daar nu mee ?

Nogmaals: Vista draait hier op 2, niet bepaald nieuwe PC's, zonder problemen.

Let wel: Ik gebruik Firefox, Gmail en heb Vista een beetje getweaked.

Dat m'n ouwe zip-drive niet onder Vista werkt, daar kan ik wel mee leven (dual-boot toch), maar voor de rest werken alle drivers inmiddels.

En ik hoor van de mensen waarvoor ik inmiddels Vista heb mogen installeren ook weinig klachten: ik gebruik Easy Transfer om de gegevens van de oude naar de nieuwe PC over te zetten: nog geen probleem mee ondervonden. (meer dan 30 PC's inmiddels, de volgende wordt nu geinstalleerd).

Maar: altijd eerst de hardware controleren: de configuratie moet Vista-ready zijn. Updaten doe ik liever niet, gewoon 'n clean install.

Dus: Het wordt ***lig, maar ik ben het weer eens met @L.P. !

Greetz,

Harry.

Op mijn laptop heb ik ook geen problemen. Daar gebeurt verder niets bijzonders mee. Maar op mijn speeltje wel. Barstens vol programma's en dan kom je toch echtwel de problemen tegen. Gaat allemaal wel weer over want over een jaartje gaat alles gesmeerd, weet ik ook wel net als in XP. Het zijn gewoon bugs waar je bij normaal gebruik geen last van hebt maar als je veel experimenteert komt je toch echt vaak in de compatibiliteitsproblemen. Dus de vergelijking met een auto en een pistool gaat niet op omdat die de kinderjaren ver ontgroeid zijn. Maar een Back-up programma dat lijkt de Outlookdata geback-upt te hebben terwijl later blijkt dattie windeieren heeft gelegd, of True image die de boel zogenaamd terugzet en dan blijkt er niets gebeurt te zijn, dat zijn toch kwalijke zaken. Heb het nu gecheckt om zeker te weten dat het geen stommiteiten van mij zijn maar in XP verloopt alles prima terwijl het in Vista niet goed gaat. Dus op zijn minst een waarschuwing voor GMP en True Image, voorlopig niet te vertrouwen ook al lijkt het voor sommige onderdelen wel goed te gaan!! Ook video kaarten die het gewoon doen in XP en ondanks een Vista stempel niet compatibel zijn. Laten we het dan vergelijken met een auto uit China, op het eerste gezicht prima maar zo onveilig als wat en er zijn heel wat mensen dood geschoten zonder dat het de bedoeling van de schutter was Lange Pier. Beginnerswerk zalk maar zeggen net zoaols Vista nog een korte broek aan heeft. Ik durf het bijna niet aan maar ga zo weer proberen om mijn geback-upte Outlook gegevens te restoren. Ben benieuwd, want met dat andere kan ik wel leven,vind ik zelfs wel leuk om met behulp van julie tot oplossingen te komen. Maar mijn Outlook data zijn wel erg belangrijk en als dat niet lukt zal ik toch voorlopig verder/weer terug moeten met XP.
 
Het ligt niet aan Vista, maar aan de gebruiker, klaar.;)

Eerst het upgrade advies programma draaien, dan weet je waar het probleem met de hardware zit, en als je dan toch besluit om het te gebruiken, tja.

Lees nog eens al je eigen vragen, misschien kom je dan tot een andere conclussie, alhoewel ik daar een hard hoofd in heb.

De veroorzaker van een ongeluk is voor 99% niet de auto, en het pistool waar de dodelijke kogel mee is afgevuurt, is niet de moordenaar.;)

Ik ben echt wel bereid om naar de echte experts te luisteren, maar ik ben natuurlijk niet achterlijk. Upgrade advies is natuurlijk een standaard gegeven. En daar kwam geen enkel probleem uit voort behoudens een modem, die het overigens gewoon doet in Vista. De problemen hebben niks met mij te maken, kan ik nu zeggen, want anders zou het in XP ook niet lukken, zoals ik nou juist probeer uit te leggen. En dan heb ik het uiteraard over de standaard handelingen en niet over de fijne kneepies van Vista. Ik geloof als je een computer met Vista erop gewoon gaat gebruiken, niks aan de hand, maar wel als je hem heel intens onderhanden neemt dan krijg je behoorlijk gebakken peren. Maar het enige waar ik vermoedelijk nog over ga zeuren is die data restore van Outlook als dat nu weer niet gaat lukken. Ik had notabene wel een stuk of vijf verschillende back-ups van die data met verschillende programma's en met geen van allen lukt het om ze gewoon te restoren zoals het hoort. Moet ik toch wel een hele zonderling zijn als dat aan mij zou kunnen liggen, maar goed je weet maar nooit. voorlopig zullen jullie nog wel niet van me af zijn. Als het nog.
 
Hallo !

Ik wil niet in herhaling vallen, maar als je Vista geinstalleerd hebt + je Office-programma, en je gebruikt daarna de Easy Transfer-functie, heb je niets te maken met al dat back-up gedoe !

En vertel me niet dat het niet kan/moeilijk is, want ik doe het hier bijna dagelijks !

Dit heb ik je enige tijd geleden meerdere malen onder je aandacht gebracht, maar ja....

AcronisTrueImage 10 werkt probleemloos met Vista, maar dan moet je natuurlijk geen HDD/geheugenproblemen hebben !

Het lijkt me verre van correct om een programma dat zijn verdiensten internationaal ruimschoots bewezen heeft, als slecht af te schilderen !


Greetz,

Harry.
 
Hallo !

Ik wil niet in herhaling vallen, maar als je Vista geinstalleerd hebt + je Office-programma, en je gebruikt daarna de Easy Transfer-functie, heb je niets te maken met al dat back-up gedoe !

En vertel me niet dat het niet kan/moeilijk is, want ik doe het hier bijna dagelijks !

Dit heb ik je enige tijd geleden meerdere malen onder je aandacht gebracht, maar ja....

AcronisTrueImage 10 werkt probleemloos met Vista, maar dan moet je natuurlijk geen HDD/geheugenproblemen hebben !

Het lijkt me verre van correct om een programma dat zijn verdiensten internationaal ruimschoots bewezen heeft, als slecht af te schilderen !


Greetz,

Harry.


Van de ene naar de andere computer zal wel lukken maar vanaf een aanhangende externe HD waar je back-ups op staan zoals bij mij hoe wil je dan Easy Transfer gebruiken?? Ik ben daar nog niet achter. En van True Image lukt het wel delen terug te zetten, alleen bij de hele image lukt het niet. En nu met name de de Outlook data. Mijn HD en geheugen zijn voor zover na te gaan natuurlijk, echt wel in orde. Het probleem is dus redelijk selectief wat True Image betreft en ik ga gewoon mooi over mijn nek als ik denk alles gedaan te hebben om mijn spullen veilig te stellen en als puntje bij paaltje komt, dat het dan niet lukt, voor geen meter zelfs. In XP vanuit alle hoeken en gaten te restoren en in Vista niet. Dat heeft natuurlijk niks met mijn HD of geheugen te maken en ook niet met mijn verstand, als je daaraan mocht twijfelen af en toe.:D. Met True Image heb ik gewoon geen geluk denk ik, maar de alternatieven zijn niet veel beter weet ik uit ervaring. Google maar eens op corrupted archives in True Image, dan kom je niet alleen mijn gezeik tegen hoor. Ik ga in het vervolg alleen maar een image maken in een door true image gemaakte veilige zone, dat om te voorkomen zoals ze zelf beweren dat het archive corrupted wordt!!. Anders gaat het gewoon fout, vermoedelijk ook door het volume van mijn images? Maar Harry irriteer je niet al te veel, ik kom er echt wel uit hoor en dan hoor je me niet meer klagen over Vista en True Image. Ja, toch nog wel even reageren op easy transfer vanaf een harddisk, volgens mij zijn daar geen mogelijkheden voor.
 
Laatst bewerkt:
Diep in mijn hart ben ik het met je eens. (openings topic)

Toch moet ik eerlijk bekennen dat de overstap van 2000 naar vista meer dan de moeite waard is. Je bent inderdaad weer een beginner, maar metn een hoop gepiel, en gevraag, kom ik wel veen aardig eind.

Microsoft krijgt mij niet klein. Ik blijf stug doorzwoegen.:evil:
 
Niemand wordt gedwongen om een computer te kopen, en ook niet om er software van microsoft op te draaien, het is allemaal vrije wil.:rolleyes:
 
Korreltje zout

Niemand wordt gedwongen om een computer te kopen, en ook niet om er software van microsoft op te draaien, het is allemaal vrije wil.:rolleyes:


Vrije wil? :)
Waar vind je op de dag van vandaag nog een laptop zonder besturingsprogramma? Vind je zelden. Natuurlijk kan je nadien er Linux of wat ever opzetten maar je wordt toch in de richting van Vista geduwd als je nu wil of niet.
Ik draai nu XP, Vista en Linux, voorlopig komt bij mij Vista op de laatste plaats maar het zal een kwestie zijn om door de zure appel heen te bijten. :) Je kan er tot slot van rekening enkel maar door leren. :)

Groeten,
Danny
 
Vista nog steeds redelijk shocking.

Vrije wil? :)
Waar vind je op de dag van vandaag nog een laptop zonder besturingsprogramma? Vind je zelden. Natuurlijk kan je nadien er Linux of wat ever opzetten maar je wordt toch in de richting van Vista geduwd als je nu wil of niet.
Ik draai nu XP, Vista en Linux, voorlopig komt bij mij Vista op de laatste plaats maar het zal een kwestie zijn om door de zure appel heen te bijten. :) Je kan er tot slot van rekening enkel maar door leren. :)

Groeten,
Danny

Als je alle incompatibiliteit eruit hebt gekregen, hetgeen een zware dobber is!!, gezien de onwil of onkunde of laksigheid van de fabrikanten, dan draait Vista wel prima. Heeft dan wel een paar centen gekost en de winst is vrijwel nihil voor 95 procent van de computergebruikers maar goed het oog wil ook wat. Maar wat zeg ik? de overlast die bezorgd wordt door het laten verdwijnen (en zoek het daarna zelf maar uit) van gevestigde XP items zoals bijv. "uitvoeren" (hoe dom moet je zijn om deze belangrijke en veel gebruikte mogelijkheid weg te moffelen?) of bijv. de extensies in Windows media player etc etc weegt eigenlijk nauwelijks op tegen het zogenaamde voordeel van dit nieuwe OS want dat voordeel ( voor de gewone jongen) moet ik nog steeds ontdekken. Punt is gewoon dat vrijwel iedereen bij wil zijn en het nieuwste van het nieuwste wil hebben en zo ook ik. Maar de ergernis blijft en dan met name voor wat betreft de zogenaamde ingebouwde veiligheids maatregelen die het niveau hebben van brouwsels van een geestelijk gestoorde. Ik heb een al jaren vertrouwd programmaatje waar je in Vista pas gebruik van kunt maken na 6 keer een window weggeklikt te hebben en bij de meeste is dat zeker 3 en bij nog veel andere 4 keer klikken geblazen. Dan is er naar mijn bescheiden mening iemand toch plotsklaps niet goed wijs geworden daar bij microsoft. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening. Verder wil ik ook gewoon het allernieuwste van het nieuwste maar heb wel heel veel blaren door mijn allernieuwste schoenen. Wat een verademing als je weer een computer bedient met XP maar ik hou toch Vista dus ben ik zelf ook niet helemaal koosjer in mijn bovenkamer.:D
 
Laatst bewerkt:
xp ruls .
zeker xp 64 bit dat draait als een zonnetje zonder wat dan ook een probleem .
net zonder problemen SP2 van win xp 64 er op gezet heerlijk snel
voor mij ook geen vista .
ik wacht wel twee jaar dan zijn de meeste lekken gedicht microsoft kennende .
het is voor mij hastalevista of te wel bay bay
 
Hoi !

Voor de zoveelste keer: Vista Ultimate draait hier al vanaf half december zonder enig probleem op 2 PC's.

Eerst wel goed voorbereid, de goede hardware gekozen, de juiste software daarbij, nog geen enkel onoplosbaar probleem tegengekomen, nog geen blauw scherm gehad.

PC's staan 24 uur per dag aan.

Bij meer dan 40 klanten XP geinstalleerd, ook nog geen klacht over gehad.

Dus......zou het alleen aan Microsoft liggen ?


Greetz,

Harry.
 
Ik geloof als je een computer met Vista erop gewoon gaat gebruiken, niks aan de hand, maar wel als je hem heel intens onderhanden neemt dan krijg je behoorlijk gebakken peren.

Misschien iets minder onderhanden nemen, en windows gewoon z'n werk laten doen.
 
Wat een verademing als je weer een computer bedient met XP maar ik hou toch Vista dus ben ik zelf ook niet helemaal koosjer in mijn bovenkamer.:D
Zelfkennis is de beste kennis.:p


PS,
Koop de nieuwste MAC.:)
Gaat een wereld voor je open.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan