Van de Vista-hel in de XP-hemel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

@L.P.: Geen geld voor een Mac, maar ben bezig de nieuwste Leopard for Windows te donloaden en wil er a.s. week es wat mee rommelen !


Greetz,

Harry.
 
PS,
Koop de nieuwste MAC.:)
Gaat een wereld voor je open.:thumb:

Kan een Mac wel tegen vijf verschillende backup en tig tuneup en defragmentatie programma's ?

Overdaad schaadt zegt men ook wel.
 
Ik heb net wat naaktslakken zout gegeven, ze konder er niet tegen.:D

[ontopic]

Mac OSX is een Unix variant op een HFS+ bestandssysteem, heb je al die progjes niet nodig, je hebt immers geen crashes met deze vorm van een bestandsgestuurde OS, en fragmentatie komt vrijwel niet voor.:cool:

En de TS wil altijd het nieuwste van het nieuwste, zal dan ook de topics in de Mac OS sectie aandachtig volgen.:)

Heb er ooit eens mee gewerkt maar veel weet ik er ook niet van, alleen dat dezelfde commando's worden gebruikt als in diverse Linux varianten, ook Unix afgeleide OS'en.
 
heb je al die progjes niet nodig, je hebt immers geen crashes
.

En met Windows krijg je juist crashes met al die (tuneup) progjes (net zoals een slak niet tegen zout kan :D ), en dat is de TS al eerder in andere topics verteld.
:)
 
Laatst bewerkt:
En met Windows krijg je juist crashes met al die (tuneup) progjes (net zoals een slak niet tegen zout kan :D ), en dat is de TS al eerder in andere topics verteld.
:)

Ik zou zo zeggen, laat TS maar schuiven joh
 
Vista zuigt gewoon ontzettend.ben zelf een beheerder en heb dus veel temaken met w200,xp en vista.neem maar van mij aan,vista zit onlogisch inelkaar en heel vel gebruikers kunnen niet overweg met vista.zelf ben ik ook niet echt overtuigd;ik ga het bijna met millenium vergelijken.
 
Vista werkt perfect en zeker in het bedrijfsleven (wel kantooromgeving). Oja ben ook beheerder. Als je constant negatief naar een produkt kijkt wordt het ook nooit wat
 
Mensen die nu zo negatief doen over Vista waren eerst niet te spreken over XP. :rolleyes:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=166327


En volkomen terecht. Moet ik eerlijkshalve zeggen dat ik met Vista eenmaal systeem herstel heb toegepast en dat werkte. Maar mijn ervaringen met xp en eerder waren desastreus vandaar de waarschuwingen destijds. Ik vertrouw er in ieder geval niet op want de kans op de mededeling dat er niets is teruggezet is althans naar mijn ervaring uiterst groot en dan heb ik niks aan de mededeling dat het bij een ander wel is gelukt. Maar vanwaar die verregaande belangstelling voor mijn postings op dit forum?
 
Maar vanwaar die verregaande belangstelling voor mijn postings op dit forum?

Daar er niets mis is met mijn geheugen en ik verbijsterd ben dat jij het hebt over de XP hemel.
 
Ik kijk altijd met belangstelling uit naar topics van @egkok, het geklaag doet mij altijd sterk denken aan een persoon in mijn jeugd en ook de sporadische hemelprijzingen doen mij daar sterk aan denken, hierdoor komen nostaligische gevoelens boven, dank daarvoor.

Maar toch neem ik het allemaal met het bekende korreltje Jozo zout.:)
 
Ik kijk altijd met belangstelling uit naar topics van @egkok, het geklaag doet mij altijd sterk denken aan een persoon in mijn jeugd en ook de sporadische hemelprijzingen doen mij daar sterk aan denken, hierdoor komen nostaligische gevoelens boven, dank daarvoor.

Maar toch neem ik het allemaal met het bekende korreltje Jozo zout.:)


Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
Maar ik zal stoppen met zout in open wonden te wrijven en niet meer ongezouten de waarheid zeggen.
 
Ik kijk altijd met belangstelling uit naar topics van @egkok, het geklaag doet mij altijd sterk denken aan een persoon in mijn jeugd en ook de sporadische hemelprijzingen doen mij daar sterk aan denken, hierdoor komen nostaligische gevoelens boven, dank daarvoor.

Maar toch neem ik het allemaal met het bekende korreltje Jozo zout.:)


LP sorry voor je ongelukkige jeugd ervaringen wees dan maar blij dat Vista voor jou loopt als een zonnetje, toch weer licht in de duisternis. En ik klaag niet, ik constateer dat bepaalde zaken niet lukken, niet lopen zoals beloofd en verwacht wordt, uiteraard vaak kinderziektes, weet ik ook wel maar dan kom ik toch hier, niet om te horen dat het bij anderen wel werkt maar waarom het bij anderen wel werkt en waarom bij mij niet dat is geen klagen maar informatie verkrijgen waar dit forum voor is. Moet natuurlijk ook weer niet al te persoonlijk worden alhoewel ik daar ook weer geen moeite mee heb. Alles went en er wordt natuurlijk ook veel verbeterd zodat Vista vlak voor de realisatie van haar opvolger ook loopt als een zonnetje en dan begint alles weer van voor af aan. Bijv. van de XXXXX-hel in de Vista-hemel of zoiets.
 
Mensen die nu zo negatief doen over Vista waren eerst niet te spreken over XP. :rolleyes:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=166327


Dat is een draadje over systeem herstel.

Kreeg ik inderdaad alleen maar te horen dat het bij anderen wel werkt.

Voorbeeld: Je verkoopt 1000 fietsen. 500 mensen fietsen daar prima op maar 500 zakken er na een dag doorheen. Zijn die laatsten dan gebaat bij de ervaringen van de eersten? Dacht het ff niet, zo ook met systeemherstel, je moet dus dan niet vergeten dat voor het ooooooovergrote deel van de computergebruikers gesuggereerd wordt dat hun spulletjes veilig zijn en dat is dus niet zo, vandaar dat ik het destijds redelijk vaak heb gemeld, niet tbv de computers freaks, maar van de gewone jongen die denkt te mogen vertrouwen op zijn veiligheidsmaatregels en met systeemherstel is dat zeker volkomen ten onrechte.
 
Maar vind je zelf niet dat jij wel erg veel problemen hebt ?

Vanaf SP1 gebruik ik al XP en heb nog nooit noemenswaardige problemen gehad, door mijn eigen geklooi heb ik in al die tijd 2 keer XP moeten herinstalleren, en met geklooi bedoel ik teveel zaken verwijderen met bv registercleaners en het tweaken van XP met allerlij onzin progjes.

Systeemherstel heeft altijd gewerkt en Xp draait echt als een zonnetje.

Tuneup programma's gebruik ik niet meer (het meeste kan windows zelf ook) backuppen doe ik gewoon handmatig naar een externe hdd, en ik laat zo weinig als mogenlijk met XP mee opstarten.

Veel koks verzouten de brij.

Een voorbeeld:
Als ik ter beveiliging bv Kaspersky internet security neem en daarnaast realtime bescherming van ad-watch, avg anti spyware, teatimer van spybot en spywareblaster, dan ben ik goed beveiligd maar internetten lukt dan bijna niet meer.

Ik heb AVG antivirus plus zonealarm firewall wel scan ik af en toe met Ad-aware en spybot, computer blijft snel en heb nooit een virus of wat dan ook en het is nog gratis ook. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi !


@Jozo: helemaal mee eens !

"Never touch a runnung system" moeten veel mensen maar in hun hoofd prenten.

Alles draait hier (3 PC's + 1 van mijn vrouw) al jaren volledig probleemloos.

Wil je experimenteren, koop je bij de kringloop een P3 voor €10,= en leef je daarop uit.

Enne.....ik experimenteer ook nog regelmatig, maar met een goede image hoef je echt nooit in de problemen te zitten.

In VIsta heb ik zo ongeveer iedere bekende tweak/crack uitgeprobeerd. Natuurlijk gaat er wel es wat mis, maar 20. min. later ga je gewoon weer verder.

Greetz,

Harry.
 
Vista heb ik overigens nog niet want ik heb er geen zin an een paar honderd euro te betalen om een verkapte beta tester te zijn.

Ik wacht net als bij XP even het eerste service pack af.
 
Voorbeeld: Je verkoopt 1000 fietsen. 500 mensen fietsen daar prima op maar 500 zakken er na een dag doorheen. Zijn die laatsten dan gebaat bij de ervaringen van de eersten?

Geen vergelijking, we hebben het over een OS.
Je zakt niet zomaar door een fiets:confused:, en de verkoop wordt uit de handel gehaald, geen verkoper wil dat.

En Microsoft probeert heus wel een goed product te maken, alleen zitten er bugs in en dat is bij een diskoperatingsystem vaak funest anders dan een fileoperatingsystem.

Ook willen ze alle bestaande hardware erop laten werken, wat ook een probleem geeft, dat hebben ze anders gedaan bij Vista, die alleen bedoeld voor de huidige hardware.


LP sorry voor je ongelukkige jeugd ervaringen
Was juist een prima ervaring, leerde gelijk het kaf van het koren te scheiden.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan