Van P4 tot Game-machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjaminisdenaa

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Hallo!

Ik heb een paar vragen voor jullie op het Helpmij.nl.

Ik ben namelijk gisteren verjaart en ik heb Battlefield 3 met uitbreiding 'Back to Karkand' gekregen.. Ik zie namelijk dat mijn PC dit niet aankan, en ik wil het dolgraag spelen, het is een geweldig spel..

En nee, geen domme reacties van "Koop dan een PS3, koop een XBOX, koop een deftige pc"!

Nu de vragen;
- Wat moet ik upgraden als je weet dat ik een Pentium 4 processor heb (3.2GHZ), 2GB ram, Nvidia Geforce 8600 GT beeldkaart en een Asus Conroe Xfire eSATA II moederbord heb?

-Kan iemand me vertellen waar en hoe ik het moet bestellen, en de goedkoopste manier aub?

Ik heb geen High-End tools nodig zodat het een monster game computer word, maar dat ik zeker Battlefield 3 op Medium - High kan spelen..

Bedankt! ;)

Hoi....

Als ik naar de minimale eisen kijk van de game dan komt je cpu al grandioos tekort.
PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ALTHON X2 2.7 GHZ)

Als ik dan naar de cpu supportlijst kijk van je mobo dan is dat ook al beperkt.
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=ConRoeXFire-eSATA2

Met je huidige videokaart zit je ook al heel krap aan net als je hoeveelheid geheugen.
Dan heb je dus nodig:cpu,gpu,mobo,geheugen,evt voeding en dan zit je dus bijna aan een nieuwe pc.
Dat wordt dan een flinke upgrade en dat wil je niet horen van ons.

In dit geval kan ik niet anders zeggen,hoe vervelend ook,jammer voor die bf3.

Een nieuwe computer zit er niet in jammer genoeg.. Is er echt geen manier om Battlefield 3 goed te kunnen draaien? Binnen 200 euro?

Ookal op low, gewoon dat ik het kan spelen op resolutie 1920.1080..

Begin eerst eens of je op de second hand market(marktplaats) een geschikte cpu kan vinden.Je hebt socket 775 en daar is nog best genoeg van te krijgen tweede hands.
Denk dan aan een van de bovenste 3 uit de cpu support list van je mobo.
Evt nog wat geheugen.Ook second hand.

Om hier nou 200 euro vol in te steken is zonde.
En dat omwege een spelletje.
Mocht je keer wat hoger budget hebben dan kan je eens denken aan een upgradekitje(of los mobo,cpu,ram) en een videokaart.

En dan hoop ik nog dat je videokaart niet moeilijk gaat doen.Je hebt een 8600 en min is een 8800.
Verwacht dus weinig performance.Doet die wel moeilijk(game start niet) dan is het aan jezelf of je van die 200 euro een videokaart aanschaft.

Laatst bewerkt:
Die komt sowieso tekort. Je hebt nog een enkel-core p4 terwijl een dual verreist is.

nee want je hebt dan ook een nieuw moederbord nodig en nieuwe geheugen dus je bent er niet zo 1 2 3
zelfs de E6700 zit net tegen het randje van het kunnen spelen van BF3, en dat is de beste cpu die jij kan kopen voor je pc

verder moet je dan ook een nieuwe GPU kopen want het minimum is een 8800GT
en die 8600GT die je nu hebt is zwakker
hier in geld investeren is geld verbranden spaar door tot dat je 400 euro hebt dan kun je wellicht nog wat goeds kopen

wat je kan doen is het in kleine stapjes doen je koopt dan eerst een nieuw moederbord / cpu / geheugen en dan op een later moment pas videokaart / voeding

eerste upgrade kit

en dan word dit je tweede upgrade kit
[smallimg]http://img85.imageshack.us/img85/9646/altf.png[/smallimg]

het eenige wat je dan nog overhoud is de kast de dvd speler en HDD maar ik vraag mij af of dit SATA of IDE is
anders zou je ook nog een HDD moeten kopen

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik jou was zou ik eerst eens je budget geven, wat je er maximaal aan uit wilt geven.

En misschien kun je op tweakers kijken naar dingen, veel mensen willen geen 2ehands dingen en dat begrijp ik wel. Maar op tweakers kun je de betrouwbare mensen er meestal wel uithalen.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om verder te sparen of wat dan ook.
Zou ik je toch nog een alternatief willen geven.
http://link.marktplaats.nl/550536267
Een cpu die dus wel aan het minimale voldoet.
Kijk daarbij of je second hand een betere kaart kan krijgen en je zou bf3 kunnen spelen.Ik heb dan nog niet eens gevraagd naar de voeding dus wellicht komt dat er ook bij.
Maar....Zoals ik al zei,verwacht geen topprestaties.

Ik sta er altijd van te kijken dat het menseigen is om zichzelf zo teleur te stellen omwege een game,;)

Laatst bewerkt:
Kijk ik denk dat je echt nog niet zo een game kan draaien, als je videokaart en processor wilt veranderen kan dit duurder en slomer zijn dan als je een nieuwe pc koopt...

onder de 200 euro kun je je computer waarschijnlijk niet goed genoeg maken dat je het kunt spelen op 1920 * 1080, nog zelfs niet op low want jouw computer is verouderd, vooral de p4 cpu :).

Tja, ik vind dit een beetje zinloos. Een Dual Core is sowieso nodig, 4GB RAM is aan te raden en die videokaart is prut.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...477705]=1&product[482350]=1&product[230302]=1

Oude videokaart gebruiken, dan kun je het op low spelen...

Is dat budget te hoog gegrepen kun je hier op terug vallen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B230302%5D=1&product%5B277390%5D=1&product%5B448687%5D=1

http://www.techspot.com/review/458-battlefield-3-performance/page7.html Hier kan je zien dat de CPU niet echt uit maakt.

@paranoid hebben ze dat daar ook in multiplayer getest?
met 64 players en grotere maps meer units etc etc?

lijkt er namelijk niet op en daar is dit spel wel degenlijk opgebaseerd
ik kan je garanderen dat het bij de multiplayer een totaal ander verhaal is

de single player is eigenlijk niks meer dan een run and gun niet volledig gegenereerde map net zoals bij CoD single player

Laatst bewerkt:
Ok, ik heb eens nagedacht, en trouwens, ja, ik heb 2 SATA II HD's en een Blu-ray speler..

Ik zou graag vragen hoeveel het dan zou kosten een upgrade kit, of whatever welke kit te kopen zodat ik een krachtigere computer heb die Battlefield 3 goed kan draaien..

Wat zouden jullie doen in mijn standpunt?
Ik denk dat het budget zowat tussen de 300 en 350 ligt nu aangezien mijn vader wel wat wil bijleggen.. ;)

Oké, bedankt voor uw reactie. Ik ga waarschijnlijk deze dan kopen :D Wat moet ik van thuis uit nog gebruiken? Behuizing, DVD speler en Harde schijven, niet?

Is er ook nog een communicatie middel om u te contacteren als ik nog vragen heb over het setje of kan ik gewoon via privé bericht sturen? ;)

Privebericht is voor alleen voor donateurs. Via het forum kan je me gewoon bereiken. Nog even een vraagje, heb je een mATX of ATX kast? Want dan kan het wellicht nog goedkoper en beter.

Wel, aangezien ik niet thuis ben voor morgen kan ik het nu niet zien.. Ik kan wel vertellen dat het een hele simpele case is met een V vanvoor en een Power knop daarboven, op de achterkant zie je vanboven de cooler, daaronder inputs voor geluid en beeldkaart en daaronder mijn PCIe kaart en nog wat PCI sloten..

Hoeveel DVD drives passen er in? Wanneer het er meer dan 2 zijn is het een ATX kast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan