• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van kolom naar rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansap

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
Hallo forum,

Ik heb het geluk in mijn maag geschoven gekregen dat ik van 4500 ingevulde sheets een grote input sheet mag gaan maken.
het probleem is alleen dat er van tevoren niet nagedacht is.
De volgorde van de ingevulde sheets komen net niet overeen met de volgorde van de grote sheet.

In bijgevoegd bestand staat een voorbeeld. Ik heb met kleurtjes aangegeven de verschillende velden .
Het is de bedoeling dat ik van alle ingevulde sheets de waardes die in geel staan verplaats naar horizontaal. Wat ik zoek is een routine die vertikaal de kolom B afloop en de velden op een nieuwe regel in de input sheet op de juiste plek neerzet.
Gelukkig is de volgorde van de ingevulde sheets wel steeds gelijk. Er staan nog 25 velden onder dit rijtje, dit is maar een voorbeeld dus de routine moet makkelijk uitbreidbaar zijn.

Mijn kennis schiet te kort voor dit soort zaken zeker wat vba betreft.

Dank bij voorbaat als je mee wil denken

Bijlagen

Beste Jansap ;)

Heb je al eens geprobeerd met transponeren.

Doe het volgende :

Selecteer de rij B1:B13 en kopieer deze.
Ga naar Tabblad Input sheet en selecteer cel A2 dan rechtermuisklik, Plakken speciaal, vink transponeren aan en klik op OK.

Het zal niet het gewenste resultaat zijn dat je wilt, maar je kan de kopnamen wisselen van plaats.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste Jansap ;)

Zie hier een bestandje met formule.
Als je op het eerste tabblad1 gegevens bijvoegd in kolom C, dan moet je op Tabblad2 het bereik A2:M2 selecteren en naar beneden slepen.

Bijlagen

@Jansap:

Is de structuur van alle 4500 sheets gelijk, met name de 'namen' in kolom A?

@Danny: iets dergelijks had ik ook: maar dat zou beteken dat je al die 4500 sheets in kolommen samen zou moeten kunnen voegen en zoveel kolommen heb je in één sheet niet ......

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny en vanveelen,

Ja de 4500 sheets zijn allemaal eender.
Ik snap het geheel en kan dus vanaf kolom B t/m ZZ de ingevulde kolommen knippen en plakken en deze middels de vlookup importeren in de grote sheet.

Is simpeler dan ik dacht.
Ik had het gevoel dat ik middels een macro de twee sheets open kon zetten en dit automatisch kon importeren in de juiste kolommen, is alleen meer programeer werk.

bedankt hiermee kan ik wel aan de slag.

Jan

Code:
Sub tst()
    With ThisWorkbook.Sheets("ingevulde sheets").Cells(1, 2).Resize(13)
        ThisWorkbook.Sheets("input sheet").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, .Cells.Count) = WorksheetFunction.Transpose(.Value)
    End With
End Sub

Beste vanveelen ;)

@Jansap:

@Danny: iets dergelijks had ik ook: maar dat zou beteken dat je al die 4500 sheets in kolommen samen zou moeten kunnen voegen en zoveel kolommen heb je in één sheet niet ......

In Excel 2003 is dit 256 kolommen
In Excel 2007 is dit 16384 kolommen.

@ Jansap

Indien uw vraag is beantwoord, gelieve dan de vraag op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan